Tesla: ανοιχτή στη συνεργασία για την αδειοδότηση λογισμικού και προμήθεια κινητήρων και μπαταριών

Tesla: ανοιχτή στη συνεργασία για την αδειοδότηση λογισμικού και προμήθεια κινητήρων και μπαταριών

Συντάκτης: Πέτρος Κωνσταντινίδης @ 29.07.2020

«Θέλουμε να επιταχύνουμε τη βιώσιμη ενέργεια και όχι να συντρίψουμε τον ανταγωνισμό». Με αυτήν την φράση έκλεισε τo μήνυμά του στο Twitter ο Elon Musk σχετικά με την πρόθεση της Tesla να προχωρήσει σε συμφωνίες αδειοδότησης λογισμικού και προμήθειας κινητήρων και μπαταριών σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η προμήθεια μπαταριών στον ανταγωνισμό δεν είναι ένα καινούριο πεδίο για την Tesla, η οποία στο παρελθόν είχε συνάψει αντίστοιχες συμφωνίες τόσο με την Toyota όσο και με την Daimler (Mercedes), με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι η κατασκευή μπαταριών είναι το πιο σημαντικό πλεονέκτημα που έχει η αμερικανική εταιρεία έναντι των παραδοσιακών δυνάμεων στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πλεονέκτημα που καθώς μπαίνουμε πιο δυναμικά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης προσδίδει ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στην αμερικανική εταιρεία, όχι μόνο σε επίπεδο εικόνας αλλά και στο πεδίο του χρηματιστηρίου, με την Tesla να ξεπερνάει πρόσφατα ακόμα και την Toyota ως προς την χρηματιστηριακή αποτίμησή της.

Οι γνώμες πάντως σχετικά με το αν τέτοιες συμφωνίες θα ήταν ωφέλιμες για τον ανταγωνισμό διίστανται. Ενδεχομένως, για τους νέους παίκτες της αυτοκινητοβιομηχανίας να ήταν επωφελείς, προσφέροντάς τους την ευχέρεια να μην δαπανήσουν πόρους (κεφάλαια, ανθρώπινο δυναμικό, χρόνο) για την ανάπτυξη δικών τους λύσεων, άρα και να μπουν πιο γρήγορα στο συγκεκριμένο πεδίο. Από την άλλη πλευρά, δεν είναι λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται ότι μια πιθανή επιτυχία αυτής της στρατηγικής θα αύξανε την εξάρτηση της αυτοκινητοβιομηχανίας από την Tesla, γεγονός που συνήθως έχει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που αναφέρει στο μήνυμά του ο Elon Musk.