Γενέθλια έχει αυτές τις ημέρες ο Γενικός Κανονισμός για τα Προσωπικά Δεδομένα (GDPR για τους φίλους) που δημιουργήθηκε για να προστατέψει τα δεδομένα των Ευρωπαίων πολιτών από κάθε αδιάκριτο βλέμμα. Βεβαίως δεν τα έχει καταφέρει απολύτως αλλά δεν έχει αποτύχει και πλήρως και με αφορμή την τρίτη επέτειο από τη μέρα που τέθηκε σε λειτουργία στις 25 Μαϊου 2018 ορισμένες εταιρείες κλήθηκαν να πληρώσουν διόλου ευκαταφρόνητα πρόστιμα επειδή δεν προστάτεψαν αποτελεσματικά τα δεδομένα των πελατών τους.
Όπως λέει και το BBC, το μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει πέσει έως σήμερα για παραβιάσεις του GDPR είναι η British Airways, που κλήθηκε να πληρώσει πρόστιμο 211,7 εκατ. ευρώ, καθώς λόγω προβληματικών μέτρων ασφαλείας τα προσωπικά δεδομένα 500.000 πελατών της διέρρευσαν στο διαδίκτυο. Η εταιρεία που λειτουργεί τα ξενοδοχεία Marriott πλήρωσε 110,3 εκατ. ευρώ για τη διαρροή στοιχείων 300 εκατ. πελατών που είχε σημειωθεί μεν το 2014, αλλά έγινε αντιληπτή το 2018. Όπως βλέπετε από τη σύγκριση, το ύψος του προστίμου δεν συνδέεται με τον όγκο των δεδομένων που έχουν υποκλαπεί. Στην τρίτη θέση βρίσκουμε την Google που πλήρωσε 50 εκατ. ευρώ στη γαλλική αρχή προστασίας δεδομένων διότι, μεταξύ άλλων, δεν λάμβανε τη συναίνεση των χρηστών για τη χρήση των δεδομένων τους σε στοχευμένες διαφημίσεις.
Η γερμανική αρχή δεδομένων επέβαλε στην αλυσίδα καταστημάτων ένδυσης H&M πρόστιμο 35,3 εκατ. ευρώ επειδή παρακολουθούσε τους εργαζομένους της, ενώ η Amazon «φιλοδωρήθηκε» με πρόστιμο 35 εκατ. ευρώ από τους Γάλλους για παραβιάσεις σχετικά με τα cookies.