Με αλματώδεις ρυθμούς συνεχίζεται η ανάπτυξη της αγοράς των online super markets στην Ελλάδα, γνωρίζοντας το 2021 αύξηση 56% στην αξία των πωλήσεων, συγκριτικά με το 2020. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Convert Group, η συνολική αξία των αγορών από τα online super markets έφθασε τα 255 εκατομμύρια ευρώ, σηματοδοτώντας ένα ρυθμό αύξησης τζίρου τα δύο χρόνια της πανδημίας που έφθασε το 467%! Υπενθυμίζεται ότι για το 2019 ο online τζίρος ήταν μόλις 45 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως επισημαίνει η έρευνα της Convert Group ενδεικτικό στοιχείο της ανάπτυξης της αγοράς των online super markets είναι και η αύξηση των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο πεδίο. Πέρα από 8 γνωστούς λιανεμπόρους με το μεγάλο φυσικό δίκτυο και την ηλεκτρονική πλατφόρμα efresh.gr, δραστηριοποιούνται πλέον και αρκετοί τοπικοί παίκτες, αλλά κυρίως 8 quick delivery πλατφόρμες που αναπτύσσουν δικά τους logistics hubs εντός πόλεων εμβαδού 200-300 τμ., σημειώνει η έκθεση.
Όσον αφορά στις κατηγορίες που παρουσίασαν τις πιο σημαντικές μεταβολές στη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς διαπιστώνουμε ότι την πρώτη θέση καταλαμβάνουν τα προϊόντα για κατοικίδια (+101%), ακολουθούμενα από τα προϊόντα αρτοποιίας (84%), τα ποτά και αναψυκτικά (76%) και τα καλλυντικά και είδη περιποίησης (75%).
Από την άλλη πλευρά, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων ήταν εκείνη που αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο ποσοστό στο σύνολο του online τζίρου (34%), ενώ τα προϊόντα για κατοικίδια (που είδαμε να προηγούνται στο ρυθμό ανάπτυξης) επέφεραν μόλις το 1% της αξίας των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου.
Κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 36,9 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας 78,20 ευρώ. Περίπου τα 14 από αυτά τα προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των Φρέσκων Τροφίμων. Η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει την πλέον τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι. Μάλιστα, οι online παραγγελίες συχνά φαίνονται να αποτελούν και συμπληρωματικές της φυσικής επίσκεψης των καταναλωτών στο super market, επιβεβαιώνoντας την εξοικείωση πλέον των καταναλωτών με το online κανάλι.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία προέρχονται από την πλατφόρμα eRetail Audit της Convert Group, με το δείγμα των συνεργαζόμενων online super markets να περιλαμβάνει το 88% του συνολικού τζίρου της αγοράς.