Αντίθετος στη λογική της καταδίκης της διακίνησης μουσικών αρχείων μεταξύ των χρηστών έδειξε ότι είναι ο Νίκος Μπιτζένης, ιδρυτικό μέλος και τραγουδιστής των Mikro, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο deasy, λίγες ώρες πριν τo πρόσφατο event του συγκροτήματος που πραγματοποιήθηκε στο Public της πλατείας Συντάγματος. Μάλιστα, ο ίδιος πιστεύει ότι «θα μπορούσε να είχε βρεθεί μια φόρμουλα συνεργασίας μεταξύ δισκογραφικών και sites μέσω των οποίων διακινούνται μουσικά αρχεία, όπως π.χ. ο διαμοιρασμός των εσόδων των sites που προέρχονται από τις διαφημίσεις. Άλλωστε, όπως αναφέρει, η διακίνηση μουσικών αρχείων στο Internet φέρνει τον καλλιτέχνη/συγκρότημα σε επαφή με μεγαλύτερο κοινό, το οποίο αν σε αγαπήσει, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα αγοράσει το CD είτε από το ράφι των καταστημάτων είτε από τα νόμιμα online shops. Μάλιστα, σύμφωνα με το Νίκο, οι ίδιες φόρμουλες συνεργασίας θα μπορούσαν να υιοθετηθούν και στον τομέα της ηλεκτρονικής διακίνησης ταινιών και τηλεοπτικών σειρών. Όπως έχει αποδείξει η ιστορία, η πολεμική και το κλείσιμο σχετικών ιστοσελίδων δεν έχει φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Η επαφή των Mikro με τον ψηφιακό κόσμο δεν είναι κάτι καινούργιο. Άλλωστε από τις πρώτες μελωδίες του συγκροτήματος, από τους πρώτους ήχους του ήταν φανερό ότι η σχέση του με την τεχνολογία δεν περιορίζεται στη μουσική. Όπως λένε οι ίδιοι βέβαια «η τεχνολογία δεν είναι πανάκεια, δεν είναι όμως και αρρώστια. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση, όπως πολλά πράγματα στη ζωή».
Η άποψη και η ολοκληρωμένη εικόνα για την τεχνολογία τους έχει φανερώσει και τις ευκαιρίες που κρύβει. Είναι από τα πρώτα ελληνικά συγκροτήματα που εκμεταλλεύτηκε το Internet, είναι επίσης ένα από τα ελάχιστα ελληνικά group που έχει τόσο ολοκληρωμένη παρουσία σε όλα τα εργαλεία προώθησης που προσφέρει το Διαδίκτυο. Σύμφωνα με το Νίκο, «το Internet ήταν ένα δώρο από τον ουρανό για το συγκρότημα», ειδικά την περίοδο που οι Mikro σταμάτησαν τη συνεργασία τους με τη Warner. Βρήκαν ένα αποτελεσματικό μέσο επικοινωνίας, με το οποίο μπορούσαν να προωθήσουν τη δουλειά τους, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του Νίκου: «πριν χρόνια για να σε ακούσει κάποιος στο εξωτερικό έπρεπε να ετοιμάσεις ένα πακέτο με τραγούδια, να στείλεις φωτογραφίες και βιογραφικό σου και να περιμένεις αρκετές μέρες για κάποια απάντηση. Τώρα πια τη στιγμή που μιλάς ακόμα και με κάποιον στο εξωτερικό, αυτός μπορεί να ακούει τα τραγούδια σου, να βλέπει τις φωτογραφίες σου και όλο το ιστορικό σου. Όλα μπορούν να γίνουν πιο άμεσα, πιο γρήγορα και αρκετές φορές πιο αποτελεσματικά».
Αντίστοιχο μοντέλο έχουν εφαρμόσει και στη δουλειά τους. Καθώς ο Νίκος πλέον μένει μόνιμα στην Αθήνα και οι Ρϊα, Στέλιος, Γιάννης στη Θεσσαλονίκη, το Internet τους παρέχει τη δυνατότητα να δουλεύουν τα τραγούδια τους και από απόσταση, να επικοινωνούν και να εξελίσσουν τη δουλειά τους.
Ίσως τελικά (αυτό είναι δική μας υπόθεση) η στενή αυτή επαφή με την τεχνολογία να ώθησε το συγκρότημα και στον ηλεκτρονικό ήχο. Το βέβαιο είναι ότι οι μουσικές εφηβικές επιρροές των μελών των Mikro προέρχονται, όπως μας αναφέρει ο Νίκος, είτε από μεγάλα electro pop συγκροτήματα των 80s και των πρώτων χρόνων της δεκαετίας του 90, είτε από πιο rock ή punk group, μερικά χρόνια πιο πίσω, όπως οι Joy Division και οι New Order.
Οι ίδιοι, μάλιστα, έχουν κάνει προσπάθειες να πειραματιστούν με νέους ήχους και νέα όργανα. Ενέργειες που άλλοτε απέδωσαν (η κιθάρα πλέον είναι αναπόσπαστο κομμάτι του group) και άλλοτε έδειξαν ότι δεν ταίριαζε στους ήχους του (όπως το μπάσο). Το βέβαιο είναι ότι όσο «κολλημένοι» και αν χαρακτηρίζονται με την ηλεκτρονική μουσική τόσο ανοικτοί δείχνουν σε πειραματισμούς και μουσικές αναζητήσεις, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τη συνεργασία με την Ελένη Τσαλιγοπούλου, πάνω σε τραγούδια του Μάνου Χατζηδάκι, του Μίκη θεοδωράκη κ.α.
Ευτυχώς για τους ίδιους (αλλά και για την ελληνική μουσική σκηνή) η εποχή που οι Mikro χαρακτηρίζονταν ως «τα παιδιά με τα κουμπάκια» έχει περάσει. Τώρα πλέον, το έδαφος είναι πιο πρόσφορο και πιο ανοικτό στους ηλεκτρονικούς ήχους. Ούτε τότε, ούτε και τώρα βέβαια έχουν αισθανθεί ότι πρέπει να κάνουν κάποια υποχώρηση στη μουσική τους. Αυτό άλλωστε, ήταν και το όραμα, το πρωταρχικό μέλημα των Mikro, όπως μας λέει ο Νίκος. «Να δημιουργούν μουσική που να τους αρέσει και να την ευχαριστιούνται πρώτα εκείνοι».