Άδοξο τέλος μοιάζει να έχει το φιλόδοξο σχέδιο της Tesla να παρουσιάσει μέσα στα επόμενα χρόνια ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς η δυναμική είσοδος των κινέζων κατασκευαστών έχει κάνει μάλλον ανέφικτη τη βιωσιμότητα αυτού του σχεδίου. Όπως ανέφερε σχετικό αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters, στα τέλη Φεβρουαρίου η εταιρεία αποφάσισε να βάλει οριστικά στο συρτάρι το συγκεκριμένο πλάνο, με τον Ίλον Μασκ ωστόσο να προχωράει σε διάψευση από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Χ.
Ειδικότερα, το δημοσίευμα που επικαλείται πηγές κοντά στην αποφασιστική συνάντηση στελεχών της Tesla στα τέλη Φεβρουαρίου αναφέρει ότι η εταιρεία ακύρωσε τα πλάνα της, τα οποία πάνε χρόνια πίσω και συγκεκριμένα από το πρώτο διάστημα κυκλοφορίας του Model 3. Αποτελούσε ένα προσωπικό όραμα του Ίλον Μασκ να παρουσιάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πολύ πιο προσιτό από το Model 3, η τιμή του οποίου στις ΗΠΑ ξεκινάει από τα 39.000 δολάρια. Ο Ίλον Μασκ φρόντιζε ανά τακτά διαστήματα να επαναλαμβάνει τη συγκεκριμένη υπόσχεση, τροφοδοτώντας ταυτόχρονα και τις προσδοκίες των επενδυτών, που στήριζαν ένα τέτοιο σχέδιο. Μάλιστα, πολύ πρόσφατα, τον προηγούμενο Ιανουάριο ο Ίλον Μασκ υποσχέθηκε ότι η παραγωγή του αυτοκινήτου θα ξεκινούσε στο δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Όμως τα πράγματα μοιάζουν να εξελίσσονται διαφορετικά και η εταιρεία να μην πιστεύει πλέον ότι είναι βιώσιμη αυτή η προσπάθεια, σε μια περίοδο που οι Κινέζοι κατασκευαστές μπορούν να προσφέρουν στο κοινό ηλεκτρικά αυτοκίνητα κόστους ακόμα και 10.000 δολαρίων (η τιμή του φημολογούμενου Model 2 θα ξεκινούσε από τα 25.000 δολάρια).
Από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Χ ο Ίλον Μασκ έκανε λόγο ότι «το Reuters ψεύδεται για μια ακόμη φορά», χωρίς όμως να δίνει κάποια άλλη πληροφορία. Αντί για κάποια επιπλέον απάντηση στο Reuters που να επιβεβαιώνει το δικό του ισχυρισμό, ο Ίλον Μασκ την επόμενη ημέρα, πάλι από τον λογαριασμό του, ανακοίνωσε ότι η Tesla θα προχωρήσει στα αποκαλυπτήρια του robotaxi.
Tesla Robotaxi unveil on 8/8
— Elon Musk (@elonmusk) April 5, 2024
Το σχέδιο για ταξί χωρίς οδηγό μοιάζει πλέον να αποτελεί το νέο πεδίο εστίασής της, παρά τη δυσκολία του εγχειρήματος. Τόσο σε επίπεδο μηχανικής όσο και σε επίπεδο ρυθμιστικών εμποδίων, που και τα δύο οδηγούν στο συμπέρασμα ότι τα robotaxi της Tesla θα αργήσουμε να τα δούμε να κυκλοφορούν «ελεύθερα» στους δρόμους.