1 δισ. χρήστες άφαντοι στους marketers

1 δισ. χρήστες άφαντοι στους marketers

Εκρητική η ανάπτυξη του adblocking στο κινητό.

Συντάκτης: Φανούρης Δρακάκης @ 31.05.2016

Το σοβαρό ενδεχόμενο η διαφημιστική αγορά να μην μπορεί να προσεγγίσει τους νέους χρήστες του Internet αναδεικνύει η νέα έκθεση της Pagefair για το φαινόμενο του adblocking στο κινητό.

Η έκθεση της εταιρείας μαρτυρά μια εκρηκτική ανάπτυξη των χρηστών που εγκαθιστούν adblocker στο κινητό τους τηλέφωνο, ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες αγορές, με το συνολικό αριθμό τους σε παγκόσμιο επίπεδο να προσεγγίζει τα 420 εκατομμύρια.

Ενδεικτικό στοιχείο της ευρείας αποδοχής των προγραμμάτων adblocking σε φορητές συσκευές στις αναπτυσσόμενες αγορές είναι το γεγονός ότι στις πρώτες τέσσερις θέσεις των χωρών με τη μεγαλύτερη βάση αυτών των χρηστών βρίσκονται οι Κίνα, Ινδία, Ινδονησία, Πακιστάν. Χώρες δηλαδή που οι ταρίφες στην κατανάλωση δεδομένων από το κινητό παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Οπότε για τους χρήστες έχει ουσιαστική σημασία να καταναλώνουν τα δεδομένα τους στη χρήσιμη πληροφορία, κόβοντας την "περιττή" πληροφορία της διαφήμισης. Ταυτόχρονα, καθώς σε πολλές από τις αναπτυσσόμενες αγορές η χρήση του κινητού είναι (σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό) μονόδρομος, οι αναλυτές της Pagefair εκτιμούν ότι υπάρχει ο κίνδυνος οι επόμενοι χρήστες που θα συνδεθούν στο Internet να μην μπορούν να γίνουν αντιληπτοί από τους marketers.

36% διείσδυση σε Ασία - Ειρηνικό, χαμηλά ποσοτά σε ΗΠΑ και Ευρώπη

Σύμφωνα με την έκθεση, η εκρηκτική ανάπτυξη του mobile adblocking έχει ως αποτέλεσμα ο αριθμός των χρηστών smartphone με τέτοια προγράμματα να είναι διπλάσιος από τον αντίστοιχο αριθμό χρηστών σταθερών δικτύων. Μάλιστα, το ποσοστό χρηστών smartphone με adblocker στις περιοχές της Ασίας – Ειρηνικού προσεγγίζει το 36%, με τα νούμερα να… ζαλίζουν. Ενδεικτικά στην Κίνα, οι χρήστες αυτοί εκτιμώνται σε 159 εκατομμύρια, ενώ στην Ινδία σε 122 εκατομμύρια.

Εντελώς διαφορετική εικόνα είναι στην Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, όπου ο συνολικός αριθμός ενεργών χρηστών με adblocker ήταν μόλις 14 εκατομμύρια. Όσοι δηλαδή ήταν μόνο σε τρεις χώρες στην Ασία: Πακιστάν, Μαλαισία, Βιετνάμ. Σε παγκόσμιο επίπεδο η χρήση adblocker στο σύνολο των χρηστών smartphone έχει ανέβει στο υψηλό ποσοστό του 22%.

 

Stop στις διαφημίσεις του Facebook

Η έρευνα στέκεται και στις μεθόδους που χρησιμοποιούν οι χρήστες προκειμένου να μπλοκάρουν διαφημίσεις. Ειδικότερα, οι χρήστες προτιμούν στην πολύ μεγάλη πλειοψηφία τους να χρησιμοποιούν browsers που μπλοκάρουν by default τις διαφημίσεις. Σύμφωνα με την Pagefair, υπάρχουν τουλάχιστον 45 διαφορετικοί browsers διαθέσιμοι στα app stores για Android και iOS, οι οποίοι, όπως σημειώνεται, προσφέρουν σημαντική εξοικονόμηση στην κατανάλωση δεδομένων και κατ΄επέκταση στο κόστος για τον καταναλωτή. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι ένας από αυτούς ο UC Browser, ο οποίος είναι και ο δημοφιλέστερος, ελέγχεται από τη γνωστή κινέζικη εταιρεία Alibaba (κολοσσός στο ηλεκτρονικό εμπόριο) και διατηρεί τοπικά γραφεία σε Κίνα, Ινδία, Βιετνάμ, Ρωσία και Ινδονησία, με στόχο την περαιτέρω επέκτασή του.

Ένα ακόμα στοιχείο στο οποίο στέκονται οι συντάκτες της έκθεσης είναι η προειδοποίηση προς τη διαφημιστική αγορά ότι η λύση της διαφήμισης στα social media, ως εναλλακτική οδός, ενδεχομένως να αντιμετωπίζει και αυτή τους δικούς της κινδύνους, καθώς αυξάνεται η δημοτικότητα προγραμμάτων που μπορούν να κόψουν τη διαφημιστική προβολή σε αυτού του είδους τα μέσα.