Συνεχίζεται η πτώση της display διαφημιστικής δαπάνης στην ελληνική αγορά, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα ο αρμόδιος φορέας IAB Hellas. Ειδικότερα, το 2018 αποτελεί τη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά κατά την οποία η μεταβολή της δαπάνης κινήθηκε αρνητικά και συγκεκριμένα στο -3%. Μία αρνητική πορεία που αποτελεί ελληνική «πρωτοτυπεία» σε μια περίοδο στην οποία στις άλλες ευρωπαϊκές αγορές έχουμε αντίστροφη εικόνα.
Πιο συγκεκριμένα, η display δαπάνη διαμορφώνεται την περασμένη χρονιά στα 62,1 εκατ. ευρώ έναντι 64 εκατ. ευρώ που δαπανήθηκαν στα ψηφιακά Μέσα το 2017. Η πτώση που σημειώνεται τις δύο τελευταίες χρονιές έναντι της διετίας 2014-2016 εξηγείται σύμφωνα με το IAB Hellas και από το γεγονός ότι από την έρευνα αποχώρησαν ΜΜΕ που το επίμαχο διάστημα είτε ανέστειλαν τη λειτουργία τους, είτε βρέθηκαν σε ιδιοκτησιακή ανασυγκρότηση και αποχώρησαν από τη μέτρηση (Τηλέτυπος-Mega, Πήγασος και ΔΟΛ).
Η έρευνα του ΙΑΒ Hellas αναφέρεται στα διαφημιστικά έσοδα από 16 επιμέρους εκδότες και δίκτυα έναντι 18 το 2017 και 22 το 2016 ενώ στο panel συμμετέχουν 82 sites έναντι 125 την αμέσως προηγούμενη χρονιά και 133 το 2016.
Aξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι η έρευνα δεν περιλαμβάνει άλλους τρόπους προβολής στο ψηφιακό περιβάλλον, όπως programmatic, google και social media οι οποίες αθροιζόμενες με το display δίνουν την πλήρη εικόνα της ψηφιακής επένδυσης στην Ελλάδα..
Τα 62,1 εκατ. ευρώ της περασμένης χρονιάς επενδύθηκαν από 21 επιμέρους κατηγορίες διαφημιζομένων με προεξάρχουσα αυτή των υπηρεσιών που δαπάνησαν 10,7 εκατ. ευρώ (17,3%) για τη διαδικτυακή προβολή τους. Ακολουθεί το Λιανεμπόριο με 8,5 εκατ. ευρώ (13,8%) ενώ την τριάδα συμπληρώνουν οι Τηλεπικοινωνίες με 7,1 εκατ. ευρώ (11,5%).