Ρυθμό ανάπτυξης 9% στην αξία των online πωλήσεων κατέγραψαν τα Online Φαρμακεία, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021. H συνολική αξία των online αγορών στα Online Φαρμακεία άγγιξε τα 134 εκ. ευρώ, σύμφωνα με την εκτίμηση της Convert Group που προέρχονται από το εργαλείο της, eRetail Audit. Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.
Η εκτίμηση της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 97 online φαρμακεία και το Skroutz marketplace, τα οποία δημιουργούν το 70% του συνολικού τζίρου της αγοράς.
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το πρώτο εξάμηνο του 2022 παρατηρούνται οι παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021: +64% σε προϊόντα υγείας (με τις χειρουργικές και φαρμακευτικές μάσκες αλλά και τα τεστ αντιγόνου να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), +40% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +13% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +8% σε διάφορα προϊόντα και +1% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας. Μάλιστα, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (43%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και βρεφικών και παιδικών ειδών συνεχίζουν να γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Το μέσο αγοραστικό καλάθι κατά την διάρκεια ολόκληρου του εξαμήνου μειώθηκε κατά 2,10 ευρώ συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενο έτους και διαμορφώθηκε στα 42,10 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου το ΦΠΑ. Η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε φτάνοντας στα 4,8 τεμάχια με περίπου 2 από εκείνα να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας. Η μεταβολή του μέσο αγοραστικού καλαθιού προκλήθηκε από την μείωση κατά 13% μείωση που καταγράφηκε στην μέση αξία των διαφόρων προϊόντων, λόγω των ποικίλων προωθητικών ενεργειών που έλαβαν χώρα το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η πτώση αυτή ωστόσο αντισταθμίστηκε από την ραγδαία αύξηση στις παραγγελίες (+21%), επιφέροντας εν τέλει αύξηση 15% στην αξία των πωλήσεων, όσον αφορά το δείγμα του eRetail Audit.
Αναφορικά με τα marketing κανάλια, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να κλέβουν την παράσταση το πρώτο εξάμηνο του 2022 επιφέροντας το 39% των συνολικών συναλλαγών, και σημειώνοντας αύξηση 5 μονάδων συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2021. Επιπροσθέτως, οι μηχανές σύγκρισης τιμών, είναι υπεύθυνες με την σειρά τους για το 17% των συναλλαγών, ενώ τα Οργανικά Αποτελέσματα για το 14%. Το Ελληνικό καταναλωτικό κοινό επιδεικνύει σταδιακά εμπιστοσύνη προς τον κλάδο των online φαρμακείων, αυξάνοντας τις direct επισκέψεις τους και χτίζοντας σχέσεων εμπιστοσύνης με κάποια από εκείνα.
Η προτίμηση των mobile & tablet συσκευών για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών εξακολουθεί να κυριαρχεί με ένα ποσοστό 64% έναντι των συσκευών desktop & laptops (36%). Ακόμη για την πραγματοποίηση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες (12:00-15:00), ενώ η Δευτέρα αποτελεί την πιο δημοφιλής ημέρα.