Spotify: κοντά στην εξαγορά της Gimlet Media για 200 εκατομμύρια δολάρια

Spotify: κοντά στην εξαγορά της Gimlet Media για 200 εκατομμύρια δολάρια

Συντάκτης: Πέτρος Κωνσταντινίδης @ 04.02.2019

Κοντά στην εξαγορά της εταιρείας Gimlet Media εμφανίζεται το Spotify, σύμφωνα με αμερικανικά Μέσα, μια κίνηση που εφόσον υλοποιηθεί θα είναι η πρώτη της γνωστής μουσικής πλατφόρμας στον τομέα του περιεχομένου. Όπως αναφέρει το Recode, οι συζητήσεις των δύο πλευρών βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο με το τίμημα του deal να ξεπερνάει τα 200 εκατομμύρια δολάρια.

Όμως το ενδιαφέρον για την κίνηση αυτή δεν περιορίζεται μόνο στο γεγονός αν και πότε θα ολοκληρωθεί αλλά και σε ένα ακόμα σημείο της. Στη δραστηριότητα της Gimlet, που δεν είναι η μουσική, όπως στο Spotify, αλλά οι παραγωγές podcast (αν ο όρος podcast δεν σας λέει κάτι, πρόκειται για ηχητικές εκπομπές που ηχογραφούνται και ακολούθως ανεβαίνουν στο Internet, από όπου μπορεί να τις ακούσει ο χρήστης όποτε το επιθυμεί).

Τα podcasts αποτελούν μια ανερχόμενη αγορά με τη δημοτικότητά τους να παρουσιάζει συνεχή αύξηση τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με την τελευταία σχετική έκθεση της Statista, μόνο στις ΗΠΑ οι «ακροατές» podcast στις ΗΠΑ έφθασαν τα 67 εκατομμύρια, με την εταιρεία να εκτιμά ότι μέχρι το 2022 θα είναι διπλάσιοι (132 εκατομμύρια). Όμως και σε επίπεδο εσόδων παρατηρείται η ίδια τάση αφού σύμφωνα με την αμερικανική διαφημιστή ένωση ΙΑΒ, την ίδια χρονιά (2017) η διαφημιστική δαπάνη για podcast έφθασε τα 314 εκατομμύρια δολάρια, παρουσιάζοντας αύξηση 86% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά.

Η κίνηση της εξαγοράς της Gimlet Media δείχνει ότι το Spotify θέλει να αυξήσει το αποτύπωμά του σε μια νέα αγορά, η οποία είναι υπό διαμόρφωση και ταυτόχρονα καλλιεργούνται υψηλές προσδοκίες για το μέλλον. Ένα συγκριτικό πλεονέκτημα του Spotify είναι ότι διαθέτει ήδη 200 εκατομμύρια χρήστες που είναι εξοικειωμένοι με ηχητικό on demand περιεχόμενο (μουσική) και οι οποίοι θα είναι πιο εύκολο να μετακινηθούν και ως προς μία ακόμα μορφή του, που είναι τα podcasts.