Η Facebook/Μeta αναδείχθηκε η χειρότερη εταιρεία παγκοσμίως!

Η Facebook/Μeta αναδείχθηκε η χειρότερη εταιρεία παγκοσμίως!

Τον "τίτλο" έλαβε έπειτα από έρευνα που πραγματοποίησε η Yahoo Finance.

Συντάκτης: Κωνσταντίνα Κοντογιάννη @ 21.12.2021

Άσχημα τα νέα για τη Facebook, αφού στην ετήσια δημοσκόπηση που πραγματοποιεί η Yahoo Finance, έλαβε τον τίτλο της χειρότερης εταιρείας παγκοσμίως!

Η εν λόγω έρευνα πραγματοποιήθηκε μεταξύ 4 και 5 Δεκεμβρίου και συμμετείχαν 1.541 χρήστες, οι οποίοι με τις ψήφους τους ανέδειξαν τούς νικητές αλλά και τους ηττημένους. Μεταξύ των άλλων, τα βραβεία χειρότερης εταιρείας «κατέκτησαν» η Alibaba, η Nikola αλλά και η αμφιλεγόμενη εμπορική εταιρεία Robinhood.


«Κατηγορίες» για λογοκρισία κι απόκρυψη πληροφοριών

Σε όλη τη διάρκεια του έτους, το Facebook αντιμετώπιζε διάφορα ζητήματα, τα οποία προκάλεσαν διάχυτη δυσαρέσκεια στο δημόσιο αίσθημα. Όπως είναι φυσικό, επηρέασαν σημαντικά την εικόνα και την αξιοπιστία της εταιρείας γενικότερα. Κάποιες από τις «κατηγορίες» που της απαγγέλθηκαν ήταν ο τρόπος που χειρίστηκε τις εκλογές στις ΗΠΑ, τα γεγονότα της εισβολής στο Καπιτώλιο, αλλά και την  παραπληροφόρηση από αριστερά και δεξιά.

Παράλληλα, αντιδράσεις προκάλεσε και η διαχείριση της πανδημίας,  με το σχηματισμό δύο αντικρουόμενων στρατοπέδων. Αναλυτικότερα, από τη μια, ορισμένοι υποστηρίζουν πως η Facebook προωθούσε τη λογοκρισία μέσα από την αφαίρεση περιεχομένου. Θεωρούν δηλαδή πως συχνά το Facebook έπαιρνε το ρόλο της «αστυνομίας ελευθέρου λόγου», καταπατώντας το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης απόψεων στην πλατφόρμα.

Από την άλλη, πολλοί ήταν εκείνοι που «δίκασαν» το Facebook, για την έλλειψη επαρκούς ελέγχου των δημοσιεύσεων για τον κορωνοϊό. Ουσιαστικά, πιστεύουν πως η παραπληροφόρηση σχετικά με τον εμβολιασμό, συνέβαλλε στον συνολικό αριθμό των θανάτων παγκοσμίως.


Το Instagram και οι επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των κοριτσιών

Επιπλέον, το Instagram, ως μια πλατφόρμα που ανήκει στο Facebook, βρέθηκε επίσης «στο στόχαστρο» των χρηστών, για τη δημιουργία λανθασμένων προτύπων στα νεαρά κορίτσια. Πρόκειται για τις στερεοτυπικές αντιλήψεις που αναπαράγονται , σχετικά με τον τύπο σώματος, το ντύσιμο και γενικότερα ότι απαρτίζει την εμφάνιση μιας γυναίκας.  Ένα φαινόμενο που γίνεται ολοένα και πιο έντονο λόγω της «βιομηχανίας» των Influencer και της υπέρμετρης προσωπικής έκθεσης. Μάλιστα, σε σχετική αναφορά που κυκλοφόρησε, αναγράφεται πώς το Facebook γνώριζε ότι το Instagram «κάνει τα έφηβα κορίτσια να αισθάνονται χειρότερα για τον εαυτό τους», αλλά επέλεξε να μην κάνει τίποτα για αυτό το θέμα.

Eν μέσω εντάσεων και αντίθετων απόψεων, η εταιρεία φαίνεται ότι προσπαθεί να  αποσπάσει την προσοχή του κοινού με την αλλαγή του ονόματος σε Meta. Πάντως, είναι εμφανές πως πρέπει να καταβάλλει αρκετή προσπάθεια για να αποκτήσει ξανά την εμπιστοσύνη του κόσμου και φυσικά να έχει καλύτερες επιδόσεις σε παρόμοιες έρευνες.