Coca-Cola Τρία Έψιλον: η τεχνολογία Augmented Reality αλλάζει τη διαχείριση αποθήκης και παραγγελίας

Συντάκτης: Φανούρης Δρακάκης @ 29.05.2019

Μια πρωτοποριακή λύση και μοναδική στον κλάδο FMCG (Fast Moving Consumer Goods) όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλη την Ευρώπη, υιοθετεί στη λειτουργία της η Coca-Cola Τρία Έψιλον με την καινοτόμα τεχνολογία Vision Picking. Μία τεχνολογία, που εκμεταλλεύεται τα πλεονεκτήματα του Augmented Reality (Επαυξημένης Πραγματικότητας) και ενσωματώθηκε ήδη στη λειτουργία του Κέντρου Διανομής Βορείου Ελλάδας στη Θεσσαλονίκη, ενώ στα πλάνα της εταιρείας είναι η εφαρμογή της και σε άλλες μεγάλες εγκαταστάσεις της τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Η τεχνολογία Vision Picking εφαρμόζεται στη διαχείριση αποθήκης και παραγγελιών του Κέντρου Διανομής της Coca-Cola Τρία Έψιλον εδώ και περίπου τρεις μήνες, βελτιώνοντας, σύμφωνα με τα πρώτα συμπεράσματα, όλους τους δείκτες παραγωγικότητας: ταχύτητα, ευκολία και ακρίβεια. Η επιλογή του Κέντρου Διανομής στην Θεσσαλονίκη δεν είναι τυχαία. Πρόκειται για ένα κομβικό σημείο διανομής της Coca-Cola Τρία Έψιλον που εξυπηρετεί 67.600 παραγγελίες το χρόνο στο σύνολο της περιφέρειας της Μακεδονίας.

Η πιο αποτελεσματική διαχείριση του όγκου των παραγγελιών είναι το ένα στοιχείο που πρόκρινε το συγκεκριμένο κέντρο διανομής για την ενσωμάτωση του Vision Picking. Ένα δεύτερο στοιχείο, ίσως πιο σημαντικό, είναι το μείγμα των παραγγελιών, αφού το Κέντρο Διανομής στη Θεσσαλονίκη διαχειρίζεται κατά 55% μεικτές παλέτες, δηλαδή παλέτες που αποτελούνται όχι από έναν αλλά από διάφορους κωδικούς προϊόντων. Σε αυτό το πεδίο η εφαρμογή της τεχνολογίας Vision Picking έρχεται όχι μόνο να βελτιώσει την ταχύτητα αλλά ταυτόχρονα να μειώσει ακόμα περισσότερο το περιθώριο λάθους, ενισχύοντας την παραγωγικότητα αλλά και την τεχνογνωσία των εργαζόμενων.

 

Πως λειτουργεί

Το Vision Picking λειτουργεί με τη χρήση ειδικών «έξυπνων» γυαλιών που παρέχουν όλη την πληροφορία που χρειάζεται ο εργαζόμενος χειριστής για να ολοκληρώσει καθημερινές εργασίες (π.χ. θέση ραφιού, προϊόν, ποσότητα, επιλογή προϊόντος). Ο χρήστης βλέπει σε μία οθόνη 7’’ τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει για να ολοκληρώσει την παραγγελία. Στη συνέχεια επιβεβαιώνει με φωνητική εντολή την ενέργεια που θέλει να πραγματοποιήσει.

Κάθε βήμα που πραγματοποιεί ο χρήστης/εργαζόμενος ενημερώνει αυτόματα το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης της αποθήκης και παραγγελιών του Κέντρου Διανομής. Με αποτέλεσμα και ο εργαζόμενος να γνωρίζει άμεσα την πορεία ολοκλήρωσης μιας παραγγελίας αλλά και το σύστημα να είναι μονίμως ενήμερο για το στοκ της αποθήκης και ενδεχομένως ποια ράφια κωδικών χρειάζονται νέα τροφοδοσία.

Όπως μας ανέφεραν στελέχη της Coca-Cola Τρία Έψιλον που μας ξενάγησαν χθες στο Κέντρο Διανομής, η αύξηση της παραγωγικότητας φθάνει το πρώτο τρίμηνο της εφαρμογής της τεχνολογίας έως και το 8%, με την εταιρεία να προσδοκά ότι μετά από μερικούς μήνες το ποσοστό θα ανέβει στο 10%. Αντίστοιχα, η ακρίβεια της διαχείρισης των παραγγελιών έχει ανέλθει στο 99,99%.

Οι παραπάνω επιδόσεις έχουν οδηγήσει την Coca-Cola Τρία Έψιλον στην απόφαση να ενσωματώσει την τεχνολογία Vision Picking σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται. Η αρχή θα γίνει εντός του 2019 από τη μεγάλη εγκατάσταση που διαθέτει στο Σχηματάρι της Βοιωτίας αλλά και σε χώρες, όπως η Τσεχία, η Ιρλανδία, η Κροατία κ.α. και σταδιακά θα περάσει και στις 28 χώρες που έχει παρουσία η εταιρεία.