Έντονες αυξητικές τάσεις συνεχίζει να καταγράφει το online κανάλι των super markets, ως αποτέλεσμα της πανδημίας, του lockdown και των συνηθειών των καταναλωτών που δείχνουν να παγιώνονται σε ένα μεγάλο βαθμό. Έτσι λοιπόν μετά από ένα εντυπωσιακό εννεάμηνο στο 2020 και το πρώτο τρίμηνο του 2021 συνεχίζει στους ίδιους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης για τα online super markets, η αγορά των οποίων αυξήθηκε κατά 282%, σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεση που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group.
Αναμενόμενα και οι ρυθμοί ανάπτυξης στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων είναι εξίσου εντυπωσιακή, με τη μεγαλύτερη έκρηξη στο πρώτο τρίμηνο να συναντάμε σε ποτά και αναψυκτικά (+402%), προϊόντα αρτοποιίας (+366%), φρέσκα τρόφιμα (+344%), κατεψυγμένα τρόφιμα (+313%), συσκευασμένα τρόφιμα (+271%), προϊόντα για κατοικίδια (+248%) κ.α.
Όπως σημειώνει η Convert Group από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτει ότι η συνήθεια των online αγορών από super market, άλλαξε ανεπιστρεπτί με την έκρηξη της υγειονομικής κρίσης και ήρθε για να μείνει στη ζωή του Έλληνα καταναλωτή. Άλλωστε τόσο οι πιο συχνές online παραγγελίες από νοικοκυριά, όσο και η εμφάνιση των πλατφορμών delivery μέσα στο 2020 (με ελάχιστο όριο παραγγελιών ακόμη και στα €5) είχαν ως αποτέλεσμα να μειωθεί η αξία του μέσου ηλεκτρονικού καλαθιού στα €78,70, από €100 στο πρώτο τρίμηνο του 2020.
Παρόμοια είναι κατά συμπεράσματα που προκύπτουν και από το ίδιο το ηλεκτρονικό καλάθι. Ειδικότερα, σχεδόν 9 στα 10 ηλεκτρονικά καλάθια φέτος περιέχει φρέσκα τρόφιμα, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά πως η τάση του καταναλωτή να εμπιστεύεται το online κανάλι για την ποιότητα της επιλογής των φρέσκων τροφίμων και την ταχύτητα της παράδοσής τους, ήρθε για να μείνει στην ελληνική καθημερινότητα.
Η αύξηση του δείκτη μετατροπής επισκέπτη σε πελάτη αποτυπώνει και την αύξηση της εμπιστοσύνης στο ηλεκτρονικό κανάλι. Σύμφωνα με την Convert Group ο δείκτης έχει διαμορφωθεί πλέον στο 3,8%, από 2,9% που ήταν ο μέσος όρος για το 12μηνο του 2020.
Αναφορικά με τα marketing κανάλια, σημειώθηκε ρεκόρ με το 36% της αξίας των πωλήσεων να προέρχονται από direct επισκέψεις, αύξηση 10 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2020. Η τεράστια αύξηση επιβεβαιώνει την σταθερή πλέον σχέση εμπιστοσύνης των καταναλωτών με τους λιανεμπόρους της επιλογής τους. Ταυτόχρονα, σημειώνεται μια μείωση 4 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο (Οκτώβριο, Νοέμβριο, Δεκέμβριο) στις πωλήσεις που προήλθαν από διαφημίσεις Google (25%) και μια σημαντική αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων στην αξία των πωλήσεων που ήρθαν από οργανικά αποτελέσματα (21%).
Όσον αφορά τις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές ως μέσο για την πραγματοποίηση των παραγγελιών τους, είναι αδιαμφισβήτητο πως το work from home έχει ενισχύσει desktop & laptops, από τα οποία προέρχονται το 71% των παραγγελιών. Η πιο δημοφιλής μέρα και ώρα μάλιστα αναδεικνύεται η Δευτέρα στις 11:00-12:00 εντείνοντας την άποψη ότι ο Έλληνας καταναλωτής πραγματοποιεί τις παραγγελίες του νοικοκυριού εν ώρα εργασίας και πιθανόν από το σπίτι.
Τα στοιχεία της Convert Group προέρχονται από 7 online super markets και από το σύνολο των πλατφορμών delivery που εξυπηρετούν το συγκεκριμένο κλάδο.