Η κατάκτηση της κορυφής και στις οικιακές συσκευές είναι το επόμενο στοίχημα του ελληνικού γραφείου της Samsung, εκτιμώντας ότι μπορεί να το πετύχει σε βάθος τριετίας. Αρωγός σε αυτήν το στοίχημα είναι και η τεχνητή νοημοσύνη, με τον κορεατικό κολοσσό να εμπλουτίζει το σύνολο των οικιακών συσκευών του με ΑΙ λειτουργίες, που έρχονται να διευκολύνουν την καθημερινότητα των καταναλωτών.
Ήδη το 90% των οικιακών συσκευών που προσφέρει η Samsung στην ελληνική αγορά διαθέτουν ΑΙ χαρακτηριστικά, που αφορούν το μοτίβο λειτουργίας, την κατανάλωση ενέργειας κ.α., σημείωσε ο Γιώργος Τσαούσης, επικεφαλής του τμήματος Consumer Electronics της Samsung Electronics Hellas, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης εκπροσώπων του Τύπου. Προφανώς δεν βρισκόμαστε ακόμα στο στάδιο που η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί κριτήριο επιλογής μιας οικιακής συσκευής, αλλά στη νηπιακή περίοδο που ο καταναλωτής σταδιακά θα ανακαλύψει τα πλεονεκτήματά της. Όπως επισήμανε ο κ. Τσαούσης, είναι εξαιρετικής σημασίας το γεγονός ότι οι λειτουργίες ΑΙ «τρέχουν» χωρίς να χρειαστεί ο καταναλωτής/χρήστης να προβεί σε συγκεκριμένες ενέργειες, κάτι που θα επηρέαζε αρνητικά την εμπειρία χρήσης. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές αγκαλιάζουν νωρίς κάθε νέα τεχνολογία, υπάρχει η πεποίθηση ότι η διαδικασία εξοικείωσής τους με την τεχνητή νοημοσύνη στις οικιακές συσκευές (και τα σημαντικά οφέλη που προκύπτουν) θα εξελιχθεί ταχύτερα από ότι συνέβη στο παρελθόν σε άλλες τεχνολογίες. Άλλωστε, όπως σημειώνουν τα στελέχη της εταιρείας η διαδεδομένη χρήση των smartphones και smart τηλεοράσεων έχει εξοικειώσει ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων καταναλωτών στη διασύνδεση συσκευών μεταξύ τους, γεγονός που κάνει τη χρήση των συνδεδεμένων ψυγείων εύκολη και διασκεδαστική.
Στη γκάμα των προϊόντων της Samsung περιλαμβάνονται, ψυγεία, πλυντήρια, πλυντήρια-στεγνωτήρια, στεγνωτήρια, εντοιχιζόμενες εστίες κουζίνας, εντοιχιζόμενοι φούρνοι, φούρνοι μικροκυμάτων και σκούπες. Μερικές από τις νέες προσθήκες σε αυτές τις κατηγορίες, με τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης είναι:
- Ο φούρνος Samsung BESPOKE NV7B7997AAK/U3, που χάρη στην εσωτερική του κάμερα, αναγνωρίζει το είδος του φαγητού και προσαρμόζει τη θερμοκρασία ψησίματος αντίστοιχα. Διαθέτει επίσης τη δυνατότητα απομακρυσμένης παρακολούθησης του φαγητού μέσω smartphone, τηλεόρασης ή ακόμα και μέσω της οθόνης του ψυγείου Samsung Family Hub, όπως επίσης και τη δυνατότητα ρύθμισης της θερμοκρασίας του ψησίματος του φαγητού μέσα από την αποστολή μιας συνταγής είτε από το smartphone είτε από το ψυγείο Family Hub στον πιο πάνω φούρνο.
- Το ψυγείο Samsung RB53DG703EB1EF που διαθέτει τη λειτουργία ΑΙ Energy Mode. Πλέον της τεχνητής νοημοσύνης, το νέο ψυγείο έρχεται εξοπλισμένο με τις τεχνολογία Metal Cooling και SpaceMax, που παρέχουν All-around Cooling για διατήρηση της φρεσκάδας στα τρόφιμα και ακόμη μεγαλύτερη χωρητικότητα αποθήκευσης τροφίμων αντίστοιχα.
- Το πλυντήριο ρούχων Bespoke WW11DB7B94GBU4 που διαθέτει το πρόγραμμα AI Wash. Το AI Wash αναγνωρίζει τις υφές και το βάρος των υφασμάτων και προσαρμόζει την πλύση στον κατάλληλο χρόνο, κάνοντας χρήση της κατάλληλης ποσότητας απορρυπαντικού και μαλακτικού
- Το στεγνωτήριο Bespoke DV7400B (DV90BB7445GBS6) που διαθέτει το πρόγραμμα AI Dry. Το πρόγραμμα αυτό προτείνει τον τρόπο με τον οποίο θα στεγνώσουν τα ρούχα, με στόχο ένα γρήγορο και ιδανικό στέγνωμα με τη μέγιστη προστασία του ρούχου
- Η σκούπα χειρός Bespoke Jet AI VS28C9784QK/GE με τεχνολογία AI που ανιχνεύει τον τύπο της επιφάνειας καθαρισμού και προσαρμόζει την απόδοσή της ανάλογα, ενώ σταματάει να λειτουργεί όταν δεχόμαστε τηλεφωνική κλήση, για να μπορούμε να λάβουμε το τηλεφώνημα.
Οι επιδόσεις της Samsung στις οικιακές συσκευές και οι στόχοι
Με την τεχνητή νοημοσύνη αρωγό τα στελέχη της Samsung εκτιμούν ότι η εταιρεία μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τα μερίδιά της στα επόμενα χρόνια και στην κατηγορία των οικιακών συσκευών. Όπως σημείωσε ο κ. Τσαούσης το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στα ψυγεία για το διάστημα Ιανουάριος-Απρίλιος 2024 έφθασε το 12%, στα πλυντήρια στο 10,5%. Η εταιρεία εκτιμά ότι μπορεί να πετύχει την 1η θέση στην κατάταξη των κατασκευαστών στην επόμενη τριετία (σήμερα βρίσκεται στην 3η θέση), σε μια αγορά που είναι αρκετά διαφορετική από εκείνη των smartphones ή των τηλεοράσεων. Οι πολύ περισσότεροι παίκτες στις οικιακές συσκευές, άρα και ο εντονότερος ανταγωνισμός, δεν αφήνουν -για την ώρα τουλάχιστον- το περιθώριο για μεγάλα μερίδια αγοράς της τάξεως του 30%+ που συναντάμε τόσο στις τηλεοράσεις όσο και στα smartphones.
Σύμφωνα με τον κ. Τσαούση, οι κατηγορίες ντουλαπών ψυγείων (side by side και french door) και τα πλυντήρια χωρητικότητας 10 κιλών και άνω εμφανίζουν το μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης στους πρώτους μήνες της χρονιάς, με +40% αύξηση για το διάστημα Ιανουάριος – Μάρτιος 2024. Επιδόσεις που μαρτυρούν ότι οι καταναλωτές στρέφονται σε πλυντήρια και ψυγεία με μεγαλύτερη χωρητικότητα, ενώ η συνδεσιμότητα και η καλύτερη παρακολούθηση κατανάλωσης ενέργειας και νερού επίσης ενδιαφέρουν τους καταναλωτές.
Ως προς το σύνολο των πωλήσεων και εν αναμονή των επίσημων οικονομικών αποτελεσμάτων για το 2023, τα στελέχη της εταιρείας εκτιμούν ότι οι πωλήσεις έκλεισαν με μονοψήφιο αριθμό αύξησης, ενώ θετικά κινείται η αγορά συνολικά και στο 2024.