52% αύξηση πωλήσεων στο πρώτο δίμηνο του 2021 για τα ηλεκτρονικά φαρμακεία

52% αύξηση πωλήσεων στο πρώτο δίμηνο του 2021 για τα ηλεκτρονικά φαρμακεία

Συντάκτης: Πέτρος Κωνσταντινίδης @ 26.03.2021

Το 2020 οι online αγορές που πραγματοποιήθηκαν στα ηλεκτρονικά φαρμακεία έφθασαν σε αξία τα 223 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η ετήσια online επισκεψιμότητα στα ελληνικά ηλ. φαρμακεία έφτασε τις 118 εκατομμύρια επισκέψεις. Μπορεί ο κλάδος των φαρμακείων να διατήρησε ανοικτά όλα τα φυσικά σημεία πώλησης, ωστόσο η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας συμπαρέσυρε και τα ηλεκτρονικά φαρμακεία που είδαν τις πωλήσεις τους να σημειώνουν εντυπωσιακή αύξηση.

Μία αύξηση που συνεχίζεται και στο πρώτο δίμηνο του 2021 με τα ηλεκτρονικά φαρμακεία να παρουσιάζουν αύξηση πωλήσεων κατά 52%, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Convert Group, με τις αγορές να παρουσιάζουν μια σημαντική διασπορά: από καλλυντικά μέχρι συμπληρώματα διατροφής και από βρεφικά είδη μέχρι προϊόντα υγείας.

Συνολικά στη χώρα μας λειτουργούν 313 ηλεκτρονικά φαρμακεία, με τα ευρήματα της Convert Group να δείχνουν ότι τα 30 μεγαλύτερα να συγκεντρώνουν το 70% της επισκεψιμότητας των καταναλωτών. Στοιχείο που όπως σημειώνει η εταιρεία δείχνει ότι τα μεγάλα ηλεκτρονικά φαρμακεία ισχυροποιούνται συνεχώς σε σχέση με τα μικρότερα, λόγω ισχυρής αγοραστικής δύναμης, μεγάλων επενδύσεων σε marketing και υποδομές logistics αλλά και διεύρυνση της εμπορικής τους γκάμας.

 

Ρεκόρ αύξησης τον προηγούμενο Νοέμβριο

Black Friday και δύο lockdowns εκτόξευσαν την αγοραστική διάθεση των καταναλωτών το 2020 αναφέρει η ανάλυση της Convert Group για την προηγούμενη χρονιά, με το Νοέμβριο να δημιουργεί νέο ρεκόρ ανάπτυξης με ρυθμό 95%. Δεύτερος μήνας σε ρυθμό ανάπτυξης αποτέλεσε ο προηγούμενος Απρίλιος (+85%), ενώ ο Δεκέμβριος και το δεύτερο κύμα lockdown παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 66%, συγκριτικά πάντα με τους ίδιους μήνες του 2019.

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2020, παρατηρούνται τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το 2019: +37% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, +47% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +26% σε βρεφικά και παιδικά είδη και το εντυπωσιακό +98% σε προϊόντα υγείας, με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία.

Η σημαντική αύξηση στη ζήτηση προϊόντων από τα online φαρμακεία, οδήγησε τους φαρμακοποιούς διαχειριστές τους να συγκρατήσουν τις μεγάλες εκπτώσεις που προσέφεραν στους καταναλωτές τους, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια. Έτσι η μέση έκπτωση το 2020 ήταν 36,1% σε σχέση με 37,8% που ήταν το 2019.

Η μόνη προϊοντική κατηγορία από τις 20 που ανέλυσε η Convert Group όπου αυξήθηκαν οι εκπτώσεις ήταν οι χειρουργικές μάσκες: από 32,6% μέση έκπτωση το 2019, οδηγήθηκε σε 51,2% μέση έκπτωση το 2020, διευκολύνοντας τους καταναλωτές που τις αγόρασαν σε μεγάλες ποσότητες. Αντίθετα, τα αντισηπτικά προϊόντα για την υγιεινή χεριών από 35,1% μέση έκπτωση το 2019, περιορίστηκαν σε 25,5% μέση έκπτωση το 2020. Αναμφίβολα όμως, σε όλες τις κατηγορίες το οnline κανάλι αναδεικνύεται ως εκπτωτικό σε σχέση με το φυσικό φαρμακείο.