Για τις διεθνείς τάσεις -αλλά και την ελληνική πραγματικότητα- στο χώρο της διαδραστικής επικοινωνίας είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν όσοι παρακολούθησαν τις εργασίες του 8ου Interactive Marketing Conference που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2009.Το φετινό συνέδριο, το οποίο διοργανώθηκε από το ελληνικό γραφείο του Interactice Adveritsing Bureau (IAB Hellas), στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, αν αναλογιστεί κανείς ότι τις ομιλίες και τις συζητήσεις παρακολούθησαν περί τα 500 στελέχη από το χώρο της διαδραστικής επικοινωνίας.
Η μεγάλη συμμετοχή αποτελεί ένα σαφές δείγμα ότι το online marketing έχει αποκτήσει τη δική του θέση στην ελληνική αγορά επικοινωνίας και ενισχύει διαρκώς την παρουσία του. Όμως, όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια του πάνελ με το οποίο ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του IMC09, η Ελλάδα έχει ακόμη αρκετό δρόμο να διανύσει.
Υπό αυτό το πρίσμα, οι παρουσιάσεις που έγιναν από διεθνείς ομιλητές έδωσαν αρκετές κατευθυντήριες γραμμές, δεδομένου ότι τα παθήματα σε άλλες χώρες, καλό είναι να γίνουν μαθήματα για τους Έλληνες που ασχολούνται με τον συγκεκριμένο χώρο. Για παράδειγμα, ένα σημείο στο οποίο δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση είναι ο τρόπος προώθησης και διαχείρισης ενός εμπορικού σήματος (ή ενός brand αν προτιμάτε την αγγλική ορολογία) μέσα σε ένα νέο -περισσότερο διαδραστικό- τοπίο μέσωνεπικοινωνίας.
Η ατάκα του Chris Clarke, Chief Creative Officer της LΒi ότι «τα πάντα γίνονται τώρα» είναι χαρακτηριστική των εξελίξεων που υπάρχουν. Αντίστοιχα, ο Bill Carney,διευθύνων σύμβουλος της Vox360, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην αλλαγή του τρόπου επικοινωνίας των brands, ενώ ο Norm Johnston, Global Digital Leader της Mindshare, επέμεινε στη μείξη των διαφορετικών μέσων.
Από πλευράς ελληνικής πραγματικότητας, αίσθηση προκάλεσε η παρουσίαση της Ξένιας Κούρτογλου, διευθύνουσας συμβούλου της Focus Bari για την άποψη σχετικά με τη διαδραστική επικοινωνία που έχουν οι decision makers για τα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας.
Στο εξωτερικό, η νέα τάση είναι το mobile advertising, μία αγορά που το 2010, σύμφωνα με τον Paul Berney, Managing Director Europeστο Mobile Marketing Association, θα φθάσει στα 2,9 δισ. δολάρια. Εξαιρετικά ενδιαφέροντα ήταν και τα στοιχεία για τη συμπεριφορά των χρηστών mobile Internet που παρουσίασε ο Alistair Hill της Comscore, ο οποίοςεπεσήμανε ότι το προφίλ του χρήστη τέτοιου είδους υπηρεσιών δεν είναι η νεολαία, αλλά άνθρωποι άνω των 30 ετών, κατά κύριο λόγο.
Στην Ελλάδα, πάντως, το 2010 φαίνεται πως θα υπάρξει μεγάλο ενδιαφέρον για τον τομέα του online video και δευτερευόντως για τη διαφήμιση μέσω κινητού, όπως εκτίμησαν οι συμμετέχοντες στο πάνελ που ολοκλήρωσε το IMC 09.