Αν το IGTV του Instagram, όπως γράφαμε προχθές πρέπει να βρει έναν τρόπο για να προσελκύσει τους δημιουργούς βίντεο και να τους τραβήξει από το... φυσικό τους περιβάλλον, το περιβάλλον αυτό (το YouTube, βεβαίως) πρέπει από την πλευρά του να βρει έναν τρόπο να τους κρατήσει και, όπως διαβάζουμε ίσως αυτό να μην είναι και τόσο εύκολο.
Όπως ανέφεραν πολλοί εξ αυτών στη μεγάλη ετήσια συνεύρεσή τους, την VidCon που οργανώνει η Viacom στο Άναχαϊμ της Καλιφόρνια, σημαντικό πρόβλημα είναι ο μηχανισμός που έχει η μεγαλύτερη πλατφόρμα βίντεο στον κόσμο για την ενημέρωση των συνδρομητών: μεγάλο μέρος των συνδρομητών δεν ενημερώνεται για τις νέες κυκλοφορίες με αποτέλεσμα να πέφτει η θέαση των βίντεο και, αντίστοιχα, τα έσοδα των παραγωγών. Από την πλευρά της, η YouTube υπερασπίστηκε το σύστημά της λέγοντας ότι οι πολλές ειδοποιήσεις ενοχλούν τους χρήστες (κάτι που κανείς δε δυσκολεύεται να πιστέψει!) όμως παραδέχτηκε ταυτόχρονα ότι επιδέχεται βελτίωση.