Εργοστάσιο κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα σχεδιάζει η Next.e.Go

Εργοστάσιο κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα σχεδιάζει η Next.e.Go

Συντάκτης: Φανούρης Δρακάκης @ 16.12.2020

Θέση στο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας διεκδικεί η Ελλάδα μετά τη σημερινή ανακοίνωση της πρόθεσης της γερμανικής εταιρείας Next.e.Go να προχωρήσει σε επένδυση στη χώρα μας για εργοστάσιο κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων.

Η ανακοίνωση έγινε στο πλαίσιο της διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου κάτω από τον τίτλο "Electric Cars e.GO Made in Greece", όπου και έγινε επίσημα γνωστή η "Επιστολή Πρόθεσης Συνεργασίας" μεταξύ της Enterprise Greece και της εταιρείας Next.e.GΟ για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό της γερμανικής εταιρείας πρόκειται για μια εγκατάσταση μονάδας παραγωγής 30.000 οχημάτων, με το εργοστάσιο να είναι έτοιμο να λειτουργήσει σε χρονικό ορίζοντα 24 μηνών, δηλαδή την Άνοιξη του 2023, αν και εφόσον όλα κυλήσουν με βάση τον προγραμματισμό. Η μονάδα θα προσφέρει 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας, ενώ άλλες 5.000 εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν παραπλεύρως της επένδυσης της γερμανικής εταιρείας, το ύψος της οποίας ανέρχεται στα 100 εκατομμύρια ευρώ. Επιπρόσθετα, λόγω των μεγάλων αναγκών σε αλουμίνιο για την κατασκευή τη συγκεκριμένης μονάδας υπάρχουν δυνατότητες συνεργειών με τη ελληνική βιομηχανία αλουμινίου.  

Στην παρούσα φάση η εταιρεία μελετά τις περιοχές στις οποίες θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί το συγκεκριμένο έργο, η οποία θα πρέπει να πληροί συγκεκριμένα κριτήρια, όπως σύνδεση με μεγάλο οδικό άξονα, λιμάνι, αεροδρόμιο και σιδηροδρομική γραμμή. Πληροφορίες θέλουν την ελληνική πλευρά να έχει προτείνει και περιοχές που φιλοξενούν τις λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ, το σύνολο των οποίων (με εξαίρεση μία) θα σταματήσουν τη λειτουργία τους το 2023.

 

Ποια είναι η Next.e.Go;

Η γερμανική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων ιδρύθηκε το 2015 και έχει ως έδρα το Άαχεν και αποτέλεσε μία από τις πιο υποσχόμενες ευρωπαϊκές startups που ξεπήδησαν τα τελευταία χρόνια, με την αποτίμησή της να ξεπερνάει πέρυσι το 1 δισ. ευρώ. Την Άνοιξη του 2020 λόγω της πανδημίας αντιμετώπισε σημαντικά οικονομικά προβλήματα, τα οποία οδήγησαν στο πάγωμα της λειτουργίας της το καλοκαίρι. Ωστόσο, στο τέλος Αυγούστου η λύση δόθηκε από το ολλανδικό επενδυτικό σχήμα nd Industrial Investments B.V., το οποίο και απέκτησε πλειοψηφικό πακέτο του μετοχικού κεφαλαίου της γερμανικής εταιρείας για άγνωστο τίμημα, σηματοδοτώντας την επανεκκίνηση των λειτουργιών της.