Σε μια κίνηση που έχει ως στόχο να μειώσει ένα ενδεχόμενο θόρυβο για το επίπεδο παρέμβασής του στο αποτέλεσμα των προεδρικών εκλογών του Νοεμβρίου στις ΗΠΑ προχωράει το Facebook, το οποίο ανακοίνωσε ότι θα κόψει την εμφάνιση των πολιτικών διαφημίσεων μία εβδομάδα πριν την ημέρα υλοποίησής τους.
Με αυτόν τον τρόπο το Facebook ευελπιστεί όπως φαίνεται να κερδίσει βαθμούς αξιοπιστίας σε σχέση τουλάχιστον με το παρελθόν, για τη χαλαρή στάση, με επιχείρημα την ελευθερία του λόγου, που κρατούσε μέχρι τώρα απέναντι στη διασπορά ψευδών ειδήσεων και πολιτικών μηνυμάτων. Όπως έγινε γνωστό χθες λοιπόν, από την Κυριακή 27 Οκτωβρίου και μέχρι τις 3 Νοεμβρίου, ημέρα των αμερικανικών προεδρικών εκλογών το Facebook θα κόψει κάθε είδους νέα πολιτική διαφήμιση, ανεξάρτητα από την πλευρά από την οποία προέρχεται και το μήνυμα που περιέχει.
Παράλληλα, η πλατφόρμα θα δημιουργήσει μια ειδική σήμανση για αναρτήσεις υποψηφίων ή καμπανιών, που θα προεξοφλούν το εκλογικό αποτέλεσμα πριν τα επίσημα αποτελέσματα. Οι κινήσεις έγιναν γνωστές και από τον ίδιο τον επικεφαλής του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ο οποίος στην ανάρτησή του σημειώνει την ανησυχία του για το διχασμό του αμερικανικού έθνους. Διχασμός, που όπως ο ίδιος προσθέτει, «μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση του οριστικού αποτελέσματος των εκλογών, που με τη σειρά της θα μπορούσε να οδηγήσει και σε αναταραχές σε ολόκληρη τη χώρα».
Στην ανάρτησή του ο επικεφαλής του Facebook υπερασπίστηκε τη γραμμή «της ελευθερίας του λόγου» που τηρούσε μέχρι τώρα η πλατφόρμα, θεωρώντας ότι το αντίδοτο στον πολωτικό και ψευδή λόγο είναι περισσότερος διάλογος, όμως αναγνώρισε ότι στην τελική ευθεία πριν τις εκλογές ενδεχομένως να μην υπάρχει ο επαρκής χρόνος για να αμφισβητηθούν οι όποιες αξιώσεις εγείρουν τα πολιτικά μηνύματα των δύο πλευρών.