Ίσως θα θυμάσαι ότι πριν από αρκετούς μήνες εμφανίστηκε ένα μήνυμα στην οθόνη σου που έλεγε ότι θα μπορούσες να μη βλέπεις διαφημίσεις στο Facebook και το Instagram έναντι πληρωμής. Εναλλακτικά, θα μπορούσες να συνεχίσεις να χρησιμοποιείς τα δύο κοινωνικά δίκτυα όπως έκανες τόσο καιρό και να βλέπεις διαφημίσεις με βάση τους αλγορίθμους που έχει αναπτύξει η Meta.
Πέρασε ο χειμώνας, πέρασε, η άνοιξη, πέρασε το ένα τρίτο του καλοκαιριού και η Κομισιόν ενημέρωσε τη Δευτέρα την Meta ότι η πρακτική αυτή δεν είναι σύμφωνη με τους κανόνες της Πράξης για τις Ψηφιακές Αγορές.
Όπως αναφέρει η Κομισιόν, οι σχετικές διατάξεις προβλέπουν ότι οι μεγάλες πλατφόρμες πρέπει να ζητούν τη συναίνεση του χρήστη προκειμένου να συνδυάζουν προσωπικά δεδομένα του με άλλες υπηρεσίες. Αν ο χρήστης αρνηθεί θα πρέπει να του προσφέρουν μία λιγότερο προσωποποιημένη αλλά ίσης αξίας εναλλακτική λύση πρόσβασης στις υπηρεσίες τους. Η Κομισιόν υποστηρίζει ότι το "ή πληρώνεις ή συναινείς" δεν συνιστά σωστή εφαρμογή των διατάξεων και ότι οι χρήστες θα πρέπει να έχουν την επιλογή της πρόσβασης στις υπηρεσίες της Meta με τρόπο που να χρησιμοποιούνται λιγότερα προσωπικά δεδομένα τους. Σύμφωνα με το σκεπτικό της Κομισιόν, η Meta δεν προσφέρει στους χρήστες του Facebook και του Instagram τη δυνατότητα να συνδέονται στις δύο πλατφόρμες δίνοντας περιορισμένη πρόσβαση σε προσωπικά τους δεδομένα. Απλώς, το Facebook τους λέει ότι αν δεν θέλουν να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους (που ήδη συλλέγονται) για στοχευμένη διαφήμιση, θα πρέπει να πληρώσουν ένα ποσό.
Τώρα, μη νομίζεις ότι αυτή η υπόθεση θα τελειώσει σε λίγες εβδομάδες. Η Κομισιόν ενημέρωσε την Meta και με βάση τη σχετική διαδικασία, η ολοκλήρωση της έρευνας αναμένεται στις 25 Μαρτίου 2025. Έχουμε καιρό...