Πάνω από 43 εκατομμύρια wearables προβλέπει η Canalys για το 2015

Πάνω από 43 εκατομμύρια wearables προβλέπει η Canalys για το 2015

Συντάκτης: Deasy @ 12.09.2014

Στη σημασία της εισόδου της Apple στην αγορά των wearables με την ανακοίνωση του έξυπνου ρολογιού της στέκεται η τελευταία έκθεση της Canalys, η οποία αναμένει ότι μέσα στην επόμενη χρονιά, η συγκεκριμένη αγορά θα υπερδιπλασσιαστεί. Ειδικότερα, η εταιρεία ερευνών αναμένει αύξηση 129%, ξεπερνώντας τα 43 εκατομμύρια τεμάχια, από τα οποία περισσότερα από 28 εκατομμύρια θα αφορούν τα smart bands και τα υπόλοιπα 15 θα αφορούν την επιμέρους κατηγορία των basic bands. Στην κατηγορία των smart bands η Canalys τοποθετεί τόσο τα έξυπνα ρολόγια όσο και τα «βραχιόλια» που τρέχουν εφαρμογές τρίτων εταιρειών, ενώ τα basic bands αποτελούν τις αντίστοιχες συσκευές που τρέχουν εφαρμογές μόνο της κατασκευάστριας εταιρείας.

Στην έκθεση η Canalys δείχνει πολύ αισιόδοξη σχετικά με την επιτυχία του Apple Watch αναφέροντας ότι «με τη δημιουργία ενός νέου interface ειδικά για την μικρή οθόνη του, η Apple έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια συσκευή που η ευρεία μάζα των καταναλωτών θέλει να φορέσει». Ως άξονες επιτυχίας θεωρεί «το καλό software, την ποικιλία αισθητικών επιλογών και τη λογική τιμή», με την επισήμανση ότι η Apple πρέπει να αποδείξει ότι το τελικό προϊόν θα προσφέρει ικανοποιητική αυτονομία μπαταρίας. Ταυτόχρονα, η εταιρεία ερευνών πιστεύει ότι η Apple έδειξε στην παρουσίασή της αρκετούς λόγους για τους οποίους κάποιος θα θέλει να χρησιμοποιεί ένα smart watch (εφαρμογές fitness και υγείας, χαρτογράφησης, επικοινωνίας, mobile payments).

Η Canalys αναμένει ώθηση στην αγορά και από τους κινέζους κατασκευαστές που παρουσιάζουν πολύ προσιτά προϊόντα, όσο και από το οικοσύστημα του Android, με το επίσης εξειδικευμένο λειτουργικό Android Wear που μεγαλώνει. Ωστόσο και εδώ θεωρεί ότι η Google πρέπει να βελτιώσει την πλατφόρμα της για να ανταγωνιστεί την Apple.

Κλείνοντας, η Canalys κάνει μια ενδιαφέρουσα διαπίστωση, θεωρώντας ότι στο πολύ άμεσο μέλλον τα basic bands θα διατηρήσουν το πλεονέκτημα της χαμηλότερης τιμής, ώστε να κερδίζουν την προτίμηση του καταναλωτικού κοινού. Όμως στα αμέσως επόμενα χρόνια, καθώς όλο και περισσότεροι κατασκευαστές μπαίνουν στην αγορά των wearables, τα basic bands θα νιώσουν την απειλή των smart bands, καθώς θα χαμηλώνει το μέσο κόστος αγοράς, λόγω μεγαλύτερου ανταγωνισμού. Μάλιστα, παρομοιάζει τη συγκεκριμένη διαδικασία, με την πίεση που άσκησαν τα smartphones στην κατηγορία των απλών κινητών.