Ant1: Στο digital βλέπουμε τη νέα ναυαρχίδα του Ομίλου

Ant1: Στο digital βλέπουμε τη νέα ναυαρχίδα του Ομίλου

Συνέντευξη με τον Κώστα Τσολάκη, Corporate Communications & PR Director του Ομίλου Antenna.

Συντάκτης: Φανούρης Δρακάκης @ 21.11.2017

Σε ανθρώπους και περιεχόμενο που είναι σύμφωνο με τον παλμό της εποχής επενδύει Όμιλος Antenna, όπως μας αναφέρει ο Κώστας Τσολάκης, Corporate Communications & PR Director του Ομίλου, στη συνάντηση που είχαμε μαζί του. Αναλυτικά:


Το 1989, όταν και ξεκίνησε η λειτουργία του Ant1, το τηλεοπτικό περιεχόμενο ήταν απολύτως συνυφασμένο με την τηλεόραση (συσκευή). Τώρα, σχεδόν, 30 χρόνια μετά, το τοπίο είναι εντελώς διαφορετικό. Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι σημαντικότερες αλλαγές από τότε μέχρι σήμερα;

Το γεγονός ότι η τηλεόραση είναι κοντά μας όπου κι αν βρισκόμαστε. Η τεχνολογία μας δίνει πια τη  δυνατότητα να  προσφέρουμε περιεχόμενο στο τηλεοπτικό κοινό  μέσω υπολογιστή, tablet ή κινητού. Ο μέσος τηλεθεατής μπορεί πια να παρακολουθήσει το τηλεοπτικό πρόγραμμα κάθε στιγμή όπου κι αν βρίσκεται. Ο ΑΝΤ1 ακολουθεί αυτή την εξέλιξη αναπτύσσοντας συνεχώς την τεχνογνωσία του σε αυτό τον τομέα.

 

Μιλώντας μόνο για τον Ant1 ποιες στιγμές θα ξεχωρίζατε από την 30χρονη διαδρομή του; 

Είναι κάποιες από τις πιο σημαντικές στιγμές της Ελληνικής τηλεόρασης εν γένει. Ο ΑΝΤ1 έχει φιλοξενήσει στο πρόγραμμά τους τις μακροβιότερες και πιο επιτυχημένες εκπομπές όπως το «Καλημέρα Ελλάδα». Ήταν ο πρώτος σταθμός που άνοιξε τα τηλεοπτικά παράθυρα στις ειδήσεις, που διοργάνωσε προεκλογικό debate, που κάλυψε με ζωντανές συνδέσεις μεγάλα, διεθνή ειδησεογραφικά γεγονότα όπως τον πόλεμο στον Περσικό, έκανε την πρώτη τηλεοπτική ζωντανή σύνδεση αλλά και την πρώτη απευθείας δορυφορική μετάδοση ενώ ήταν πρωτοπόρος  σε όλα σχεδόν τα μεγάλα τηλεοπτικά projects με τεράστιες παραγωγές και καινοτόμες ψυχαγωγικές εκπομπές.

 

Ένα βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα τελευταία χρόνια τα ελεύθερα ελληνικά κανάλια είναι η σταδιακή απομάκρυνση του νεανικού κοινού. Ποιες είναι οι ενέργειες του Ant1 για να αντιστρέψει αυτό το φαινόμενο; Ποια είναι τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα από αυτές σας τις ενέργειες;

Το νεανικό κοινό είναι κοινό απαιτητικό, το πιο απαιτητικό θα λέγαμε, και συνάμα αυτό που πρωτίστος  ενδιαφέρει τη διαφημιστική αγορά. Ο ΑΝΤ1 σχεδιάζει το πρόγραμμά του έχοντας κατά νου τις αυξανόμενες και μεταβαλλόμενες συνήθειες αυτού του target group που διαμορφώνει όχι μόνο την ελληνική τηλεόραση αλλά και την ελληνική πραγματικότητα γενικότερα. Εκεί βρίσκεται και το μυστικό της επιτυχίας του προγράμματος του ΑΝΤ1. Αφουγκράζεται την εποχή και τις ανάγκες του τηλεθεατή που έχει πια καθημερινά πρόσβαση σε εκατομμύρια πληροφορίες. Επενδύει λοιπόν σε πρόγραμμα με παραγωγές υψηλού επιπέδου στην ψυχαγωγία και τη μυθοπλασία και αξιοπιστία και αμεσότητα στην ενημέρωση. Το γεγονος ότι αυτή τη στιγμή ο ΑΝΤ1 ηγείται στο κοινό 15-44 αποδεικνύει πως οι κινήσεις μας έως τώρα, επιβραβεύονται. Επίσης ένα ακόμα στοιχείο που βοήθησε σημαντικά τον ΑΝΤ1 ώστε να είναι σε πολύ καλό επίπεδο η σχεση του με τα νεανικά κοινά είναι η ανάπτυξη πρωτοποριακών, για την εποχή που λανσαρίστηκαν,  πλατφορμών όπως είναι το  netwix, web tv του  ΑΝΤ1 αλλά και το  ΑΝΤ1next.  Και οι δυο πλατφορμες συνέβαλαν ουσιαστικά στην σύγκλιση της τεχνολογίας με την τηλεόραση και αυτό υποστηρίχτηκε έντονα από τα νεανικά κοινά για τα οποία αυτή η σύγκλιση ήταν βασικό ζητούμενο και ανάγκη.

 

Τα τελευταία χρόνια η ελληνική τηλεόραση επικρίνεται συλλήβδην σε ότι αφορά την αξιοπιστία της στον τομέα της ενημέρωσης. Πως μπορεί να αντιστρέψει αυτήν την εικόνα; Τα ελληνικά κανάλια έχουν κάνει την αυτοκριτική τους;

Η τηλεόραση για κάποια περίοδο θεωρώ ότι έπεσε θύμα της έπαρσής της. Όμως η ταχύτατη ανάπτυξη της διαδικτυακής πληροφόρησης φρέναρε αυτή την άποψη.  Πιστεύω πως όλοι εμείς οι άνθρωποι των media κάναμε την αυτοκριτική μας κι έχουν γίνει διορθωτικές κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Η μεροληψία δεν μπορεί να παταχθεί ολοκληρωτικά, είναι θέμα επιλογών του κάθε τηλεοπτικού σταθμού. Η αξιόπιστη ενημέρωση είναι «σημαία» για εμάς στον ΑΝΤ1, πιστεύουμε ακράδαντα πως είναι η δύναμη του πολίτη και πάνω σε αυτή τη βάση στηρίζεται και το δελτίο ειδήσεων με τον Νίκο Χατζηνικολάου. Για τον Γιώργο Παπαδάκη και την εκπομπή Καλημέρα Ελλάδα, δε χρειάζεται να πω πολλά πράγματα. Από εκεί ξεκίνησε η ενημέρωση στην ιδιωτική τηλεόραση.

 

On demand, binge watching, φορητές συσκευές κ.α. Πως ανταποκρίνεται ο Ant1 στις νέες καταναλωτικές συνήθειες του τηλεοπτικού κοινού;

O ΑΝΤ1 με βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, επενδύει στην τεχνολογία και βελτιώνει συνεχώς τις υπηρεσίες του, με στόχο την καλύτερη και μεγαλύτερη αλληλεπίδραση με τα κοινά του.

Περίπου 45% των χρηστών μας πλέον, παρακολουθούν τις αγαπημένες τους εκπομπές του ΑΝΤ1 από mobile/tablet on demand ή σε live streaming. Όλες οι νέες πλατφόρμες του σταθμού σχεδιάζονται πλέον πρώτα σε mobile και μετά για τις υπόλοιπες συσκευές. Είναι όλες responsive ενώ διαθέτουν και app.

Μέσω της ιστοσελίδας www.antenna.gr, ο ΑΝΤ1 προσφέρει το πρόγραμμά του live και vod, σε long και short form (ολόκληρες εκπομπές, αλλά και τα πιο ενδιαφέροντα αποσπάσματα  κατηγοριοποιημένα σε οριζόντιες κατηγορίες –μαγειρική, καλεσμένοι, web exclusive κλπ.).

Πέραν της ιστοσελίδας μας, υπάρχει και η υπηρεσία ΑΝΤ1 Νext, η οποία προσφέρει με μία πολύ χαμηλή συνδρομή (2,99/μήνα), επεισόδια σειρών και εκπομπών πριν την προβολή τους στον τηλεοπτικό «αέρα»,  αλλά και boxsets αγαπημένων σειρών αρχείου, όλα χωρίς διαφημίσεις και σε hd ποιότητα. Και το site και ο ΑΝΤ1 Next,  προσφέρουν άπειρες ώρες binge watching στον χρήστη.

Στον ΑΝΤ1 όχι μόνο ακολουθούμε αλλά και φτιάχνουμε τα trends της εποχής. Χαρακτηριστικά, το www.netwix.gr είναι το πρώτο νεανικό WEB κανάλι, με 100% πρωτότυπο περιεχόμενο, ειδικά φτιαγμένο για το διαδίκτυο με αποκλειστικές short form παραγωγές.  Απευθύνεται στη γενιά των digital media, με βασικό στόχο να παρέχει στα νεανικά κοινά (15-35), μέσα από 5 διαφορετικά θεματικά κανάλια (ORIGINAL Comedy, ORIGINAL Series, ORIGINAL Life, ORIGINAL Entertainment, ORIGINAL Tech & Games), άμεση και εύκολη πρόσβαση σε ψυχαγωγικές εκπομπές και σειρές, τηλεοπτικού επιπέδου, σε ένα σύγχρονο, εύχρηστο και λειτουργικό περιβάλλον. 


 

Ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα ενός τοπικού καναλιού έναντι μεγάλων διεθνών πλατφορμών που δειλά-δειλά κάνουν την εμφάνισή τους και στη χώρα μας (Netflix, Amazon κ.α.);

Ένα από τα μεγαλύτερα συγκριτικά πλεονεκτήματα είναι ότι τα τοπικά κανάλια σε κάθε χώρα διαμορφώνουν ένα πρόγραμμα το οποίο ανταποκρίνεται όχι μόνο στις ανάγκες του τηλεοπτικού κοινού, αλλά είναι βασισμένο στην εκάστοτε εγχώρια κουλτούρα.

 Συγκεκριμένα, ο ΑΝΤ1 διαθέτει περιεχόμενο για το ελληνικό κοινό, αγαπημένες σειρές και εκπομπές αρχείου με δημοφιλείς συντελεστές, χρηματοδότηση ελληνικών εταιρειών παραγωγής, αμεσότητα στη διαθεσιμότητα του περιεχομένου και customer support.


Η Ελληνική αγορά παρέχει τη δυνατότητα στα ελεύθερα ελληνικά τηλεοπτικά κανάλια να είναι κερδοφόρα;

Παρά το δυσχερές οικονομικό κλίμα τα τελευταία χρόνια και τα εμπόδια που αντιμετωπίζει το εγχώριο τηλεοπτικό πεδίο, όπως η εισαγωγή του ειδικού φόρου, τα αναδρομικά τέλη συχνοτήτων και ο διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες, είμαστε αισιόδοξοι.

Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε ότι φέτος ο ΑΝΤ1 υλοποίησε τη μεγαλύτερη επένδυση της τελευταίας δεκαετίας στο πρόγραμμα. Και αυτό γιατί βλέπουμε ότι η αγορά έχει δυναμική το 2017 και παρά τα προβλήματα και τις αντιξοότητες, μεγαλώνει και πιστεύουμε ότι θα καταφέρουμε να πάρουμε ένα ικανό μερίδιο διαφημιστικής πίτας , που θα μας δώσει ώθηση και για τα επόμενα αναπτυξιακά βήματά μας.

 

Προς ποια κατεύθυνση πιστεύετε ότι θα κινηθεί η τηλεόραση/τηλεοπτικό περιεχόμενο στο εγγύς μέλλον; Τόσο ως εμπορικό μοντέλο όσο και ως προς τις καταναλωτικές συνήθειες.

Ξεκάθαρα, διανύουμε την ψηφιακή εποχή και οι εξελίξεις είναι και θα είναι ραγδαίες, ενώ  θα επηρεάζει ολοένα και περισσότερο τον τρόπο ζωής μας σε όλες τις εκφάνσεις του.

 Για το τηλεοπτικό πεδίο να αναφέρουμε ότι το ποσοστό των Ελλήνων που παρακολουθεί τηλεόραση online μέσω ποικίλων συσκευών μεγαλώνει συνέχεια. Στον ΑΝΤ1, έχουμε κατορθώσει τα τελευταία χρόνια να κάνουμε το όνομα ΑΝΤ1 συνώνυμο του WEB TV στην Ελλάδα και προς αυτήν την κατεύθυνση θα κινηθούμε. Στο digital βλέπουμε, τη «νέα ναυαρχίδα» του Ομίλου. Επενδύουμε σε ανθρώπους και περιεχόμενο που έχουν τον παλμό της εποχής και που σε πολλές περιπτώσεις τον δημιουργούν κιόλας. Στόχος μας είναι  να προσφέρουμε το καλύτερο και το πιο καινοτόμο πρόγραμμα, να συνεχίσουμε την επένδυση στα ψηφιακά μέσα, να δημιουργούμε σύγχρονα, ποιοτικά προϊόντα που αγγίζουν τους τηλεθεατές,  να αξιοποιήσουμε τη γνώση, την εμπειρία, την τεχνογνωσία που προέρχεται  από την παρουσία και δράση του Ομίλου μας σε άλλες αγορές αλλά και από τη μακροχρόνια συνεργασία με τους μεγαλύτερους Ομίλους Μέσων στον κόσμο.

Το περιεχόμενο, ένα πρόγραμμα που αντιλαμβάνεται τις ανάγκες του τηλεθεατή, η ενίσχυση της παρουσίας σε ψηφιακά μέσα και ο τρόπος προσέγγισης του κοινού, θεωρούμε ότι είναι απαραίτητες προϋποθέσεις που θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι τηλεοπτικοί πάροχοι, για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητά τους.