Πλήρως βιώσιμο ενεργειακά μέλλον υπόσχεται ο Ίλον Μασκ με το τρίτο Master Plan

Πλήρως βιώσιμο ενεργειακά μέλλον υπόσχεται ο Ίλον Μασκ με το τρίτο Master Plan

Συντάκτης: Κώστας Αρβανίτης @ 14.02.2023

Το μονοπάτι πάνω στο οποίο θα κινηθεί η Tesla τα επόμενα χρόνια θα παρουσιάσει ο Ίλον Μασκ την 1η Μαρτίου, στο πλαίσιο της ημέρας των επενδυτών. Πρόκειται για το τρίτο Master Plan της εταιρείας, σε συνέχεια των δύο προηγούμενων, ένα (το πρώτο) το 2006 και το δεύτερο το 2016.

Ο ίδιος ο Ίλον Μασκ, μέσα από το λογαριασμό του στο Twitter υποσχέθηκε ένα πλήρως βιώσιμο ενεργειακά μέλλον για τον πλανήτη μας. Σύμφωνα με την Tesla βασικά σημεία του νέου Master Plan είναι οι πλατφόρμες οχημάτων επόμενης γενιάς, με τον Ίλον Μασκ να υπόσχεται ένα όχημα στο μισό περίπου κόστος σε σχέση με τα υπάρχοντα μοντέλα της εταιρείας. Επιπρόσθετα, θα γίνει αναφορά στα μακροπρόθεσμα σχέδια επέκτασης της εταιρείας, στην κατανομή κεφαλαίων για τα επόμενα χρόνια και άλλα θέματα.

 

Οι εξαγγελίες των Master Plans ξεκίνησαν το 2006, με τον Ίλον Μασκ τότε να υπόσχεται την παραγωγή του πρώτου υψηλών επιδόσεων ηλεκτρικού αυτοκινήτου, από τα έσοδα των πωλήσεων του οποίου θα υλοποιούνταν τα σχέδια υλοποίησης οικογενειακών και πιο οικονομικών οχημάτων. Επιπρόσθετα, η εταιρεία υποσχόταν λύση στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας. Αν και το συγκεκριμένο Master Plan δεν κύλησε με βάση το χρονοδιάγραμμα που είχε θέσει τότε ο Ίλον Μασκ, η εταιρεία πράγματι παρουσίασε το Tesla Roadster, για να ακολουθήσουν μερικά χρόνια αργότερα τα Tesla Model S, Tesla Model 3 και Tesla Model Y.

Στο δεύτερο στρατηγικό πλάνο της Tesla που ανακοινώθηκε το 2016, οι εξαγγελίες της Tesla αφορούσαν την υλοποίηση λύσεων για την παραγωγή και αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, την επέκταση των ηλεκτρικών οχημάτων σε όλες τις κατηγορίες υψηλού ενδιαφέροντος, την ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης σε επίπεδα ασφάλειας 10πλάσια από τη χειροκίνητη οδήγηση, αλλά και τη δυνατότητα δημιουργίας πηγών εσόδων για τους ιδιοκτήτες οχημάτων της εταιρείας. Αν και οι δύο πρώτοι άξονες λειτούργησαν σε ένα βαθμό, στους δύο τελευταίους οι υποσχέσεις της Tesla δεν μετουσιώθηκαν σε πράξη. Η αυτόνομη οδήγηση δεν έχει φτάσει στα επιθυμητά επίπεδα, ενώ η παραγωγή εσόδων για τους ιδιοκτήτες οχημάτων είναι ακόμα ένα μακρινό όνειρο, που προϋποθέτει την υλοποίηση του τρίτου άξονα (σύμφωνα με το Master Plan οι ιδιοκτήτες θα μπορούσαν να μισθώνουν το όχημα τους σε άλλους τις ώρες που δεν το χρειάζονταν).  

Τώρα, στο τρίτο Master Plan έχουμε ένα σαφώς πιο φιλόδοξο μεγάλο στόχο και μένει να δούμε την 1η Μαρτίου πως ο Ίλον Μασκ θα ξεδιπλώσει το μονοπάτι προς την υλοποίησή του.