50 εκατομμύρια wearables πωλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο

50 εκατομμύρια wearables πωλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο

Συντάκτης: Φανούρης Δρακάκης @ 05.06.2019

Με εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης κινείται η αγορά των wearables τους τελευταίους μήνες, με τις πωλήσεις τους το πρώτο τρίμηνο του 2019 να ανέρχονται στα 49,6 εκατομμύρια συσκευές, παρουσιάζοντας αύξηση μεγαλύτερη του 55% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς.

Τα στοιχεία προέρχονται από την τελευταία έκθεση της IDC, η οποία σημειώνει ότι η αγορά των wearables εμφανίζει ένα πολύ ισχυρό δίπολο. Από τη μία πλευρά είναι εκείνη των συσκευών που φοριούνται στον καρπό (smart watches, smart brands κλπ) η οποία είναι κυρίαρχη, αντιπροσωπεύοντας το 63,2% των πωλήσεων, ενώ τρομακτική αύξηση παρουσιάζει η κατηγορία εκείνων που φοριούνται στο αυτί, το μερίδιο της οποίας άγγιξε το 34,6%. Σύμφωνα με την IDC η τελευταία κατηγορία αναπτύχθηκε με ρυθμούς 135,1% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2018, με τους αναλυτές της εταιρείας να θεωρούν ότι διαθέτει ακόμα σημαντικές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης.

 

Στην πρώτη θέση η Apple, με εντυπωσιακή ανάπτυξη η Huawei

Σε επίπεδο κατασκευαστών η Apple διατήρησε τα πρωτεία, επίδοση που οφείλεται στην δημοτικότητα του Apple Watch. Η εταιρεία παρουσίασε ρυθμούς ανάπτυξης αντίστοιχους με το σύνολο της αγοράς (κοντά στο 50%), με τις πωλήσεις να ανέρχονται στα 12,8 εκατομμύρια συσκευές και το μερίδιό της να ξεπερνάει το ¼ της αγοράς (25,8%).

Στη δεύτερη θέση διατηρήθηκε επίσης η Xiaomi, η οποία ανέβασε λίγο το μερίδιό της στο 13,3% χάρη στα 6,6 εκατομμύρια συσκευές που έφθασαν οι πωλήσεις της. Όμως την πιο εντυπωσιακή ανάπτυξη παρουσίασε η Xiaomi, η οποία σχεδόν τριπλασίασε τις πωλήσεις της σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2018 (282,2%), επιδόσεις που την οδήγησαν στην τρίτη θέση, ξεπερνώντας τόσο τη Samsung όσο και τη Fitbit. Οι πωλήσεις της κινεζικής εταιρείας ανήλθαν στα 5 εκατομμύρια συσκευές, με το μερίδιό της να φθάνει το 10%.

Αν και έχασε θέση στην κατάταξη η Samsung, η αύξηση των πωλήσεών της κινήθηκε σε πολύ υψηλά επίπεδα, πάνω από 150%, με το μερίδιο αγοράς της να διαμορφώνεται στο 8,7%. Πέμπτη στην κατάταξη ήταν η Fitbit, η οποία μπορεί να παρουσίασε αύξηση πωλήσεων σε απόλυτο αριθμό, όμως το μερίδιο αγοράς της ήταν μικρότερο σε σχέση με ένα χρόνο πριν και διαμορφώθηκε στο 5,9%.

Ενδιαφέρον στοιχείο είναι το γεγονός ότι οι εκτός της πρώτης πεντάδας κατασκευαστές διαθέτουν συνολικό μερίδιο αγοράς που φθάνει το 36.3%. Όμως αν συγκρίνουμε το ποσοστό αυτό με το αντίστοιχο του πρώτου τριμήνου του 2018, παρατηρούμε ότι αυτοί οι κατασκευαστές έχασαν σχεδόν εννιά ποσοστιαίες μονάδες, κάτι που υποδεικνύει ότι η αγορά των wearables βαδίζει προς μεγαλύτερη συγκέντρωση γύρω από τα πιο γνωστά ονόματα της αγοράς. Αν είναι μια τάση παροδική ή συνεχής θα το μάθουμε μάλλον στα αποτελέσματα του επόμενου τριμήνου.