Revolut: 1 στους 3 νέους Έλληνες (18-34) επιλέγουν επενδύσεις σε μετοχές και ETF

Revolut: 1 στους 3 νέους Έλληνες (18-34) επιλέγουν επενδύσεις σε μετοχές και ETF

Συντάκτης: Φανούρης Δρακάκης @ 17.09.2025

Η αύξηση των τιμών των ακινήτων στη χώρα μας επηρεάζει τις επενδυτικές κινήσεις των νέων, οι οποίοι στρέφονται σταδιακά προς τις κεφαλαιαγορές κυρίως σε μετοχές και διαπραγματεύσιμα αμοιβαία κεφάλαια (ETF), όπως αναδεικνύεται και από τη νέα έρευνα της Revolut, που αφορά την ανάλυση της δραστηριότητας των χρηστών της.

Χαρακτηριστικά της τάσης αυτής είναι ότι οι Έλληνες επενδυτές της Gen Z γενιάς κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο σε ETF (21%) σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα στη Revolut, ενώ παρατηρείται σαφής αύξηση του αριθμού των επενδυτών (πάνω από 45%) και του ποσού των επενδυμένων κεφαλαίων (πάνω από 69%) σε σύγκριση με πέρυσι.

 

Πανευρωπαϊκή αλλαγή

Οι νέοι επενδυτικοί ορίζοντες για τη νέα γενιά δεν περιορίζονται μόνο στη χώρα μας, αλλά αποτελούν μέρος της πανευρωπαϊκής αλλαγής που συντελείται και δείχνει ότι η νέα γενιά συνολικά αναδιαμορφώνει τους κανόνες της μακροπρόθεσμης δημιουργίας περιουσίας.

Ειδικότερα, σε όλη την Ευρώπη, το 37% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών αναφέρουν ως πρώτη επιλογή για μακροπρόθεσμη επένδυση τις μετοχές και τα διαπραγματεύσιμα αμοιβαία κεφάλαια (ETF), ξεπερνώντας τα ακίνητα, τα οποία επιλέχθηκαν ως κύρια επενδυτική κατηγορία από το 30% των ερωτηθέντων της Gen Z. Πρόκειται μάλιστα για την ηλικιακή ομάδα που εμφανίζει τη μικρότερη εμπιστοσύνη στα ακίνητα ως επενδυτική ευκαιρία. Αντίθετα, τα ακίνητα διατηρούν την κυρίαρχη θέση τους στις προτιμήσεις των ατόμων ηλικίας 45-64 ετών, με περίπου το ένα τρίτο να τα θεωρεί ως την κορυφαία επιλογή για τη δημιουργία μακροπρόθεσμης περιουσίας.

Στη χώρα μας η εικόνα είναι ελαφρά διαφοροποιημένη. Παρότι τα ακίνητα παραμένουν η κορυφαία επιλογή για το 44% των ερωτηθέντων, οι νεότερες γενιές δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για τις κεφαλαιαγορές ως μέσο επένδυσης. Συγκεκριμένα, το 32% των ατόμων ηλικίας 18-34 ετών αναφέρουν τις μετοχές και τα ETF ως την κύρια επενδυτική τους επιλογή, κατατάσσοντάς τα στη δεύτερη θέση πίσω από τα ακίνητα. Οι μετοχές και τα ETF επικρατούν στις προτιμήσεις έναντι άλλων εναλλακτικών κατηγοριών επένδυσης, όπως τα ομόλογα (σταθερού εισοδήματος), τα πολύτιμα μέταλλα (π.χ. ο χρυσός) και τα κρυπτονομίσματα. Όσον αφορά στο σύνολο των ηλικιακών ομάδων, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι γυναίκες συμμετέχουν λιγότερο σε αυτόν τον τύπο επενδύσεων σε σύγκριση με τους άνδρες. Σύμφωνα με την έρευνα, μόλις το 14% των γυναικών επιλέγουν τις μετοχές και τα ETF ως βασική επενδυτική κατηγορία, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στους άνδρες είναι σχεδόν διπλάσιο (30%).

 

Οι νέοι επενδυτές στρέφονται στα ETF

Μια νέα γενιά αναλαμβάνει σημαντικό ρόλο στη συμμετοχή στις κεφαλαιαγορές στην Ελλάδα, με το 57% όλων των επενδυτών της Revolut στη χώρα να είναι ηλικίας 18-34 ετών. Οι Έλληνες επενδυτές της Gen Z γενιάς δείχνουν επίσης προτίμηση στη διαφοροποίηση: τα χαρτοφυλάκιά τους κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο σε ETF (21%) σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα στην πλατφόρμα της Revolut. Τα εσωτερικά δεδομένα δείχνουν επίσης τεράστια αύξηση σε σχέση με πέρυσι, τόσο όσον αφορά τον αριθμό των επενδυτών (περισσότερο από 45%) όσο και το ποσό των χρημάτων που επενδύθηκαν (περισσότερο από 69%). Όσον αφορά τις επαναλαμβανόμενες επενδύσεις, οι νέοι ηλικίας 18-34 ετών εμπιστεύονται περισσότερο την αμερικανική αγορά, με τα ETF που ακολουθούν τον δείκτη S&P 500 να αποτελούν το πιο δημοφιλές επενδυτικό πρόγραμμα μεταξύ των νεότερων γενιών.

 

Οι νέοι επιλέγουν τη λειτουργία ψιλών για τις επενδύσεις τους

Οι νεότεροι πελάτες συνδυάζουν επίσης την καθημερινή ζωή με τον μακροπρόθεσμο προγραμματισμό. Πολλοί Έλληνες ηλικίας 18-24 ετών χρησιμοποιούν τη λειτουργία στρογγυλοποίησης των ψιλών της Revolut, μετατρέποντας αυτόματα ένα μέρος των καθημερινών αγορών τους σε επενδύσεις. Το γεγονός ότι χρησιμοποιούν αυτή τη λειτουργία σε περίπου 34% των συναλλαγών τους δείχνει ότι οι νεότερες γενιές είναι αρκετά ικανοποιημένες με το να επενδύουν αυτόματα τα ψιλά από τις καθημερινές αγορές τους στο οικονομικό τους μέλλον, που είναι το μεγαλύτερο ποσοστό μεταξύ όλων των ηλικιακών ομάδων στη Revolut.