Απέναντι σε εκείνους που εμφανίζουν το Metaverse ως το επόμενο "καυτό" πράγμα στέκεται η Apple η οποία μάλλον δείχνει να σνομπάρει τα εικονικά περιβάλλοντα. Οι κακές γλώσσες θα πουν, φανταζόμαστε, πως το πράττει διότι αυτή τη στιγμή δεν έχει κάποια συσκευή εικονικής πραγματικότητας και πως προσπαθεί να κόψει τη φόρα του Facebook και των συνεργατών του. Οι καλές γλώσσες θα πουν, φανταζόμαστε, πως η εταιρεία βλέπει με έναν σχετικό ρεαλισμό την υπόθεση των εικονικών κόσμων.
Το αφεντικό της Apple, ο Tim Cook, ήταν την περασμένη εβδομάδα στην Ευρώπη και σε μία ομιλία του σε πανεπιστήμιο της Νάπολης είπε πως πολύ σύντομα οι άνθρωποι θα αναρωτιούνται πώς ζούσαν τόσο καιρό χωρίς τις υπηρεσίες της επαυξημένης πραγματικότητας. Ο Cook βλέπει πιο ενδιαφέρον και περισσότερες ευκαιρίες σε ένα υβριδικό περιβάλλον όπου στον φυσικό κόσμο "τοποθετούνται" πληροφορίες από τον ψηφιακό κόσμο και δεν έχουμε λόγο να μην θεωρήσουμε πως η Apple κινείται προς την κατεύθυνση της επαυξημένης και όχι της εικονικής πραγματικότητας. Περισσότερα ίσως θα έχουμε τον Ιανουάριο, όταν η εταιρεία αναμένεται να παρυσιάσει το Reality Pro, μία κάσκα με δύο μίνι OLED οθόνες ανάλυσης 4Κ, δύο κεντρικούς επεξεργαστές και τιμή λιανικής στα... ουράνια, καθώς μάλλον θα ξεπερνά τα 3.000 δολάρια. Αρκετά πιο φθηνά αναμένεται να είναι τα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας που θα παρουσιάσει η εταιρεία κάπου στα μισά του 2024.
"Δεν νομίζω πως ο μέσος άνθρωπος μπορεί να πει τι είναι το Metaverse" είπε με μία μάλλον ειρωνική διάθεση σε συνέντευξή του στο ολλανδικό περιοδικό Bright. Βεβαίως όσοι είχαν δοκιμάσει στο παρελθόν το Second Life δεν έχουν ιδιαίτερη δυσκολία στο να περιγράψουν το Metaverse και τα χαρακτηριστικά του. Το οποίο Metaverse αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμο ως πλατφόρμα από το Facebook σε ΗΠΑ και Καναδά και έχει 300.000 ενεργούς χρήστες.