Όσοι έχουν χρησιμοποιήσει το Bing, την υπηρεσία αναζήτησης της Microsoft, σε συνδυασμό με τις δυνατότητες του ChatGPT έχουν να πουν ότι είναι, τουλάχιστον, αξιόλογη προσπάθεια που φέρνει τις δυνατότητες του chatbot πιο κοντά στον κόσμο.
Όμως ο κόσμος προτιμάει... Google που μπορεί να μην έχει για την ώρα τεχνητή νοημοσύνη αλλά αυτό, τελίκά, λίγο μετράει. Τουλάχιστον έτσι φαίνεται από τους αριθμούς. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να μετρήσει κανείς τη δημοτικότητα browsers και μηχανών αναζήτησης, αλλά η Statcounter είναι μία από τις παλιές καραβάνες σε αυτό το θέμα οπότε θα την εμπιστευτούμε.
Σύμφωνα, λοιπόν, με την Statcounter, το μερίδιο του Bing στις αναζητήσεις από υπολογιστές (δεν μετράμε τα smartphones ή τα tablets εδώ) ήταν τον Απρίλιο στο 7,1%, ενώ τον Οκτώβριο, όταν λανσαρίστηκε το ChatGPT και έγινε όλος ο ντόρος με την επικείμενη ενσωμάτωσή του στο Bing, το μερίδιό του στην παγκόσμια αγορά των αναζητήσεων άγγιξε το 10%.
Ναι, ακριβώς. Το ποσοστό χρήσης του Bing πέφτει. Όχι επειδή είναι μια κακή υπηρεσία αναζήτησης, κάθε άλλο. Ούτε, βέβαια, επειδή έρχεται εφοδιασένο με το ChatGPT. Φαίνεται από την πορεία των ποσοστών ότι κάποιοι το δοκίμασαν, είπαν δηλαδή να του δώσουν μία ευκαιρία και επειδή το Bing με τη λειτουργία του ChatGPT λειτουργεί μέσω του Edge browser (του διαδόχου του Internet Explorer δηλαδή), υποχρεωτικά δοκίμασαν και αυτόν.
Εδώ, μάλλον, βρίσκεται το πρώτο πρόβλημα για την Microsoft. Ο κόσμος, απλά, δεν αγαπάει τον Edge - ίσως γιατί κουβαλάει τη ρετσινιά του προκατόχου του. Ή απλά επειδή έχει βολευτεί με τον Chrome ή τον Mozilla και δεν έχει διάθεση να ξεβολευτεί και να μεταφέρει όλες τους τις ρυθμίσεις, τους αποθηκευμένους κωδικούς και τις συνδρομές του σε έναν ακόμα (ή έναν άλλον) browser.
Από τη στιγμή που το ισχυρό δίδυμο Bing-ChatGPT δεν λειτουργεί σε Chrome, η Microsoft χάνει μια μεγάλη ευκαιρία να προσεγγίσει περισσότερους χρήστες.
Το τρίτο πρόβλημα είναι η δύναμη της συνήθειας. Πόσους ξέρεις που να έχουν αλλάξει τη ρύθμιση της βασικής μηχανής αναζήτησης στον browser τους και να έχουν επιλέξει κάτι άλλο από Google; Ναι, λίγους ξέρουμε και εμείς. Για την ακρίβεια, ελάχιστους.
Οπότε;
Υποθέτουμε ότι στην Microsoft τα γνωρίζουν όλα αυτά και ψάχνουν λύσεις. Είναι αλήθεια πως έχουν μεν λίγο χρόνο στη διάθεσή τους, μιας και η Google δεν δείχνει να βιάζεται για να βάλει λειτουργίες αντίστοιχες με εκείνες του ChatGPT στη δική της μηχανή αναζήτησης. Βλέποντας τα ποσοστά, μάλλον ξέρουμε γιατί - δεν έχει λόγο να βιάζεται.