Μια ξεκάθαρη κι ειλικρινή συζήτηση με τον ιδιοκτήτη του Twitter, Ίλον Μασκ έκανε ο Πρόεδρος της Γαλλίας, Εμμάνουελ Μακρόν, αναφορικά με την απελευθέρωση περιεχομένου στο Twitter. Πρόκειται για μια συνομιλία που έλαβε χώρα μόλις μια μέρα μετά την αναφορά Μακρόν στην πολιτική ελέγχου της εταιρείας και τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν.
Αναλυτικότερα, μεταξύ των θεμάτων που τέθηκαν επί τάπητος ήταν η ενίσχυση του ελέγχου περιεχομένου, η προστασία της ελευθερίας του λόγου αλλά και οι πολιτικές διαφάνειας χρηστών. «Το Twitter οφείλει να εφαρμόσει τους ευρωπαϊκούς κανόνες. Κατά τη γνώμη μου, υπάρχουν ευθύνες και όρια που πρέπει να τηρηθούν στο ζήτημα της ελευθερίας του λόγου» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Μακρόν μια μέρα πριν, σε συνέντευξη του στην εκπομπή Good Morning America του ABC, έπειτα από την επίσκεψή του στις ΗΠΑ και τη συνάντηση του με τον Αμερικανό πρόεδρο, Τζο Μπάιντεν.
Ρητορική μίσους και παραπληροφόρηση στο προσκήνιο
Υπενθυμίζουμε ότι έπειτα από έρευνες κι ελέγχους, έχει καταγραφεί αύξηση στη ρητορική μίσους στο Twitter. Πρόκειται για μια εξέλιξη που συνδέθηκε άμεσα με την ιδεολογία του Ίλον Μασκ περί ελευθερίας του λόγου, αλλά και την παροχή «αμνηστίας» σε χρήστες που είχαν αποκλειστεί από την πλατφόρμα, όπως ο Ντόναλντ Τραμπ.
Επιπλέον, μέσα σε ένα κλίμα αναβρασμού που επικρατεί αυτή τη στιγμή στη Γαλλία, λόγω της αύξησης στα κρούσματα κορωνοϊού, ο ιδιοκτήτης του Twitter βρέθηκε ξανά στο στόχαστρο της γαλλικής κυβέρνησης. Ο λόγος φυσικά ήταν η αναστολή της μακροχρόνιας πολιτικής του Twitter για την αποτροπή διάδοσης παραπληροφόρησης για την Covid-19.
Επιφυλακτικοί οι διαφημιστές
Γενικότερα, η αναταραχή που συχνά δημιουργείται γύρω από το όνομα Ίλον Μασκ και Twitter δεν είναι κάτι καινούργιο. Μετά την ανάληψη της διοίκησης του Twitter, ο ίδιος προχώρησε σε μέτρα που προκάλεσαν αντιδράσεις, όπως οι απολύσεις προσωπικού και κυρίως η αποδυνάμωση του τμήματος που είναι υπεύθυνο για την εποπτεία του περιεχομένου. Η πίστη στην απόλυτη ελευθερία του λόγου σε συνδυασμό με τα παραπάνω γεγονότα, έχουν οδηγήσει πολλές εταιρείες να αποσύρουν τις διαφημιστικές τους καμπάνιες από το Twitter, κρατώντας μια στάση περισσότερο επιφυλακτική.