Τα σύννεφα πάνω από την αγορά των smartphones και τους προσωπικούς υπολογιστές δεν θα διαλυθούν ούτε την τρέχουσα χρονιά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Gartner. Ειδικότερα, η γνωστή εταιρεία ερευνών εκτιμά ότι ο κλάδος (συμπεριλαμβανομένων και των tablets) θα τρέξει μέσα στο 2023 επίσης με αρνητικούς ρυθμούς, ακολουθώντας παρόμοια τάση με το 2022, μια χρονιά στην οποία η μείωση των πωλήσεων κινήθηκε σε επίπεδα ρεκόρ.
Η Gartner προβλέπει ότι οι αποστολές των κατασκευαστούν θα μειωθούν περαιτέρω κατά 4,4%, ως αποτέλεσμα της οικονομικής ύφεσης που εξακολουθεί να δοκιμάζει τους καταναλωτές. «Η δαπάνη των τελικών χρηστών για συσκευές προβλέπεται να μειωθούν κατά 5,1% το 2023» σημειώνει η εταιρεία στις προβλέψεις της, προσθέτοντας ότι η όποια ανακούφιση από την ύφεση θα εμφανιστεί (με ερωτηματικά) στο τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς.
Ειδικότερα για τα κινητά τηλέφωνα (απλά και smartphones) οι προβλέψεις κάνουν λόγο ότι οι αποστολές των smartphones θα κινηθούν στα χαμηλότερα επίπεδα της δεκαετίας, με το προσδοκώμενο όγκο τεμαχίων να αγγίζει τα επίπεδα των 1,34 δισεκατομμυρίων συσκευών. Η εκτιμώμενη μείωση των αποστολών αγγίζει τα επίπεδα του 4%, σε σχέση με το 2022, χρονιά στην οποία επίσης δοκιμάστηκαν, κλείνοντας με αρνητικό διψήφιο ποσοστό (-11%). Μια απότομη προσγείωση για τους κατασκευαστές οι οποίοι θα δουν τις αποστολές τους να μειώνονται κατά περίπου 100 εκατομμύρια τεμάχια, από το τέλος του 2021 στο κλείσιμο του 2023. Υπενθυμίζεται ότι το ρεκόρ αποστολών κατέχει το 2015, όταν άγγιξαν τα 1,9 δισεκατομμύρια τεμάχια, ρεκόρ που μοιάζει πλέον πολύ μακρινό για τους κατασκευαστές.
Οι αναλυτές της Gartner εκτιμούν ότι έχει αυξηθεί, από 6 έως 9 επιπλέον μήνες, ο χρόνος που οι καταναλωτές κρατούν την παλιά τους συσκευή, καθώς διαπιστώνουν ότι στις νέες (τουλάχιστον αυτές που μπορούν να αποκτήσουν) απουσιάζει ουσιαστική τεχνολογία που θα τους αλλάξει την εμπειρία.
Όμως η αγορά των κινητών δεν είναι αυτή που θα δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα. Η πτώση στους προσωπικούς υπολογιστές αναμένεται να είναι ακόμα μεγαλύτερη, στα επίπεδα του -6,8%, χάνοντας περίπου 20 εκατομμύρια τεμάχια σε σχέση με το 2022. Μάλιστα η πτώση στη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς έφθασε το -16%.
O παρακάτω πίνακας δίνει συμπυκνωμένη όλη την πληροφορία.