Στα 143 δισ. δολάρια η δαπάνη μας σε mobile εφαρμογές το 2020

Στα 143 δισ. δολάρια η δαπάνη μας σε mobile εφαρμογές το 2020

Συντάκτης: Φανούρης Δρακάκης @ 13.01.2021

Μέσα στο 2020 ξοδέψαμε 143 δισ. δολάρια σε mobile apps, κατεβάσαμε 218 δισ. εφαρμογές και οι Android χρήστες αφιέρωσαν περισσότερες από 3,5 τρισ. ώρες στη συσκευή τους. Αυτά και πολλά ακόμα πολύ ενδιαφέροντα επιμέρους στοιχεία περιλαμβάνει η τελευταία έκθεση της εταιρείας App Annie, που καταγράφει τις συνήθειες των mobile χρηστών στη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς και τις τάσεις που καταγράφονται για τα επόμενα χρόνια.

Μιας χρονιάς με αρκετές ιδιαιτερότητες, που παρά το γεγονός ότι καθήλωσε για μεγάλο χρονικό διάστημα τον κόσμο στα σπίτια, οι χρήστες τελικά αφιέρωσαν περισσότερο χρόνο και χρήμα στις mobile συσκευές τους.   

 

Αύξηση δαπάνης 20%

Ειδικότερα, όπως αναφέραμε και στον πρόλογο η συνολική δαπάνη σε mobile apps την περυσινή χρονιά έφθασε τα 143 δισ. δολάρια, πραγματοποιώντας μια αύξηση 20% σε σχέση με το 2019. Σύμφωνα με την έκθεση, η πλειοψηφία των χρημάτων που καταναλώθηκαν κατευθύνθηκαν σε εφαρμογές mobile gaming, ένα κλάδο για τον οποίο η App Annie εκτιμά ότι το σύνολο των εσόδων στο 2021 μπορεί να αγγίξει ακόμα και τα 120 δισ. δολάρια.

Όπως σημειώνει η έκθεση, από το σύνολο των εσόδων στο mobile gaming το 66% προκύπτει από το σκληρό πυρήνα των gamers, οι οποίοι πραγματοποίησαν μόλις το 20% των νέων συνολικών downloads μέσα στο 2020. Στοιχείο που δείχνει ότι η συγκεκριμένη μερίδα του κοινού λειτουργεί πιθανότατα πιο στοχευμένα σε σχέση με τους casual gamers, ο αριθμός των οποίων συνεχίζει να κινείται ανοδικά. Ειδικότερα, οι τελευταίοι πραγματοποίησαν το 78% των downloads, όμως η δαπάνη τους έφθασε μόλις το 23% του συνόλου των χρημάτων που δαπανήθηκαν στο gaming.

Κατηγορίες χρηστών και δαπάνη (αριστερά) ή downloads (δεξιά) παιχνιδιών.

Εκτός mobile gaming, η πρώτη τριάδα των εφαρμογών με τη μεγαλύτερη δαπάνη των χρηστών ήταν το Tinder, το TikTok,το YouTube.


Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία οδηγούν την αύξηση στο χρόνο παραμονής

Ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι το γεγονός ότι από τις διάφορες ηλικιακές ομάδες, οι μεγαλύτεροι GenX/Baby Boomers είναι εκείνοι στους οποίους παρουσιάστηκε η μεγαλύτερη αύξηση στο χρόνο παραμονής στο κινητό τους. Παρά το γεγονός ότι η App Annie δεν δίνει συγκεντρωτικά στοιχεία για όλο τον κόσμο στο συγκεκριμένο πεδίο (αλλά μεμονωμένα επτά μεγάλων αγορών) το ηλιακό αυτό κοινό προηγείται στις περισσότερες των αγορών στο συγκεκριμένο δείκτη. Ενδεικτικά, στις ΗΠΑ οι GenX/Baby Boomers αφιέρωσαν 30% περισσότερο χρόνο στις 50 πιο δημοφιλείς εφαρμογές, με τους Millenials να είναι στη δεύτερη θέση και σε μεγάλη απόσταση (18% αύξηση στο χρόνο παραμονής).

Συνολικά, οι χρήστες αφιέρωναν 4 ώρες και 10 λεπτά ημερησίως στο κινητό τους, παρουσιάζοντας μια αύξηση 20% σε σχέση με το 2019. Ως χώρα με το μεγαλύτερο χρόνο παραμονής εμφανίζεται η Ινδονησία, με 5,2 ώρες, ενώ στις ΗΠΑ οι χρήστες αφιέρωναν στο κινητό τους 4 ώρες, χρόνος που είναι 8% μεγαλύτερος σε σχέση με το χρόνο που αφιέρωσαν σε ζωντανό τηλεοπτικό πρόγραμμα.

 

2020 – Η χρονιά του TikTok

Στον κλάδο το social media apps το 2020 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η χρονιά του TikTok, καθώς η συγκεκριμένη εφαρμογή παρουσίασε εκρηκτική αύξηση τόσο στα downloads όσο και στο χρόνο που αφιέρωσαν οι χρήστες.

Σύμφωνα με την App Annie, το TikTok αναμένεται να ξεπεράσει τα 1,2 δισ. χρήστες μέσα στο 2021, ενώ μέσα στο 2020 ο χρόνος παραμονής στην εφαρμογή εμφάνισε ρυθμό αύξησης 325% σε σύγκριση με το 2019. Ενδεικτικά, στις ΗΠΑ οι χρήστες αφιέρωσαν στο TikTok κατά μέσο όρο 21,5 ώρες ημερησίως (70% αύξηση), ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο ο χρόνος ανέβηκε στις 19,9 ώρες (80% αύξηση). Σε πολλές χώρες, όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο αλλά και οι Γαλλία, Γερμανία, Ιαπωνία το TikTok ήταν πρώτη στην κατάταξη των apps με το μεγαλύτερο χρόνο παραμονής.

Ως προς τις υπόλοιπες κατηγορίες, το video ήταν επίσης ένας σημαντικά ενισχυμένος κλάδος (40% αύξηση στις ώρες streaming video από το mobile), με το YouTube να καταλαμβάνει την κορυφή στο χρόνο παραμονής. Λίγο μεγαλύτερος ήταν και ο δείκτης ανόδου των εφαρμογών που σχετίζονται με τραπεζικές/οικονομικές υπηρεσίες, με τις ώρες παραμονής εδώ να εμφανίζουν αύξηση 45%.

Ολόκληρη την έκθεση της App Annie μπορείτε να τη βρείτε εδώ.