Πάτησε κορυφή η Xiaomi στην Ελλάδα

Πάτησε κορυφή η Xiaomi στην Ελλάδα

Συντάκτης: Φανούρης Δρακάκης @ 18.10.2021

Σημαντικές ανακατατάξεις στην ελληνική αγορά των smartphones έκρυβε το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς, με την Xiaomi να πατά πλέον κορυφή και να αποτελεί το πιο δημοφιλές brand από άποψη πωλήσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων της Canalys, που έδωσαν στη δημοσιότητα οι άνθρωποι του ελληνικού γραφείου της Xiaomi, η τελευταία βρέθηκε στο τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου 2021 στην πρώτη θέση της κατάταξης των κατασκευαστών με το εντυπωσιακό μερίδιο αγοράς του 51%. Η άνοδος της Xiaomi είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή, αν λάβουμε υπόψη ότι πριν από ένα χρόνο το μερίδιό της ήταν κάτω του 30%. Ωστόσο, φαίνεται ότι η κινεζική εταιρεία ήρθε να καλύψει πλήρως το κενό της αγοράς από τη σχεδόν πλήρη απουσία της Huawei και της Honor από τα smartphones.

Δεύτερη στην κατάταξη του δεύτερου τριμήνου εμφανίζεται η Samsung με το μερίδιο αγοράς της να φθάνει στο 22%, ενώ στην τρίτη θέση έχουμε μια ακόμα έκπληξη, αυτή τη φορά από την TCL, η οποία εμφάνισε ρυθμό ανάπτυξης 1430% (ναι, δεν είναι τυπογραφικό λάθος) και έφθασε το 11% σε μερίδιο. Στην τέταρτη θέση συναντάμε την Apple (6%), ενώ την πεντάδα κλείνει η realme με ποσοστό 4%.

Ωστόσο, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι τα παραπάνω στοιχεία και η δημοτικότητα των brands δεν έχει παγιωθεί στα παραπάνω επίπεδα, καθώς στο δεύτερο εξάμηνο είχαμε σημαντικά λανσαρίσματα από μεγάλα ονόματα του χώρου (Xiaomi, Samsung, Apple), τα οποία πιθανότατα θα αλλάξουν και πάλι το χάρτη της αγοράς. Παράλληλα αναμένεται με ενδιαφέρον η επανεμφάνιση της Honor, απελευθερωμένη πλέον από τους περιορισμούς της Huawei, τα πρώτα μοντέλα της οποίας αναμένονται μέσα στο τελευταίο τρίμηνο. Αντίστοιχο ενδιαφέρον υπήρχε και για την εμφάνιση ενός νέου brand, αυτό της Oppo, ένα ντεμπούτο όμως που τελικά απομακρύνεται χρονικά και θα πραγματοποιηθεί λογικά τους πρώτους μήνες του 2022.

 

Ελλείψεις σε chip

Άνθρωποι της αγοράς επισημαίνουν επιπλέον ότι οι ελλείψεις σε chip αλλά και η πολύ μεγάλη αύξηση στα μεταφορικά κόστη (η τιμή μίσθωσης των κοντέινερ έχει 5πλασιαστεί από τον προηγούμενο Μάιο) ενδεχομένως να δημιουργήσουν πρόβλημα στα αποθέματα των συσκευών που θα καταφθάσουν τους επόμενους μήνες στην Ελλάδα. Αν και εκτιμούν ότι οι πωλήσεις στη διάρκεια της χρονιάς θα αγγίξουν τα περυσινά επίπεδα, υπάρχει ο φόβος ότι το απόθεμα των νέων συσκευών που θα φθάσει στη χώρα μας δεν θα είναι αντίστοιχο με αυτό που έχουν ζητήσει τα τοπικά γραφεία των εταιρειών. Άλλωστε, τα παραπάνω προβλήματα είναι όπως φαίνεται και ο λόγος που η Oppo έχει καθυστερήσει το λανσάρισμά της στην Ελλάδα, καθώς η κινεζική εταιρεία έχει δώσει έμφαση στις αγορές που ήδη εξυπηρετεί.