To desktop περιβάλλον (σταθερός ή φορητός υπολογιστής) εξακολουθεί να κυριαρχεί στη χρήση του ad blocking στην Ελλάδα, καθώς περισσότεροι από 1 στους 3 χρήστες (ποσοστό 34,6%) έχουν εγκαταστήσει στον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους πρόγραμμα που μπλοκάρει την εμφάνιση διαφημίσεων. Όμως, όπως δείχνουν τα αποτελέσματα της έρευνας της Tailwind, υπάρχουν λόγοι για τους οποίους θα μπορούσαν να αισιοδοξούν οι συμμετέχοντας στη διαδικτυακή διαφήμιση, καθώς η συνολική χρήση του ad blocking στην Ελλάδα το 2017 μειώθηκε κατά 2,3 ποσοστιαίες μονάδες, ως αποτέλεσμα της μείωσης της χρήσης του σε smartphones και tablets. Ειδικότερα, ως προς το mobile η μείωση σε σχέση με το 2016 πλησίασε το 1% ενώ στα tablets έφθασε το 2,2%, διαμορφώνοντας έτσι τη συνολική χρήση του ad blocking (σε όλες τις κατηγορίες συσκευών) στο 17,3%. Η «επίδοση» αυτή είναι χαμηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (20%) αλλά και από τις ΗΠΑ (18%).
Ο κυριότερος λόγος που ωθεί τους καταναλωτές στη χρήση ad blocking, παραμένει η αποφυγή των ενοχλητικών διαφημίσεων (65,2%), με την προστασία από malware (40,5%) και την προστασία προσωπικών δεδομένων (18,5%) να αναδεικνύονται επίσης σε σημαντικούς παράγοντες.
Ενδιαφέροντα ήταν επίσης τα ευρήματα σχετικά με τις διαφορές στις online δραστηριότητες των χρηστών. Οι χρήστες ad blocker πραγματοποιούν συχνότερα (+12%) δραστηριότητες όπως παρακολούθηση ή κατέβασμα ταινιών/σειρών καθώς και παρακολούθηση (streaming) αθλητικών αγώνων (+8%).
Ως προς τον επιθυμητό τρόπο πρόσβασης στο περιεχόμενο ενός site, αν και οι πλειοψηφία των καταναλωτών εξακολουθεί να προτιμά τις διαφημίσεις, ένα σημαντικό ποσοστό όσων χρησιμοποιούν ad blocker θα ήταν διατεθειμένο να πληρώνει κάποιας μορφής συνδρομή (22,2%).