Γιατί πρέπει να είσαι στο IMC 2009

Γιατί πρέπει να είσαι στο IMC 2009

Οι Παντελής Μπακής και Χάρης Ρούγκας έχουν τις απαντήσεις.

Συντάκτης: Deasy @ 01.12.2009

Οι Χάρης Ρούγκας (IAB Hellas Manager) και Παντελής Μπακής (Αντιπρόεδρος IAB Hellas / Forthnet) σε μια ανοιχτή συζήτηση με το deasy.gr εξηγούν όλους τους λόγους για τους οποίους πρέπει να κάνεις click εδώ και να δηλώσεις την συμμετοχή σου στο Interactive Marketing Conference 2009 τώρα! Αν δεν το έχεις ήδη κάνει.  

Υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στο φετινό IMC σε οργανωτικό ή άλλο επίπεδο? Και αν «ναι» ποιος είναι ο άξονας στον οποίο κινηθήκατε;
 

Χ.Ρ. Κάθε διοργάνωση ‘χτίζει' πάνω στην εμπειρία της προηγούμενης. Πιστεύω πως τα τελευταία χρόνια, το Interactive Marketing Conference έχει αποκτήσει δυναμική, focus και ταυτότητα. Επιθυμία μας φέτος ήταν να τη διατηρήσουμε και να δώσουμε βαρύτητα στο περιεχόμενο, στα θέματα που συζητιούνται περισσότερο, σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο, και τα οποία θα αποτελέσουν και τους κύριους πυλώνες innovation για τη χρονιά που έρχεται. 

Π.Μ. Το IMC είναι το πρώτο συνέδριο διαδραστικής επικοινωνίας στη χώρα μας και μετρά ήδη 7 ολόκληρα χρόνια  παρουσίας. Σήμερα χαρακτηρίζεται και είναι το μεγαλύτερο και πληρέστερο συνέδριο του κλάδου μας που κατορθώνει να συγκεντρώσει το σύνολο των εταιριών της online αγοράς. Έχοντας μάλιστα ζήσει από πρώτο χέρι και τη διοργάνωση της προηγούμενης χρονιάς, πρέπει να σας πω ότι κάθε χρονιά το συνέδριο είναι διαφορετικό, απλά γιατί ακολουθεί τις εξελίξεις της άκρως δυναμικής αγοράς μας, μαθαίνει από τα λάθη και τις επιτυχίες του παρελθόντος, αφουγκράζεται τις ανάγκες του κλάδου και πάντα καταφέρνει να αποτελεί το κοινό πεδίο ανταλλαγής απόψεων και ιδεών του online χώρου. Φέτος δουλέψαμε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως και πέρυσι, δημιουργήσαμε  μια ομάδα ανθρώπων από στελέχη της αγοράς και μέλη του Οργανισμού από διαφορετικά industries και όλοι μαζί δουλέψαμε τη θεματολογία, τους ομιλητές, τη διοργάνωση, το χώρο διεξαγωγής και γενικά ότι αφορά στο συνέδριο συνολικά. Με αυτό τον τρόπο θεωρώ ότι καταφέρνουμε να συγκεντρώνουμε εύκολα τις ανάγκες του κοινού μέσα από τους εκπροσώπους των εταιριών αυτών και έτσι να έχουμε ένα συνέδριο πληρέστερο και ουσιαστικότερο, με εξαιρετικές ομιλίες ξένων ειδικών και με την ελληνική πραγματικότητα πανταχού παρούσα! 

Παρατηρήσαμε  -με χαρά μας- ότι στο IMC 09 υπάρχει μία πληθώρα από ξένους ομιλητές  με σημαντικά βιογραφικά και παρουσία στην αγορά της interactive επικοινωνίας. Μοιάζει όμως «φτωχό» από αντίστοιχους έλληνες. Υπάρχει κάποιος λόγος γι αυτή σας την επιλογή;  
 

Χ.Ρ. Οι φετινοί καλεσμένοι είναι ομιλητές που παρακολουθήσαμε και θαυμάσαμε σε αντίστοιχες ευρωπαϊκές διοργανώσεις μέσα στη χρονιά που πέρασε. Άλλωστε, ενας από τους στόχους του ΙΑΒ είναι η μεταφορά της εμπειρίας και της γνώσης από το εξωτερικό.  Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από την ανταπόκριση.Όσον αφορά την ελληνική πραγματικότητα, φέτος αφιερώσαμε μια ώρα σε ενότητα showcase, όπου παίκτες από την αγορά θα παρουσιάσουν ενδιαφέροντα case studies. Επίσης θα παρουσιαστεί έρευνα στάσεων της τοπικής αγοράς πάνω στην ψηφιακή και διαδραστική διαφήμιση, τα αποτελέσματα της οποίας είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Και φυσικά το συνέδριο θα κλείσει με panel συζήτηση πάνω στην ελληνική πραγματικότητα, με συμμετοχή από έμπειρα στελέχη της τοπικής αγοράς. 

Π.Μ. Στόχος του ΙΑΒ  είναι το συνέδριο να αποτελεί το ετήσιο meeting point των ανθρώπων της αγοράς και των brands που επιθυμούν να δραστηριοποιούνται online. Θέλουμε να ενημερώσουμε τον κλάδο για τα trends της παγκόσμιας αγοράς, τις τελευταίες  μεθόδους διαφημιστικής προβολής, και τις βέλτιστες πρακτικές ανά project.. Σαφώς βέβαια, θέλουμε να παρουσιαστούν  και  οι εξελίξεις της ελληνικής αγοράς, ενώ ένας σημαντικός στόχος είναι να βοηθήσουμε το ευρύτερο κοινό να έρθει σε επαφή με τις εταιρίες του κλάδου μας. Συνεπώς, το IMC έχει ένα διττό χαρακτήρα: εκπαιδευτικό και ενημερωτικό. Όπως ξέρετε όμως, η παγκόσμια αγορά είναι αυτή που «παρακινεί» τα του οίκου μας και έτσι τουλάχιστον στο δικό μου το μυαλό , είναι ξεκάθαρο ότι η ξένη παρουσία στο συνέδριο είναι απαραίτητη, τουλάχιστον σε ότι αφορά το θέμα της εκπαίδευσης - διάχυσης της γνώσης. Από την άλλη, και με βάση το «act local» η ελληνική παρουσία είναι απαραίτητη. Άρα η χρυσή τομή μεταξύ των δύο είναι ότι καλύτερο και αυτό προσπαθήσαμε να πετύχουμε φέτος. 

Βλέπουμε στο πρόγραμμα για τα «καυτά» θέματα του 2010 και την αναφορά σε Branded Entertainment, Creative Content, Video Advertising, Mobile Marketing, Social Media Marketing και Online Reputation Management. Μοιάζει να απουσιάζει το Display Advertising το οποίο όμως στην Ελλάδα δεν έχει ακόμα πλησιάσει τα ποσοστά του εξωτερικού.
 

Χ.Ρ. Τα παραπάνω θέματα ‘παίζουν' στις συζητήσεις μας από την προηγούμενη διοργάνωση. Είναι θέματα που έχουν βγεί από πολλές συζητήσεις με την αγορά σχετικά με το τι απασχολεί αυτή τη στιγμή. Και ούτως ή άλλως αποτελούν μια νέα προσέγγιση στο κεντρικό μήνυμα που θέλει να στείλει αυτό το Συνέδριο εδώ και πολλά χρόνια, πως δηλαδή brands, media, περιεχόμενο και καταναλωτές συνυπάρχουν στο ψηφιακό ‘τοπίο', το οποίο σιγά σιγά απελευθερώνεται από την έννοια του προσωπικού υπολογιστή, γίνεται mobile, περνά από άλλες συσκευές, όπως η ψηφιακή τηλεόραση. Η αρμονική συνεργασία brands διαφημιστικής αγοράς και ψηφιακών media πάσης φύσης έχει τη δύναμη να προσφέρει χρηστικότητα και προστιθέμενη αξία στην επικοινωνία, και να εμπλέξει ξανά τον καταναλωτή. Άλλωστε, το display advertising εξελίσσεται και είναι διάσπαρτο σε όλη την ψηφιακή εμπορική επικοινωνία. Ξεκίνησε από ένα στατικό banner, προσέθεσε ήχο, animation, διαδραστικότητα, πλέον παίζει video, ντύνει περιεχόμενο, παίζει στο κινητό.  

Π.Μ. Αντιθέτως... Απλά το display advertising είναι παρόν μέσα από το βασικότερο όχημα ανάπτυξής του, δηλαδή το video advertising, που είναι και το trend τόσο εντός όσο και εκτός των τειχών. Γενικά θα πρέπει να αναφέρω ότι το display advertising στη χώρα μας κατέχει την πρώτη θέση στη λίστα με τις λοιπές τακτικές, όπως του search engine marketing, γεγονός που μας ξεχωρίζει σε όλη την Ευρώπη! Σαφώς τα ποσοστά διείσδυσής του στην Ελλάδα απέχουν από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά, αν τα συγκρίνεις με την off line διαφημιστική δαπάνη, αλλά αυτή η διαφορά, περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο την ευκαιρία ανάπτυξης που έχει η αγορά μας.

Τέλος θα ήθελα  να συμπληρώσω το εξής... Η online αγορά μεγαλώνει κάθε χρόνο , οι πρακτικές που ακολουθούμε εμπλουτίζονται διαρκώς, οι εξελίξεις είναι συνεχείς. Για εμάς λοιπόν, που διοργανώνουμε αυτό το συνέδριο, μια μεγάλη δυσκολία είναι να μπορέσουμε να καλύψουμε όλα τα θέματα που απασχολούν την αγορά σε ένα συνέδριο μιας ημέρας... Πρέπει όμως να πω εδώ, ότι ειδικά φέτος είμαι πολύ ικανοποιημένος από την επιλογή της θεματολογίας κυρίως γιατί δεν επιλέξαμε τα «καυτά» θέματα από ένα μέσο, αλλά από όλα τα διαθέσιμα interactive μέσα, με στόχο να καλύψουμε και να ικανοποιήσουμε το σύνολο της αγοράς μας! 

Αν επιλέγατε  μία πρόταση για  «πρόσκληση» στο κοινό ποια θα ήταν αυτή;
 

Χ.Ρ. «Don't miss out on the conversation around you»

Π.Μ. "Come, hear, talk, learn, progress"