Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθούμε την σφοδρή επίθεση που εξαπέλυσε από τη Δευτέρα ο Elon Musk κατά της Apple. Πρώτα παραπονέθηκε πως η εταιρεία σταμάτησε σχεδόν πλήρως να διαφημίζεται στο Twitter κάτι που δεν κάνει καθόλου καλό στα οικονομικά του κοινωνικού δικτύου. Οπως ανέφερε η Washington Post, στο πρώτο τρίμηνο του έτους η Apple είχε δαπανήσει 48 εκατ. δολάρια για να προβάλει προϊόντα της στο Twitter και ήταν ο μεγαλύτερος διαφημιζόμενος στην πλατφόρμα για τη συγκεκριμένη περίοδο. «Η Apple έχει βασικά σταματήσει να διαφημίζεται στο Twitter. Μισούν την ελευθερία του λόγου στην Αμερική;», έγραψε ο ιδιοκτήτης του Twitter.
Apple has mostly stopped advertising on Twitter. Do they hate free speech in America?
— Elon Musk (@elonmusk) November 28, 2022
Ο Musk έκανε αναφορά και στον Tim Cook, προσδοκώντας προφανώς μια δημόσια συζήτηση (ή αντιπαράθεσης), αλλά ο επικεφαλής της Apple δεν σήκωσε το γάντι.
Οι αποφάσεις της Apple για τη διαφήμιση όμως ίσως είναι κάτι που μπορεί να ξεπεραστεί. Ο Musk όμως ανέβασε περαιτέρω τους τόνους, υποστηρίζοντας πως η Apple απείλησε να βγάλει την εφαρμογή του Twitter από το App Store, χωρίς να αποκαλύπτει τον λόγο. Μετά, αναδημοσίευσε ένα tweet για να τονίσει πως η Apple παρακρατά το 30% του τζίρου που παράγεται μέσω του App Store. Ο Musk εμφάνισε μεν την παρακράτηση του 30% ως κάτι νέο αλλά βασικά μονο νέο δεν είναι. Η συγκεκριμένη πρακτική της Apple έχει προκαλέσει έρευνα από τις αμερικανικές αρχές, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η νομική διαμάχη για το θέμα με την εταιρεία Epic Games.
Μέχρι στιγμής η Apple δεν έχει αντιδράσει.