Σε περίπου δύο μήνες από σήμερα η WIND Ελλάς αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της στην ελληνική τηλεόραση. Για τους λόγους που οδηγούν έναν τηλεοπικοινωνιακό πάροχο στην παροχή τηλεοπτικού περιεχομένου αλλά και για το πεδίο της τηλεόρασης συνολικά, συνομιλήσαμε με τον Hermann Riedl, Γενικό Διευθυντή Στρατηγικής & Ψηφιακού Μετασχηματισμού της εταιρείας. Αναλυτικά:
Για ποιους λόγους το τηλεοπτικό περιεχόμενο αποτελεί (όπως βλέπουμε στην πράξη) μονόδρομο για ένα τηλεπικοινωνιακό πάροχο;
Πρόκειται για μια τάση του κλάδου που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια σε προηγμένες αγορές , όπως αυτές των Ηνωμένων Πολιτειών αλλά και της Ευρώπης. Για εμάς στη WIND Ελλάς, η δημιουργία μιας νέας ανεξάρτητης συνδρομητικής πλατφόρμας τηλεοπτικού περιεχομένου αποτελεί ένα βασικό κομμάτι του business plan της εταιρίας για τα επόμενα χρόνια και παράλληλα μια πρόκληση απέναντι στην υπόσχεση μας προς τους συνδρομητές μας ώστε να τους προσφέρουμε υψηλών προδιαγραφών υπηρεσίες που ικανοποιούν απόλυτα τις ανάγκες τους.
Πως θα διαφοροποιείται η πρόταση της Wind από τις συνδρομητικές πλατφόρμες που λειτουργούν ήδη στην Ελλάδα; Τι να προσδοκάει ο καταναλωτής;
Είμαστε βέβαιοι πως το νέο τηλεοπτικό προϊόν που θα παρουσιάσουμε στις αρχές του 2018 θα ξεχωρίσει τόσο για τα τεχνολογικά του χαρακτηριστικά όσο και για το περιεχόμενο του. Ήδη, έχουμε ανακοινώσει σχετικές συνεργασίες και στα δύο πεδία και αναμένουμε πως το κοινό θα ανταποκριθεί ανάλογα μετά τη συνολική παρουσίαση του πακέτου υπηρεσιών που θα προσφέρουμε στον καταναλωτή. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι εργαζόμαστε εντατικά ώστε να διασφαλίσουμε συμφωνίες περιεχομένου που θα είναι ιδιαίτερα ελκυστικές και ανταγωνιστικές.
H συνεργασία με την Nova είναι προπομπός στενότερης συνεργασίας για παράδειγμα σε συμπαραγωγές;
Αυτή τη στιγμή, είναι ξεκάθαρο πως με τη συμφωνία που υπογράψαμε με τη Forthnet αποκτούμε πρόσβαση σε επίπεδο χονδρικής στο αθλητικό περιεχόμενο των καναλιών Novasports, φιλοξενώντας στην τηλεοπτική πλατφόρμα της WIND το συγκεκριμένο υλικό. Αναφορικά με το κομμάτι των συμπαραγωγών, δεν είναι κάτι που έχουμε εντάξει προς το παρόν στη στρατηγική μας.
Για μια μικρή αγορά όπως η ελληνική οι συνέργειες μεταξύ τηλεπικοινωνιακών παρόχων μπορούν να αποτελέσουν ένα μέσο μείωσης του κόστους για την παροχή premium περιεχομένου;
Υπάρχουν πολλά διαφορετικά μοντέλα πρόσβασης σε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, ένα από τα οποία είναι και το μοντέλο της συνεργασίας με τη Forthnet, το οποίο πρώτη φορά εφαρμόζεται στη ελληνική αγορά με σημαντικά πλεονεκτήματα και για τον καταναλωτή πέραν από τις εταιρίες.
Εμείς, ως εταιρία είμαστε ανοιχτοί σε συνέργειες στους τομείς που δραστηριοποιούμαστε αρκεί αυτές να διασφαλίζουν συνθήκες αμοιβαίως επωφελούς πλαισίου και υψηλών προδιαγραφών υπηρεσιών για τους συνδρομητές.
Το νεανικό κοινό έχει εξελιχθεί ως το πιο δύσκολο κοινό για έναν τηλεοπτικό πάροχο. Ποιες δυνατότητες έχουν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι ως πάροχοι τηλεοπτικού περιεχομένου για να στοχεύσουν τις ανάγκες των νέων και να απαντήσουν;
Τo νεανικό κοινό αποτελεί πάντα ένα «δύσκολο» κοινό για όλα τα brands και αυτό ισχύει και για ένα τηλεοπτικό πάροχο. Ωστόσο, καταγράφονται και ενθαρρυντικές τάσεις στο συγκεκριμένο ηλικιακό κοινό, όπως για παράδειγμα είναι η τάση του νεανικού κοινού προς τις συνδρομητικές υπηρεσίες streaming που ανεβαίνουν συνεχώς. Εμείς από την πλευρά μας διερευνούμε το πλαίσιο και τις τάσεις που διαμορφώνονται στην αγορά και το τηλεοπτικό μας προϊόν πρόκειται να προσφέρει ελκυστικές προτάσεις για κάθε ηλικιακό group.
Η ελληνική αγορά αφήνει το περιθώριο δραστηριοποίησης 4 συνδρομητικών πλατφορμών; Υπάρχει το ενδεχόμενο περαιτέρω συγκέντρωσης της αγοράς;
Το α εξάμηνο του 2017 είδαμε μια πρώτη κάμψη στη συγκεκριμένη αγορά η οποία προκαλείται κυρίως από την επιβολή βαριάς φορολογίας στη συνδρομητική τηλεόραση. Θεωρούμε πως η είσοδος νέων παικτών, η ενίσχυση των ήδη υπαρχόντων καθώς και οι καταναλωτικές τάσεις που διαμορφώνονται διεθνώς θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη της αγοράς συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα κατά το επόμενο διάστημα. Μια πιθανή συγκέντρωση της αγοράς δεν μπορεί να προβλεφθεί σε αυτή τη φάση αφού θα καθοριστεί και από τις όποιες εξελίξεις δρομολογούνται ή πρόκειται να δρομολογηθούν συνολικά από τους βασικούς παίκτες.
Μέχρι σήμερα συνήθως ο καταναλωτής σκέφτεται «έχω σταθερή και Internet ας βάλω και τηλεόραση». Τα δίκτυα νέας γενιάς θα μπορούσαν να αντιστρέψουν αυτή τη διαδρομή της σκέψης;
Πιστεύω ότι το Internet σε συνδυασμό με την τηλεόραση θα αναδειχθεί σε μια δυνατή τάση, ωστόσο θεωρώ πιο δύσκολο να οδηγήσει την αγορά νέας γενιάς υπηρεσιών η ζήτηση της τηλεόρασης μόνο. Τα δίκτυα οπτικών ινών προσφέρουν τόσες πολλές δυνατότητες στους χρήστες τους που αποτελούν από μόνα τους την πιο ελκυστική πρόταση της εποχής μας.