Η εορταστική περίοδος είναι η ιδανική ευκαιρία να σταθούμε λίγο, να χαλαρώσουμε και να ζήσουμε πραγματικά τις στιγμές με τους ανθρώπους που αγαπάμε. Ωστόσο, συχνά προσπαθώντας να απαθανατίσουμε κάθε χαμόγελο και κάθε γιορτινό τραπέζι, ξεχνάμε να απολαύσουμε το «τώρα». Την ουσία της παρουσίας μας δηλαδή, η οποία και αποτελεί το βασικό πυρήνα της καμπάνιας One Shot Challenge της Samsung -μια πρωτοβουλία που συνδυάζει τη χαρά της στιγμής με τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης του Galaxy AI. Μια μόνο λήψη μπορεί να είναι αρκετή για να κρατήσει ζωντανή την ανάμνηση.

Καθώς η χρονιά φτάνει στο τέλος της, η Samsung ενθαρρύνει τους ανθρώπους να παραμείνουν «παρόντες» στις στιγμές με τους φίλους και την οικογένειά τους την εορταστική περίοδο. Περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους (57%) που συμμετείχαν στη σχετική έρευνα που ανέθεσε η Samsung παραδέχονται ότι η λήψη φωτογραφιών τους αποσπά από την πλήρη απόλαυση των στιγμών που προσπαθούν να απαθανατίσουν1.
Η Samsung παρουσίασε την καμπάνια «One Shot Challenge», για να ενθαρρύνει τους χρήστες να αφήσουν κάτω τα smartphone τους και να εστιάσουν σε αυτό που έχει σημασία. Το Galaxy AI και λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης όπως το Generative Edit2 μπορούν να βοηθήσουν τους χρήστες να φέρουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα φωτογραφία ακόμα και με μία μόνο λήψη.
Για να αναδείξει πόσο εύκολη είναι η χρήση της τεχνολογίας, η Samsung συνεργάστηκε με τον καταξιωμένο φωτογράφο Tom Craig, γνωστό τις συνεργασίες του με τη Vogue και το Vanity Fair.
Στους δρόμους του Λονδίνου, ο Tom αποδεικνύει πόσο απλό είναι να πετύχει την τέλεια λήψη με το Generative Edit στο Galaxy Z Fold7, καθώς αφαιρεί την κίνηση από τους πολυσύχναστους δρόμους του Piccadilly Circus και χρησιμοποιεί το Galaxy AI για να συμπληρώσει τα κενά που προκύπτουν.

Το One Shot Challenge της Samsung έρχεται, καθώς μία νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι σχεδόν οι μισοί Ευρωπαίοι από τους συμμετέχοντες στην έρευνα (45%) αισθάνονται πίεση να απαθανατίσουν την «τέλεια λήψη». Σχεδόν τα τρία τέταρτα (73%) δηλώνουν ότι θέλουν να ζουν περισσότερο τη στιγμή και να ανησυχούν λιγότερο για την επίτευξη της τέλειας λήψης. Αυτή η πίεση, ωστόσο, προέρχεται από την επιθυμία να ανατρέξουν στις φωτογραφίες-αναμνήσεις στα χρόνια που θα έρθουν (83%) και στην επιθυμία να είναι ευπαρουσίαστοι στα social media (30%).
Το αποτέλεσμα είναι ένα σύγχρονο φωτογραφικό δίλημμα καθώς, κατά μέσο όρο, οι άνθρωποι βγάζουν έξι φωτογραφίες της ίδιας σκηνής, ενώ μόνο το 4% βγάζει μόνο μία. Παρά την παρόρμησή για πολλαπλές λήψεις, σχεδόν το ένα τρίτο (28%) δεν έχει επισκεφθεί ξανά περισσότερες από τις μισές φωτογραφίες από τη στιγμή που τις τράβηξε.
Όταν ελέγχουν τις φωτογραφίες τους, σχεδόν εννέα στους δέκα (86%) έχουν παρατηρήσει στοιχεία που θα ήθελαν να μπορούσαν να αφαιρέσουν, όπως Photobombers, δηλαδή άσχετους ανθρώπους στο φόντο (38%), άσχετα αντικείμενα (33%) ή ανεπιθύμητες σκιές και αντανακλάσεις (34%). Ενώ πολλοί εντοπίζουν αυτά τα φωτογραφικά «ατυχήματα», το 74% δεν έχει χρησιμοποιήσει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης (AI) στα smartphones του για να βελτιώσει τις φωτογραφίες του.
| Στιγμές από τις οποίες αποσπάστηκαν οι Ευρωπαίοι συμμετέχοντες στην έρευνα για να βγάλουν φωτογραφίες |
% |
| Τουριστικό αξιοθέατο ή στιγμή σε διακοπές | 45% |
| Οικογενειακή συγκέντρωση ή γιορτή | 32% |
| Συναυλία ή ζωντανή παράσταση | 31% |
| Έξοδος με φίλους | 28% |
| Χριστούγεννα ή άλλες χειμερινές διακοπές | 21% |
| Αθλητική στιγμή | 19% |
| Ορόσημο γεγονός για το παιδί τους | 19% |
Μιλώντας για την πρόκληση, ο Tom Craig δήλωσε: «Πολλά από τα σπουδαία της φωτογραφίας συμβαίνουν εκείνη τη στιγμή: το σωστό βλέμμα, το τέλειο φως, το ακριβές σκηνικό. Είναι απογοητευτικό, όταν ένας ανεπιθύμητος παράγοντας το χαλάει αυτό. Τα smartphones μάς δίνουν τη δυνατότητα να απαθανατίζουμε αυτές τις σημαντικές στιγμές, αλλά είναι ζωτικής σημασίας να μην παρασυρόμαστε τόσο πολύ στο κυνήγι της τέλειας φωτογραφίας ώστε να καταλήγουμε να χάνουμε εντελώς τη στιγμή».
Οι χρήστες μπορούν να συμμετάσχουν στο One Shot Challenge κοινοποιώντας τις επεξεργασμένες με το Generative Edit φωτογραφίες τους στο Instagram. Χρειάζεται απλά να τις ανεβάσουν προσθέτοντας το #SamsungOneShot.
* Διαφημιστική καταχώριση της Samsung Electronics Ελλάς Μ.Α.Ε. με έδρα επί της Λ. Κηφισίας 24Α, Μαρούσι Αττικής, Τ.Κ.15125 και αρ. ΓΕΜΗ 009349401000.
Μεθοδολογία Έρευνας
Διεξήχθη από την Opinium Research
Δείγμα: Σταθμισμένο ώστε να είναι εθνικά αντιπροσωπευτικό, 500 ενήλικες από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις Κάτω Χώρες, τη Δανία, την Τσεχία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Πολωνία, την Ιταλία, την Ισπανία και την Αυστρία
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 28 Οκτωβρίου 2025 – 7 Νοεμβρίου 2025
1 Έρευνα που διεξήχθη από τις 28 Οκτωβρίου έως τις 7 Νοεμβρίου 2025 από την Opinum. Σταθμισμένη ώστε να είναι εθνικά αντιπροσωπευτική με 500 ενήλικες από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις Κάτω Χώρες, τη Δανία, την Τσεχία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Πολωνία, την Ιταλία, την Ισπανία και την Αυστρία.
2 Η λειτουργία του Generative Edit για το Photo Assist απαιτεί σύνδεση δικτύου και σύνδεση στο Samsung Account. Η επεξεργασία με το Generative Edit μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την αλλαγή μεγέθους μιας φωτογραφίας. Ένα ορατό υδατογράφημα διαφαίονεται στο κάτω αριστερά μέρος της φωτογραφίας κατά την αποθήκευση προκειμένου να υποδεικνύει ότι η εικόνα αποτελεί δημιουργία μέσω AI.










