Η υψηλή τεχνολογία ήταν... συμβασιούχοι

Η υψηλή τεχνολογία ήταν... συμβασιούχοι

Συντάκτης: Deasy @ 05.04.2024

H Amazon ανακοίνωσε ότι σταματά τη λειτουργία της υπηρεσίας "Just Walk Out" με την οποία ένας πελάτης μπορούσε να μπει σε ένα μίνι μάρκετ της εταιρείας και να φύγει χωρίς να περάσει από το ταμείο, καθώς η χρέωση είχε γίνει αυτόματα στον λογαριασμό του. Ως εδώ, ας πούμε καλά, δεν είναι η πρώτη και δεν είναι η τελευταία φορά που μια υπηρεσία φτάνει στο τέλος της.

Το κωμικοτραγικό και ταυτόχρονα εξοργιστικό στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι η τεχνολογία που υποστήριζε τη συγκεκριμένη υπηρεσία δεν ήταν, για παράδειγμα, κάποιο εξελιγμένο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που με τη βοήθεια εξελιγμένων αλγορίθμων έβλεπε ότι ο Μαρκ έπαιρνε ένα κουτί σαρδέλες από το ράφι και η Σούζαν μια εξάδα μπίρες και χρέωνε, αναλόγως, τις κάρτες τους.

Αντί για τεχνολογία, η Amzon είχε επιστρατεύσει... χίλιους εργαζόμενους που βρίσκονταν χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τα καταστήματα. Από την οθόνη του υπολογιστή τους στη μακρινή Ινδία, οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι έλεγχαν κάθε καλάθι αγοράς, μέσα από κάμερες και έκαναν τον λογαριασμό. Στην ουσία, δηλαδή, οι αγορές μόνο αυτοματοποιημένες δεν ήταν. Βεβαίως, μέχρι ο εργαζόμενος να κατασταλάξει στο τι είχε πάρει ο πελάτης και τι όχι, τι είχε βάλει στο καλάθι του και τι όχι, περνούσε κάμποση ώρα, ο λογαριασμός καθυστερούσε, ο πελάτης έβριζε και στο τέλος μπορεί και να έβριζε ξανά όταν ίσως λάμβανε έναν λογαριασμό ψηλότερο από ο,τι υπολόγιζε.

Έτσι, αντί να πληρώνει μερικούς ταμίες που θα έκαναν τη διαδικασία με πιο απλούς και πιο παραδοσιακούς τρόπους, η Amazon προτίμησε να φτιάξει ένα πολύπλοκο και τελικά αναποτελεσματικό τρόπο συναλλαγών. Η συγκεκριμένη υπηρεσία είχε λανσαριστεί το 2018 και είχε προκαλέσει την κριτική καταναλωτικών οργανώσεων που παρατήρησαν ότι η Amazon όχι μόνο γνώριζε πάρα πολλά για τις συνήθειες των πελατών αλλά είχε και την κακή συνήθεια να πουλάει αυτές τις πληροφορίες στην Starbucks. Τώρα η Amazon λέει ότι θα προωθήσει τα έξυπνα καλάθια Dash Cart, όπου διαθέτουν αισθητήρες που διαβάζουν τα barcodes των προϊόντων και χρεώνουν αυτόματα τον πελάτη. Εκτός, βέβαια και αν πάλι διαπιστωθεί ότι τη βρώμικη δουλειά κάνει ένας στρατός χαμηλά αμοιβόμενων εργαζομένων στην άλλη άκρη του πλανήτη.