Λιγότερο από τρία 24ωρα κράτησε η απεργία των ναυτεργατών στα λιμάνια των Ηνωμένων Πολιτειών, καθώς η ομοσπονδία τους κατέληξε σε κατ' αρχήν συμφωνία με τους εργοδότες που προβλέπει επέκταση των υφιστάμενων συμβάσεων και συνέχιση του διαλόγου «επί όλων των εκκρεμών θεμάτων», όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.
Το σωματείο των εργαζομένων, το οποίο έχει 45.000 μέλη που καθημερινά εργάζονται σε 36 μεγάλα λιμάνια στην Ανατολική Ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών, είχε εξαγγείλει απεργία διαρκείας που όπως είχε υπολογιστεί από την JP Morgan θα κόστιζε τουλάχιστον 3,5 δισ. δολάρια την ημέρα στην αμερικανική οικονομία.
Τι μας ενδιαφέρουν τώρα όλα αυτά; Μας ενδιαφέρουν, καθώς η κινητοποίηση δεν περιλάμβανε μόνο τα συνηθισμένα θέματα για τα οποία αποφασίζει κανείς να αφήσει τη δουλειά του, όπως οι αποδοχές και το ωράριο εργασίας, αλλά και την είσοδο των αυτοματισμών στις προβλήτες.
Πολύ γλαφυρά αναλαμβάνει να εξηγήσει ο συνδικαλιστής Τζακ Πένινγκτον, ο οποίος χαρακτηρίζει αφελείς όσους πιστεύουν ότι τα ρομπότ και η τεχνητή νοημοσύνη θα μειώσει το κόστος των προϊόντων. Όπως γράφει, οι τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες εγκατέστησαν ρομποτικούς συγκολλητές και αμέτρητα άλλα ρομπότ στην παραγωγή με την ψευδή υπόσχεση περί μείωσης του κόστους των αυτοκινήτων, όμως το κόστος απόκτησης ενός οχήματος δεν μειώθηκε «Στην πραγματικότητα, το κόστος του αυτοκινήτου αυξήθηκε για να πληρωθούν τα ρομπότ και η εγκατάστασή τους και χιλιάδες εργάτες έμειναν άνεργοι», γράφει.
Για την ώρα, η απεργία έχει ανασταλεί, οι 45.000 ναυτεργάτες έχουν επιστρέψει στις θέσεις τους αλλά κανείς δεν πρόκειται να στοιχηματίσει σε ένα ανέφελο μέλλον. Θεωρητικά, το μορατόριουμ για κάθε κινητοποίηση ισχύει ως τα μέσα Ιανουαρίου, όταν θα λήξει η επέκταση της υφιστάμενης συλλογικής σύμβασης εργασίας. Φαίνεται πολύ δύσκολο οι εργοδότες να συμφωνήσουν με το σωματείο και να μην προχωρήσουν στην εγκατάσταση ρομποτικών συστημάτων για τη διαχείριση των κοντέινερ στα λιμάνια αλλά φαίνεται επίσης πολύ δύσκολο οι εργαζόμενοι να υποχωρήσουν χωρίς εγγυήσεις για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας και αυτή είναι μια πολύ δύσκολη εξίσωση...