Ένα ακόμα μεγάλο πρόστιμο ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ δέχθηκε σήμερα η Meta Platforms για τις πρακτικές προσωποποιημένων διαφημίσεων (σε Facebook, Instagram και WhatsApp) που ακολούθησε μετά την εφαρμογή του γενικού κανονισμού προστασίας δεδομένων το 2018.
Το αρμόδιο δικαστήριο του Δουβλίνου επιδίκασε το μεγάλο πρόστιμο, καθώς η αμερικανική εταιρεία απέτυχε να συμμορφωθεί με τις οδηγίες των ευρωπαίων ρυθμιστών στον τρόπο με τον οποίο στο Facebook, το Instagram και το WhatsApp ζητείται η συναίνεση των χρηστών για την προβολή στοχευμένων διαφημίσεων. Ειδικότερα, όλες οι πλατφόρμες που ανήκουν στη Meta η άδεια από τους χρήστες για τη συλλογή των δεδομένων τους για εξατομικευμένη διαφήμιση περιλαμβάνεται στους μακροσκελείς όρους που πρέπει να αποδέχονται οι χρήστες πριν αποκτήσουν πρόσβαση στις υπηρεσίες. Σύμφωνα με το σκεπτικό του δικαστηρίου αυτή η πρακτική αναγκάζει τους χρήστες να αποδέχονται τις εξατομικευμένες διαφημίσεις, γεγονός που παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Ταυτόχρονα με το πρόστιμο, το ιρλανδικό δικαστήριο αναγκάζει τη Meta να προχωρήσει σε αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται η συναίνεση των χρηστών για τις προσωποποιημένες διαφημίσεις, μια εξέλιξη που πιθανότατα θα πλήξει σημαντικά και τη διαφημιστική δραστηριότητα της εταιρείας. Αν για παράδειγμα ένας μεγάλος αριθμός χρηστών επιλέξει να μη δώσει την απαραίτητη συναίνεση στο Facebook, το Instagram και το WhatsApp, η Meta θα χάσει τη δυνατότητα χρήσης του ψηφιακού ιστορικού (των χρηστών) και κατ’ επέκταση οι διαφημίσεις την αποτελεσματικότητά τους.
Μετά και την επιβολή του νέου προστίμου ο συνολικός λογαριασμός της Meta από πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από ευρωπαϊκά δικαστήρια πλησιάζει τα 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ υπάρχουν ακόμα 11 ανοικτές υποθέσεις που εξετάζονται από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές.