Πολύ νερό στο κρασί του τεχνολογικού φόρου

Πολύ νερό στο κρασί του τεχνολογικού φόρου

Συντάκτης: Deasy @ 05.12.2018

Η πρόταση που ξεκίνησε με γαλλική πρωτοβουλία προέβλεπε να φορολογηθούν οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες του ψηφιακού μας κόσμου με 3% επί του τζίρου τους. Η ιδέα ήταν να φορολογηθούν όλα τα γνωστά ονόματα από την Amazon και την Apple μέχρι την Google και το Facebook και, γενικά, όποια εταιρεία είχε έσοδα πάνω από 750 εκατ. ευρώ.

Αλλά στην πορεία η πρόταση πέρασε από το ευρωπαϊκό παζάρι, ταλαιπωρήθηκε στους διαδρόμους των Βρυξελλών και έχει γίνει πλέον μια νέα εισήγηση που προτείνει φόρο 3% μόνο στα διαφημιστικά έσοδα όσων έχουν παγκοσμίως τζίρο άνω των 750 εκατ. ευρώ.

Κοιλοπονούσε το βουνό και γέννησε ποντίκι δηλαδή. Η νέα πρόταση στηρίζεται από τους Γάλλους και τους Γερμανούς και ίσως καταφέρει να περάσει τις Συμπληγάδες, αν και χώρες όπως η Ιρλανδία που φιλοξενούν στο έδαφός τους κάμποσες τεχνολογικές εταιρείες (όπως η Google και το Facebook που θα κληθούν να πληρώσουν τον φόρο) θα εκφράσουν αντιρρήσεις, ίσως και βέτο αν τα πράγματα ζορίσουν.

Η νέα διατύπωση αφήνει έξω από το ραντάρ των φορολογικών αρχών την Apple, την Amazon και πάρα πάρα πολλές ακόμα εταιρείες που έχουν μεν μεγάλα έσοδα αλλά όχι από την online διαφήμιση, μιας και δεν ασχολούνται (σχεδόν) καθόλου με αυτόν τον τομέα. Κάποιος θα πει εδώ πως ίσως να είναι λίγο άδικο όλο αυτό που πάει να γίνει, αφού η Ε.Ε. ρίχνει το βάρος της στη φορολόγηση των online διαφημίσεων αλλά όχι του online εμπορίου για παράδειγμα, αλλά αυτή είναι δουλειά για δικαστές και δικηγόρους.

Αν υιοθετηθεί τελικά η πρόταση θα τεθεί σε ισχύ το 2021 και πάλι όμως υπό προϋποθέσεις, αφού στο μεταξύ μπορεί ο ΟΟΣΑ να καταλήξει σε ένα κοινώς αποδεκτό πλαίσιο φορολόγησης των τεχνολογικών εταιρειών και η πρόταση της Ε.Ε. να μείνει στο συρτάρι. Βεβαίως μας πέρασε από το μυαλό και η σκέψη πως η Ευρώπη φορολογεί επειδή δεν μπορεί να παράγει καινοτομία αλλά αυτό θα το συζητήσουμε κάποια άλλη στιγμή.