H Meta λανσάρει τα πρώτα Ray-Ban γυαλιά με ενσωματωμένη οθόνη

H Meta λανσάρει τα πρώτα Ray-Ban γυαλιά με ενσωματωμένη οθόνη

Συντάκτης: Πέτρος Κωνσταντινίδης @ 18.09.2025

Στο επόμενό βήμα των γυαλιών Ray-Ban Meta προχωράει η μητρική εταιρεία του Facebook, παρουσιάζοντας χθες το πρώτο μοντέλο αυτής της συνεργασίας που διαθέτει ενσωματωμένη οθόνη πάνω στον ένα φακό.

Το λανσάρισμα έγινε από τον ίδιο τον επικεφαλής της Meta Platforms, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, o οποίος περιέγραψε τα συγκεκριμένα «έξυπνα γυαλιά» ως το ιδανικό μέσο για τον άνθρωπο για να επιτύχει την υπόσχεση της τεχνητής νοημοσύνης για «υπερνοημοσύνη» (λίγο υπερβολικός αν μη τι άλλο).

 

Το νέο μοντέλο διαθέτει μια μικρή ψηφιακή οθόνη στο δεξιό φακό για άμεση πρόσβαση σε βασικές εργασίες, όπως η εμφάνιση ειδοποιήσεων. Η τιμή τους στις ΗΠΑ θα ξεκινά από 799 δολάρια και θα είναι διαθέσιμα στα καταστήματα στις 30 Σεπτεμβρίου. Στην τιμή περιλαμβάνεται ένα βραχιόλι που πρακτικά θα «μεταφράζει» τις χειρονομίες σε εντολές, όπως η απάντηση σε μηνύματα και κλήσεις.

Μαζί με τη συγκεκριμένη έκδοση η Meta παρουσίασε και μια σπορ έκδοση «έξυπνων γυαλιών» σε συνεργασία με την Oakley. Τα Τα Oakley Meta Vanguard διαθέτουν μια κάμερα στο τμήμα του σκελετού πάνω από τη μύτη, μικρόφωνα και ηχεία για μουσική και τηλεφωνικές κλήσεις, όπως επίσης και τεχνητή νοημοσύνη και καταγραφή περιεχομένου κατά τη διάρκεια της άσκησης. Επιπρόσθετα, η εταιρεία λανσάρει και μια δεύτερη γενιά των αρχικών γυαλιών Ray-Ban Meta AI με διπλάσια διάρκεια μπαταρίας και κάμερα με μεγαλύτερη ανάλυση από το αρχικό μοντέλο.

Υπενθυμίζεται ότι τον προηγούμενο Ιούλιο η Meta Platforms προχώρησε στην απόκτηση ποσοστού 3% στο μετοχικό κεφάλαιο της EssilorLuxottica, της εταιρείας που έχει τα brands Ray-Ban και Oakley, κίνηση που έδειξε από τότε ότι οι προσδοκίες της Meta Platforms στο συγκεκριμένο πεδίο είναι ιδιαίτερα φιλόδοξες.