Όλος ο ψηφιακός κόσμος, σε μία εφαρμογή μηνυμάτων. Κάπως έτσι θα περιγράφαμε το RCS (Rich Communication Services), μία τεχνολογία που επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να επικοινωνούν με τους χρήστες Android κινητών τηλεφώνων, αξιοποιώντας βίντεο, φωτογραφίες, QR Codes, χάρτες, ακόμα και την επιλογή μεταξύ προκαθορισμένων απαντήσεων που εξασφαλίζει την αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ brand και τελικού καταναλωτή, με τη μεγαλύτερη δυνατή ευκολία. Και μάλιστα, σε αντίθεση με τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες επικοινωνίας όπως το Viber, το Facebook Messenger και το WhatsApp, χωρίς να χρειάζεται ο χρήστης να εγκαταστήσει κάποια εφαρμογή.
«Ένας από τους λόγους που το RCS αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά κανάλια επικοινωνίας στη φαρέτρα των διαφημιζόμενων και των marketers, είναι το γεγονός ότι οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να αλληλεπιδράσουν με διαφημίσεις που τους προσφέρουν πλούσιο περιεχόμενο», αναφέρει ο Κώστας Καστάνης, Deputy CEO της Upstream.
O Κώστας Καστάνης.
Τέτοιο πλούσιο περιεχόμενο αποτελούν τα καρουζέλ φωτογραφιών και τα μηνύματα pop-up ή πχ η επιλογή να προσθέσουν οι χρήστες με ένα κλικ κάποιο event στο ημερολόγιό τους. Όλα, δυνατά μέσω του RCS, μίας τεχνολογίας, που υιοθετήθηκε από τη Google στα μέσα της δεκαετίας του 2010, ενώ το 2020 ενσωματώθηκε στα Google Messages των Android κινητών τηλεφώνων σε παγκόσμιο επίπεδο και τα επόμενα χρόνια αναμένεται να κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος στην τεχνολογία του marketing.
Αυτό είναι που κάνει την Upstream, την κορυφαία ελληνική – πολυεθνική - εταιρεία στον χώρο του marketing technology να ξεχωρίζει. Η Upstream έχει ήδη εντάξει το RCS ως ένα από τα κύρια κανάλια της πολυκαναλικής επικοινωνίας που προσφέρει στους διαφημιζόμενους μέσα από την πλατφόρμα marketing automation που έχει αναπτύξει, ονόματι Grow. Η Upstream, η οποία έχει παραδοσιακά στενή σχέση με το περιβάλλον των τηλεπικοινωνιών, έχει στον πυρήνα του πορτφόλιό της την τεχνολογία του mobile messaging. Μέσω πολλαπλών καναλιών όπως το SMS, το RCS ή το WhatsApp και το Viber, το mobile messaging αποδίδει εξαιρετικά ακριβώς επειδή στοχεύει τον χρήστη εκεί που είναι: στο κινητό του τηλέφωνο. Και μάλιστα με προσωποποιημένα μηνύματα, tailor-made για κάθε χρήστη, σε αντίθεση με τα δεκάδες - ίδια για όλους - προωθητικά email που μπορεί να λαμβάνει καθημερινά. Μέσω της πλατφόρμας οι marketing experts έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν το ταξίδι του καταναλωτή σε οποιοδήποτε στάδιο κι αν βρίσκεται, να τροποποιούν τις καμπάνιες όπου κρίνουν απαραίτητο και να βελτιστοποιούν τα αποτελέσματα.
Η επιτυχία του Grow εξασφαλίζεται σε ένα μεγάλο βαθμό, χάρη στο RCS, το κανάλι επικοινωνίας που σύμφωνα με τα data της Upstream από εκατοντάδες καμπάνιες σε όλο τον κόσμο, εξασφαλίζει CTR (Click-through rate) που ξεπερνά το 22% και αναμένεται να γνωρίσει τεράστια ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι έως το 2026 αναμένεται να υπάρχουν παγκοσμίως 3,8 δισ. τελικοί καταναλωτές με την τεχνολογία RCS ενσωματωμένη στο κινητό τους τηλέφωνο, ενώ την ίδια χρονιά τα έσοδα των τηλεπικοινωνιακών παρόχων κινητής αναμένεται να εκτιναχθούν στα 4,6 δισ. δολάρια, από τα 230 εκατ. δολάρια σήμερα.
Η Upstream, άλλωστε, είναι ένας εκ των πλέον σημαντικών παικτών στην επικοινωνία μέσω RCS παγκοσμίως, όντας ο Νούμερο 1 RCS messaging provider στη Βραζιλία κι έχοντας αναγνωριστεί ως κύριος παίκτης στην τεχνολογία του RCS από τον GSMA– τον μεγαλύτερο διεθνή οργανισμό τηλεπικοινωνιών στον κόσμο, ο οποίος σύστησε στην παγκόσμια κοινότητα το RCS ήδη από το 2007.
Η Upstream βλέπει στο RCS μία τεράστια ευκαιρία στα χέρια των παρόχων τηλεπικοινωνιών. Στόχος της εταιρείας είναι να βοηθήσει τους παρόχους να αλλάξουν τον ρόλο τους και να τους αναδείξει σε ανεκτίμητους partners για τους διαφημιζόμενους. Ο λόγος είναι απλός: καθώς το διαφημιστικό περιβάλλον γίνεται ολοένα και πιο ευαίσθητο σε θέματα privacy, η ανάγκη συλλογής 1st party data (πρωτογενών δεδομένων) με τη συγκατάθεση του χρήστη, αλλά και το direct marketing βασισμένου σε αυτά τα δεδομένα, καθίσταται επιτακτική. Ο αριθμός κινητού τηλεφώνου είναι ένα βασικό πρωτογενές δεδομένο, και το messaging το προτιμητέο κανάλι επικοινωνίας τόσο για θέματα marketing όσο και για θέματα εξυπηρέτησης. Συλλέγοντας 1st party data, με τη συγκατάθεση των χρηστών, η Upstream είναι σε θέση να στοχεύσει με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια στο κοινό του εκάστοτε διαφημιζομένου, προσφέροντας το καταλληλότερο «μείγμα» καναλιών για την εκάστοτε περίπτωση και παρέχοντας λύσεις προσωποποιημένου και αυτοματοποιημένου marketing.
Για την ιστορία, ας αναφέρουμε ότι η συλλογή 1st party data αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία με την κατάργηση των δεδομένων που συλλέγονται κατά την περιήγηση των χρηστών (3rd party cookies), η οποία έχει ήδη πραγματοποιθεί για τους περισσότερους browsers (συμπεριλαμβανομένου και του Safari της Apple) και επίκειται στο άμεσο μέλλον και για τον Google Chrome, που είναι ο παγκόσμιος κυρίαρχος από άποψη μεριδίου αγοράς.
«Οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών μπορούν να εκμεταλλευτούν τις τελευταίες εξελίξεις στον ψηφιακό κόσμο έχοντας τις προοπτικές να αναδειχθούν σε βασικούς παίκτες στη διαφημιστική αγορά. Αυτή τη στιγμή έχουν μία μοναδική ευκαιρία εντός έδρας, αξιοποιώντας τα δικά τους κανάλια όπως το RCS και το SMS, αλλά και τους εκατομμύρια χρήστες κινητών τηλεφώνων, για τους οποίους έχουν το προνόμιο της αποκλειστικής πρόσβασης», εξηγεί ο, Κώστας Καστάνης.
Η κατάργηση των 3rd party data δημιουργεί ένα δυσαναπλήρωτο κενό στην παγκόσμια διαφημιστική αγορά, καθώς πάνω σε αυτά στηρίζονταν μεγάλο κομμάτι του online targeting και retargeting. Αυτό ακριβώς το κενό έρχεται να καλύψει η Upstream μέσω της MarTech πλατφόρμας της και της συνεργασίας της με δεκάδες τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, ευελπιστώντας να αποτελέσει ένα νέο τρόπο mobile marketing, συμπληρωματικό στο κλασικό ολιγοπώλιο Google και Facebook, και εναλλακτικό στα διαφημιστικά δίκτυα που στηρίζονταν αμιγώς σε 3rd party data. Άλλωστε, η αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας της Upstream είναι ήδη ορατή στις παγκόσμιες αγορές με τεράστια δυναμική και προοπτικές στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία, όπως η Βραζιλία και η Νιγηρία.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το RCS και την πολυκαναλική επικοινωνία που προσφέρει η Upstream, κατεβάστε το white paper της εταιρείας κάνοντας κλικ εδώ.