Τον ρόλο τους ως αγαθό ζωτικής σημασίας αναδεικνύουν οι τηλεπικοινωνίες στη διάρκεια της κρίσης του κορωνοϊού, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου ΟΤΕ, Μιχάλη Τσαμάζ. «Οι τηλεπικοινωνίες είναι αγαθό ζωτικής σημασίας για όλους: για το κυβερνητικό έργο, για τις ευπαθείς ομάδες, για τις επιχειρήσεις, αλλά και για να μπορούν όλοι να εργάζονται, να μαθαίνουν και να ψυχαγωγούνται από την ασφάλεια του σπιτιού τους» ήταν η χαρακτηριστική τοποθέτηση του, στο πλαίσιο της πρώτης συνέντευξης Τύπου του Ομίλου ΟΤΕ μέσω διαδικτύου και στη διάρκεια της οποίας ο κ. Τσαμάζ αναφέρθηκε στις επιδόσεις των δικτυών, την επίδραση της κρίσης στην οικονομική δραστηριότητα αλλά και τη συμβολή του Οργανισμού στην εθνική προσπάθεια.
Τα δίκτυα άντεξαν
Αναφερόμενος στην επιβάρυνση που δέχτηκαν τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα στη διάρκεια αυτής της περιόδου ο επικεφαλής του ΟΤΕ σημείωσε ότι συνολικά τα δίκτυα όλων των παρόχων άντεξαν στην πρόκληση αυτή, ενώ ειδικότερα για το δίκτυο σταθερής και κινητής της Cosmote τόνισε ότι ανταποκρίθηκαν με μεγάλη επιτυχία στην αυξημένη κίνηση, αποδίδοντάς το στις μεγάλες επενδύσεις σε επίπεδο υποδομών και στις διαδικασίες παρακολούθησης και υποστήριξης των δικτυών από τους ανθρώπους του Ομίλου.
Χαρακτηριστικά, για το δίκτυο σταθερής ανέφερε ότι η κίνηση data αυξήθηκε κατά 50%, φθάνοντας σε επίπεδα ρεκόρ άνω των 10 petabytes ανά ημέρα. Η μεγαλύτερη αύξηση στην κίνηση δεδομένων παρουσιάστηκε στις υπηρεσίες διασκέδασης, κυρίως video streaming και social media, ενώ η κίνηση τηλεργασίας και τηλε-εκπαίδευσης αν και αυξήθηκε εκθετικά σε σχέση με προηγούμενους μήνες, συνεχίζει να αποτελεί μικρό ποσοστό επί του συνόλου. Σημαντική ήταν και η αύξηση στην κίνηση φωνής μέσα από το σταθερό δίκτυο, φθάνοντας το 45%.
Αντίστοιχα, στην κινητή παρουσιάστηκε μια εντυπωσιακή αύξηση στην κίνηση των δεδομένων, που άγγιξε το 90%, φθάνοντας στα 800 Terabyte την ημέρα, που τροφοδοτήθηκε κατά κύριο λόγο από τις παροχές δωρεάν data. Πιο δημοφιλείς υπηρεσίες αναδείχθηκαν και εδώ οι εφαρμογές video streaming (αύξηση 100%), ενώ αξιοσημείωτη είναι και η αύξηση στην κίνηση φωνής, που έφθασε το 10%.
Στοιχεία, που συνδυαστικά οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το κοινό στράφηκε κατά κύριο λόγο σε υπηρεσίες ψυχαγωγίας. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της κρίσης του κορωνοϊού αυξήθηκαν έως και 30% τα αιτήματα των καταναλωτών για προγράμματα υψηλότερων ταχυτήτων στη σταθερή.
«Θα παρατηρηθεί μείωση εσόδων»
«Επιπτώσεις στην οικονομική δραστηριότητα υπάρχουν για όλες τις επιχειρήσεις και για τη χώρα στο σύνολό της. Το βλέπουμε και στον ΟΤΕ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαμάζ, με τον Οργανισμό να προσπαθεί να περιορίσει τις απώλειες αυτής της περιόδου, αξιοποιώντας τις ψηφιακές επιλογές για πληρωμές λογαριασμών και αγορές προϊόντων και υπηρεσιών.
Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε κατά τη διάρκεια των πρώτων 10 ημερών του lockdown παρουσιάστηκαν (φυσιολογικά λόγω του σοκ, όπως πρόσθεσε) καθυστερήσεις στη συνήθη ροή πληρωμών λογαριασμών, όμως με το πέρασμα των ημερών η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη. Αξιοσημείωτο είναι ότι και η βάση του ΟΤΕ δείχνει μια αξιοσημείωτη προσαρμογή στις ψηφιακές λύσεις, με το Cosmote App να προσθέτει στη διάρκεια του lockdown επιπλέον 300.000 χρήστες, με τη συνολική βάση των χρηστών της εφαρμογής να φθάνει πλέον τα 3,2 εκατομμύρια συνδρομητές. Σημαντική ήταν και η αύξηση της χρήσης των υπολοίπων ψηφιακών καναλιών, με το site της εταιρείας να παρουσιάζει αύξηση επισκεψιμότητας 60%, τους νέους επισκέπτες να αυξάνονται κατά 67% και τις online ανανεώσεις να αυξάνονται επίσης κατά 100%. Πάντως, όπως πρόσθεσε, αυτή η μαζική στροφή προς τις ψηφιακές λύσεις, δεν ήταν ικανή να αναστρέψει τις απώλειες πωλήσεων από τα φυσικά καταστήματα.
Για το επόμενο διάστημα η μείωση εσόδων θα προέλθει από τις απώλειες από την πτώση του τουρισμού (άρα και της περιαγωγής), τη μείωση των πωλήσεων από τα καταστήματα αλλά και από το κλείσιμο επιχειρήσεων ή τη δυσχερή οικονομική κατάσταση συνδρομητών, με συνέπεια την αδυναμία καταβολής των υποχρεώσεών τους.
Αυτή η μείωση εσόδων, όπως πρόσθεσε, θα αντισταθμιστεί με τη δραστική μείωση των εξόδων, με τον επικεφαλής του ΟΤΕ να εξαιρεί από τις περικοπές τους υπαλλήλους του Οργανισμού.
7,5 εκατομμύρια η συνολική προσφορά του Ομίλου
Στο πλαίσιο της ομιλίας του προς τους δημοσιογράφους ο κ. Τσαμάζ υπογράμμισε για μια ακόμη φορά την στήριξη του ΟΤΕ με όλες του τις δυνάμεις της εθνικής προσπάθειας, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν όσο το δυνατό οι απώλειες από την κρίση, προσθέτοντας ότι η συνολική προσφορά του Ομίλου μέσα από όλες τις δράσεις αποτιμάται στα 7,5 εκατομμύρια ευρώ.
Ο κ. Τσαμάζ αναφέρθηκε σε όλες τις ενέργειες του Ομίλου προς την κοινωνία, ενώ απαντώντας σε σχετική ερώτηση του deasy σημείωσε ότι «η κοινωνική προσφορά και το αποτύπωμα των επιχειρήσεων στην κοινωνία θα διαδραματίσει ακόμα μεγαλύτερο ρόλο στο χτίσιμο του brand».
Παράλληλα, σημείωσε ότι ο Όμιλος στέκεται δίπλα στην Πολιτεία στη μάχη που δίνει για ταχύτερη και πιο αποτελεσματική λειτουργία του Κρατικού μηχανισμού, υλοποιώντας σε χρόνο-ρεκόρ μεγάλα έργα τεχνολογίας, όπως η τηλεργασία για 10.000 Δημόσιους υπαλλήλους μέσω ΣΥΖΕΥΞΙΣ, η άυλη συνταγογράφηση, η πλατφόρμα ηλεκτρονικής διακίνησης και ψηφιακής υπογραφής πράξεων νομοθετικού περιεχομένου για το υπουργικό συμβούλιο, το 10306 για ψυχολογική υποστήριξη και το 1520 της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για την προσπάθεια της Πολιτείας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας, ο Πρόεδρος του Ομίλου ΟΤΕ ανέφερε ότι το έργο που έχει υλοποιηθεί μέχρι σήμερα είναι εντυπωσιακό και επιβεβαιώνει ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί «ξεκάθαρη προτεραιότητα για τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αλλά και για τον Πρωθυπουργό».
Ιδιαίτερη αναφορά στους ανθρώπους του Ομίλου
Στο πλαίσιο της ομιλίας του ο κ. Τσαμάζ στάθηκε τόσο στο ανθρώπινο δυναμικό του Οργανισμού, το οποίο χαρακτήρισε ως «το μεγαλύτερό μας κεφάλαιο», όσο και στα μέτρα προστασίας που πήρε ο οργανισμός, εφαρμόζοντας άμεσα την τηλεργασία για 13.000 υπαλλήλους. Για όσους, λόγω του αντικειμένου τους, εργάζονται μακριά από την ασφάλεια του σπιτιού τους (τεχνικοί πεδίου, μηχανικοί, προγραμματιστές, εκπρόσωποι της Εξυπηρέτησης και του ΙΤ, αλλά και το προσωπικό των καταστημάτων, ο Οργανισμός εφάρμοσε επίσης αυστηρά μέτρα προστασίας.
Απαντώντας σε ερώτηση του deasy για την τηλεργασία, έδειξε θετικός στο ενδεχόμενο εφαρμογής της (σε μικρή ή μεγάλη κλίμακα) σημειώνοντας ότι «θα αυξήσουμε τον αριθμό των υπαλλήλων που εργάζονται από απόσταση».
Κλείνοντας την τοποθέτησή του στη συνέντευξη Τύπου ο κ. Τσαμάζ μετέφερε την πεποίθησή του ότι, και αυτή η κρίση, μπορεί να είναι μία ευκαιρία. Όπως είπε: «Είναι ευκαιρία για να αναθεωρήσουμε τη στάση και τις προτεραιότητές μας. Να βάλουμε το ατομικό στην υπηρεσία του συλλογικού. Να καταλάβουμε ότι δεν επιβιώνει ο πιο δυνατός, αλλά αυτός που αγκαλιάζει την αλλαγή, που προσαρμόζεται. Να επανεξετάσουμε το πώς και το πού δουλεύουμε, βάζοντας στην εξίσωση την τεχνολογία, προς όφελος όλων, εργαζομένων και εταιρειών. Και βέβαια, είναι μια μοναδική ευκαιρία, έστω κι από ανάγκη, να ανέβουμε όλοι μαζί στο άρμα της νέας ψηφιακής εποχής, και να φτιάξουμε έναν καλύτερο κόσμο για όλους με την τεχνολογία.»
Άλλα σημεία της συνέντευξης Τύπου
Επενδυτικό πλάνο οπτικών ινών και 5G: θα υπάρξει καθυστέρηση, με την εκτίμηση ότι ο κανονικός ρυθμός υλοποίησής τους τους θα επανέλθει από το Φθινόπωρο και έπειτα.
Μετασχηματισμός ΟΤΕ: δεν αλλάζει τόσο ο σχεδιασμός για τον μετασχηματισμό του ΟΤΕ όσο και το πλάνο εισόδου στο διαδικτυακό στοίχημα. Απαραίτητες αλλαγές έτσι ώστε ο Οργανισμός να λειτουργεί απρόσκοπτα την επόμενη δεκαετία.
Εφαρμογές ιχνηλάτησης επαφών κορωνοϊού: Υπάρχει αίτημα από την Πολιτεία για την παροχή ανώνυμων στοιχείων που να δείχνει το μοτίβο μετακίνησης των χρηστών στο οποίο θα ανταποκριθεί ο ΟΤΕ. Για τις εφαρμογές ιχνηλάτης εκφράστηκε η δυσπιστία για την αποτελεσματικότητά τους, προσθέτοντας ότι δεν υπάρχει μέχρι στιγμής κάποιο σχετικό αίτημα από την Πολιτεία ή την Ευρώπη.