Cosmote TV: εκρηκτική η αύξηση της on demand θέασης στο lock down

Cosmote TV: εκρηκτική η αύξηση της on demand θέασης στο lock down

Συντάκτης: Φανούρης Δρακάκης @ 17.06.2020

Ως περίοδος ποιοτικής ανάπτυξης της πελατειακής βάσης της Cosmote TV θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το δίμηνο Απριλίου-Μαΐου του lock down, στο οποίο η συνδρομητική πλατφόρμα γνώρισε μια σημαντική αύξηση των υβριδικών πελατών της αλλά και των υπηρεσιών on demand θέασης.

Διάστημα κατά το οποίο η αναβολή όλων των αθλητικών διοργανώσεων αφαίρεσε από την πλατφόρμα το «βαρύ πυροβολικό» του περιεχομένου της, στο οποίο έχει επενδύσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια, μεταδίδοντας αρκετά από τα πιο σπουδαία (διεθνή και τοπικά) πρωταθλήματα σε πλήθος αθλημάτων.

Η απουσία νέων αθλητικών αγώνων αλλά και η πολύωρη παραμονή των χρηστών στο σπίτι «έσπρωξε» τους καταναλωτές στο on demand περιεχόμενο, με τους συνδρομητές της πλατφόρμας που έκαναν χρήση των on demand εργαλείων να ξεπερνούν πλέον τους 250.000, από 150.000 που είχαν φθάσει στην προ covid περίοδο. Αριθμός που αντικατοπτρίζει περίπου το 45% της συνολικής βάσης των περίπου 560.000 πελατών, που διαθέτει η Cosmote TV. Σύμφωνα μάλιστα με τον Νίκο Καλλιάνη, Εμπορικό Διευθυντή της Cosmote TV, στη διάρκεια του διμήνου Απριλίου-Μαΐου η αύξηση των ενοικιάσεων ταινιών έφθασε έως και το 70%, σταθεροποιούμενη κατά μέσο όρο σε επίπεδα άνω του 50%, ενώ ανάλογη ήταν και η εικόνα συνολικά για το on demand περιεχόμενο, η αύξηση στη θέαση του οποίου κινήθηκε στα ίδια υψηλά επίπεδα. Ρυθμοί ανάπτυξης που μαρτυρούν ότι το κοινό (έστω και απότομα) εξοικειώνεται με τις νέες προσωποποιημένες υπηρεσίες. 

«Πρωταθλητές» της κατανάλωσης on demand περιεχομένου αναδείχθηκαν, όπως μας ανέφερε ο κ. Καλλιάνης, οι συνδρομητές της νέας streaming πλατφόρμας, οι οποίοι αφιέρωσαν σε «κατά παραγγελία ταινίες και σειρές» έως και το 45% του συνολικού τους χρόνου στην πλατφόρμα. Από την άλλη πλευρά, το αντίστοιχο ποσοστό για τους υβριδικούς πελάτες (εκείνους που συνδυάζουν δορυφορικό πιάτο και συνδεδεμένο στο Internet αποκωδικοποιητή) έφθασε το 20%, ενώ φαίνεται να υπάρχει ένας «σκληρός πυρήνας τηλεθεατών, το παραδοσιακό κοινό, που δύσκολα μεταφέρεται στη νέα εποχή της τηλεόρασης, επιλέγοντας να παρακολουθεί μονίμως το γραμμικό πρόγραμμα των τηλεοπτικών καναλιών.

 

«Οι χρήστες του Cosmote TV Go μπορούν να περάσουν στη νέα εμπειρία» 

Το σύνολο των συνδρομητών της Cosmote TV που έχουν μεταπηδήσει στη νέα streaming πλατφόρμα έχουν ξεπεράσει πλέον τους 30.000, με την εταιρεία να είναι ιδιαίτερα αισιόδοξη ότι με την ομαλοποίηση πλέον του τηλεοπτικού προγράμματος ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί περαιτέρω μέσα στους επόμενους μήνες. Άλλωστε, όπως σημειώνει ο κ. Καλλιάνης «η είσοδος σε ένα σύγχρονο, οργανωμένο, περιβάλλον, η ταχύτητα με την οποία λειτουργεί και οι προσωποποιημένες επιλογές σε υψηλού επιπέδου περιεχόμενο»  βελτιώνουν σημαντικά την εμπειρία που λαμβάνουν οι συνδρομητές. Μάλιστα, στο πλαίσιο της συνεχούς βελτίωσης της streaming πλατφόρμας η εταιρεία έχει μειώσει αισθητά το χρόνο μετάδοσης από το «χρόνο γηπέδου» των αθλητικών παιχνιδιών, σε επίπεδα κάτω από τα 11 δευτερόλεπτα.

Λαμβάνοντας υπόψη την επανέναρξη σημαντικών αθλητικών διοργανώσεων μέσα στο καλοκαίρι, ο κ. Καλλιάνης εκτιμά ότι είναι μια ευνοϊκή συγκυρία για την περαιτέρω ανάπτυξη της ΟΤΤ πλατφόρμας της Cosmote TV, η οποία είναι πλέον διαθέσιμη σχεδόν στο σύνολο των smart τηλεοράσεων, άρα δεν απαιτείται μεταφορά εξοπλισμού (π.χ. σε εξοχικές κατοικίες) για τη θέαση του περιεχομένου.

Την ίδια στιγμή και συγκεκριμένα από αυτήν την εβδομάδα η Cosmote TV θα αρχίσει να εφαρμόζει πρόγραμμα μεταφοράς των χρηστών της εφαρμογής Cosmote TV Go στη νέα εμπειρία και συγκεκριμένα στο app της streaming πλατφόρμας. Ένα πρόγραμμα, που σύμφωνα με τον κ. Καλλιάνη, θα δώσει την ευκαιρία σε χιλιάδες συνδρομητών να γνωρίσουν τα οφέλη της νέας υπηρεσίας, μέσα από το σύνολο των συσκευών, smartphone, tablet και smart TV, χωρίς επιπλέον κόστος. To σύνολο των χρηστών που χρησιμοποιούν την εφαρμογή Cosmote TV Go ανέρχεται στους 250.000.

Παράλληλα με την αύξηση των χρηστών της ΟΤΤ πλατφόρμας η Cosmote TV έχει ως στοίχημα της επόμενης περιόδου την αύξηση υπηρεσιών που στην παρούσα φάση δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένες, όπως το κατέβασμα ενός επεισοδίου ή μιας ταινίας και η offline θέασή της.

 

Πλούσιο on demand περιεχόμενο

Φωτογραφία από τα γυρίσματα του δεύτερου κύκλου της σειράς μυθοπλασίας "Έτερος Εγώ", παραγωγής Cosmote TV.

Το on demand πρόγραμμα της Cosmote TV περιλαμβάνει περισσότερους από 10.000 τίτλους ταινιών, σειρών και ντοκιμαντέρ, παρέχοντας στους χρήστες ένα μεγάλο κατάλογο, που καλύπτει πολλές και διαφορετικές ανάγκες. Αξίζει να σημειώσουμε ότι στο διάστημα του lock down και προκειμένου η Cosmote να ικανοποιήσει ακόμα περισσότερο την ανάγκη για την παρακολούθηση σειρών ενεργοποίησε ένα νέο κανάλι, το Cosmote Series Marathon. Μία κίνηση, που σύμφωνα με τον κ. Καλλιάνη δικαιώθηκε, με το πρόγραμμα του συγκεκριμένου καναλιού να κερδίζει την προτίμηση του κοινού, καθώς αναρριχήθηκε ως ένα από τα πιο δημοφιλή της προηγούμενης περιόδου. Το Cosmote Series Marathon παρέχει την ευχέρεια στον θεατή να παρακολουθήσει back to back επεισόδια σειρών, αποτελώντας πρακτικά μια υβριδική πρόταση, που συνδυάζει το γραμμικό πρόγραμμα και τις συνήθειες (binge watching) που έχει αποκτήσει ένας μεγάλος αριθμός καταναλωτών από τις συνδρομητικές streaming πλατφόρμες.

Σε υψηλά επίπεδα κινήθηκε και πάλι το περιεχόμενο του Cosmote History HD, που εξακολουθεί να αποτελεί το δημοφιλέστερο κανάλι ντοκιμαντέρ σε ολόκληρη την πλατφόρμα της Cosmote TV, ενώ τίτλοι που σημείωσαν σημαντική επιτυχία στη διάρκεια αυτής της περιόδου ήταν η ταινία «Ευτυχία», οι τελευταίες σεζόν της σειράς «Billions», η σειρά «The New Pope» κ.α.