Ανακοίνωση με την οποία απαντά στην φορολόγηση της διαφήμισης που προβάλλεται στο Internet έβγαλε ο ΙΑΒ Hellas (Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας Ελλάδος), θέτοντας κρίσιμα ζητήματα τα οποία πρέπει να λάβει υπόψη της η κυβέρνηση πριν προχωρήσει, όπως φημολογείται τις τελευταίες ημέρες, στην θέσπισή της.
Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος ότι το σύνολο των μελών που συνθέτουν τον Οργανισμό εκφράζουν την αντίθεσή τους σ’ αυτό το ενδεχόμενο, καλώντας την κυβέρνηση σε διάλογο, στον οποίο ο κλάδος θα έχει την ευκαιρία να δείξει τις αρνητικές επιπτώσεις της εφαρμογής της επιβολής φόρου.
Η τοποθέτηση του IAB Hellas εστιάζει στις ιδιαιτερότητες του μέσου σε σχέση με τους παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης. «Ιδιαιτερότητες που θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψιν, καθώς πιθανή εφαρμογή οποιασδήποτε επιβάρυνσης θα προκαλούσε αναπόφευκτη στρέβλωση της αγοράς και βέβαιη ανακοπή της ανάπτυξης της αγοράς, με τη δημιουργία κινήτρου για τη μεταφορά έδρας εγχώριων ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης στο εξωτερικό, με απώλειες θέσεων εργασίας και πιθανότητα απώλειας του αντίστοιχου φορολογικού εσόδου». Μία από αυτές τις ιδιαιτερότητες είναι βεβαίως η διεθνής διάσταση του μέσου και του κάθε site ειδικότερα, αφού η είσοδος του χρήστη σε αυτό δεν περιορίζεται από τα γεωγραφικά σύνορα, όπως ισχύει σε τηλεοπτικά κανάλια ή έντυπα. Πιο απλά, σε ένα ελληνικό site αναγνώστης μπορεί να είναι ο κάτοικος οποιαδήποτε χώρας, όπως επίσης ισχύει και το αντίστροφο. Σε ένα site του εξωτερικού επισκέπτης μπορεί να είναι οποιοσδήποτε κάτοικος της χώρας μας. Άρα η ενδεχόμενη φορολόγηση των ελληνικών sites δημιουργεί καθεστώς ανισότητας σε αυτό το διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Επιπλέον, στην ανακοίνωση παρατίθονται τα συμπεράσματα πρόσφατης έρευνας του IAB Europe, στην οποία αναδεικνύεται ότι η ψηφιακή διαφήμιση παίζει βασικό ρόλο στη χρηματοδότηση ψηφιακού περιεχομένου, υπηρεσιών και εφαρμογών, καθιστώντας τα ευρέως διαθέσιμα με ελάχιστο ή καθόλου κόστος για τον καταναλωτή. Σύμφωνα με έρευνα της McKinsey, οι ψηφιακές υπηρεσίες δημιουργούν περισσότερο net value για τους καταναλωτές από κάθε άλλο κλάδο. Για παράδειγμα, αν οι χρήστες-καταναλωτές έπρεπε να χρηματοδοτήσουν τις υπηρεσίες αυτές, ενα 40% αυτών δεν θα είχε ούτε τη δυνατότητα πρόσβασης στο Διαδίκτυο.
Σύμφωνα πάλι με έρευνα της McKinsey, η ψηφιακή διαφήμιση έχει προκαλέσει με τρόπο άμεσο αύξηση του ΑΕΠ κατά 15% στις οικονομίες των G20 χωρών από το 2002 ως το 2010. Παράλληλα, η ψηφιακή διαφήμιση ενδυναμώνει τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και το ηλεκτρονικό εμπόριο, δημιουργώντας ευκαιρίες για την προβολή και προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών σε ενα ευρύτερο κοινό ακόμα και εκτός της χώρας στην οποία κυρίως δραστηριοποιούνται.
Καταλήγοντας, η ανακοίνωση τονίζει ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να γνωρίζει τις συνέπειες από μια επιβάρυνση η οποία θα έπληττε το ήδη βεβαρυμένο επιχειρείν στη χώρα μας, αλλά και θα προσέθετε επιπλέον πολυπλοκότητα στην ομαλή λειτουργία της αγοράς λόγω της δυσκολίας εφαρμογής της. Επιπλέον, "καλεί δε την Κυβέρνηση σε διάλογο, ώστε να δοθεί η ευκαιρία στον κλάδο να παρουσιάσει σε βάθος τις αρνητικές επιπτώσεις από την οποιαδήποτε επιπλέον φορολόγηση των Ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ψηφιακής διαφήμισης, αλλά και τις αρνητικές επιπτώσεις ευρύτερα στην Ελληνική κοινωνία και οικονομία".