Την προηγούμενη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συζήτησε για μια ακόμα φορά το ζήτημα της υιοθέτησης ενιαίου φορτιστή από όλους τους κατασκευαστές smartphone και φορητών συσκευών.
Το θέμα δεν είναι καινούριο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση εδώ και περισσότερα από 10 χρόνια προσπαθεί να πιέσει τους κατασκευαστές προς αυτήν την κατεύθυνση με στόχο να μειωθούν τα ηλεκτρονικά απόβλητα από την απόρριψη παλαιότερων φορτιστών.
Τα σχέδια δεν κύλησαν όπως ακριβώς θα ήθελε η EE όμως κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι οι σε ένα βαθμό και οι πρωτοβουλίες της οδήγησαν στη μείωση των standards στο συγκεκριμένο τομέα, καθώς από τους 30 διαφορετικούς φορτιστές το 2009 χρησιμοποιούνται πλέον μόλις τρεις: USB-Type C, micro-USB (οι παλαιότερες Android συσκευές) και lightning. Με δεδομένο ότι οι micro-USB φορτιστές αφορούν παλαιότερες συσκευές μάλλον οδηγούμαστε σε δίπολο.
Στην πορεία αυτή των 11 χρόνων η Apple ήταν πάντα ο κατασκευαστής που απουσίαζε από τις συζητήσεις και με δεδομένο ότι η Επιτροπή ξανασυζητάει το ζήτημα (και θα αποφασίσει μέσα στις επόμενες ημέρες) η εξέλιξη μπορεί να μην ευνοήσει τα σχέδια της αμερικανικής εταιρείας. Γι’ αυτό και πήρε θέση χθες με επίσημη ανακοίνωση, στην οποία καταφέρεται εναντίον ενός τέτοιου ενδεχόμενου. Δηλαδή της υποχρεωτικής πορείας προς έναν ενιαίο φορτιστή για όλους τους κατασκευαστές. Η ίδια η Apple, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους κατασκευαστές, χρησιμοποιεί δύο διαφορετικά είδη φορτιστών, τον lightning από το 2012 και τον USB-Type C, που έφερε πρόσφατα στα iPad Pro. Αυτή η μετάβαση ενδεχομένως να κάνει και χειρότερη τη θέση της στα μάτια της ΕΕ με αποτέλεσμα η αμερικανική εταιρεία να θέλει να προλάβει τις εξελίξεις, αντιδρώντας.
Στην αντίδρασή της η Apple κάνει λόγο ότι ένας κανονισμός που θα επιβάλλει μια υποχρεωτική συμμόρφωση σε όλους τους κατασκευαστές λειτουργεί κατασταλτικά στην καινοτομία παρά την ενθαρρύνει, βλάπτοντας ταυτόχρονα τους καταναλωτές όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο. Ταυτόχρονα, προσπαθεί να αντικρούσει τον περιβαλλοντικό στόχο μιας τέτοιας ρύθμισης, τονίζοντας ότι μία ακύρωση των φορτιστών που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή θα είχε ως αποτέλεσμα ένα πρωτοφανή όγκο ηλεκτρονικών αποβλήτων.
Σύμφωνα με την ΕΕ οι παλαιότεροι φορτιστές δημιουργούν 51.000 τόνους ηλεκτρονικών αποβλήτων κάθε έτος.