Θα ξεπεράσει το 1 δισ. δολάρια η ψηφιακή διαφήμιση για τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ

Θα ξεπεράσει το 1 δισ. δολάρια η ψηφιακή διαφήμιση για τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ

Συντάκτης: Πέτρος Κωνσταντινίδης @ 21.02.2020

O μεγάλος αριθμός των υποψηφίων για το χρίσμα στο δημοκρατικό κόμμα, μεταξύ των οποίων και οι δισεκατομμυριούχοι, Μάικλ Μπλούμπεργκ και Τομ Στάγιερ και βεβαίως από το αντίπαλο στρατόπεδο ο Ντόναλντ Τραμπ θα εκτινάξουν τη δαπάνη της ψηφιακής διαφήμισης των φετινών προεδρικών εκλογών, σύμφωνα με μελέτη του emarketer.com.

Όπως εκτιμά η συγκεκριμένη μελέτη η δαπάνη σε ψηφιακή διαφήμιση στην κούρσα των προεδρικών εκλογών της 3ης Νοεμβρίου του 2020, θα ξεπεράσει τα επίπεδα του 1 δισ. δολαρίων, φθάνοντας ακόμα και τα 1,34 δισ. δολάρια. Αν επαληθευθούν οι εκτιμήσεις αυτές το ποσό που θα έχουν δαπανήσει οι υποψήφιοι σε ψηφιακή διαφήμιση θα είναι τριπλάσιο σε σχέση με εκείνο που δαπανήθηκε τέσσερα χρόνια πριν, στις εκλογές του 2016.

Όπως σημειώνουν οι αναλυτές του Emarketer τα δείγματα από τους πρώτους μήνες της τελικής κούρσας (Νοέμβριος 2019 έως σήμερα) αποδεικνύουν ότι το σύνολο των υποψηφίων έχουν θέσει σε προτεραιότητα την ψηφιακή διαφήμιση στην καμπάνια τους, με τους υποψήφιους Μάικλ Μπλούμπεργκ και Τομ Στάγιερ να δαπανούν ήδη σημαντικά ποσά από τα δικά τους χρήματα, προκειμένου να λάβουν το χρίσμα από το δημοκρατικό κόμμα. Από την άλλη πλευρά, ο νυν πρόεδρος των ΗΠΑ και υποψήφιος με το ρεπουμπλικανικό κόμμα έχει ήδη ξεκινήσει τη δική του εκστρατεία, με πιο πρόσφατη ενέργεια την αγορά premium διαφημιστικού χώρου στο YouTube, η αξία του οποίου εκτιμάται ότι κυμαίνεται στα επίπεδα του 1 εκατομμυρίου δολαρίων την ημέρα.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η εκτόξευση της δαπάνης της ψηφιακής διαφημιστικής έρχεται σε μια περίοδο που οι περισσότερες δημοφιλείς πλατφόρμες έχουν επιβάλλει αρκετούς περιορισμούς στην προβολή της, με την “φωτεινή εξαίρεση του Facebook”. Στην πλατφόρμα του (Facebook) διοχετεύεται και το μεγαλύτερο κομμάτι αυτής της δαπάνης, όπως σημειώνει και το Emarketer.

Από την άλλη πλευρά, μπορεί η δαπάνη στην ψηφιακή διαφήμιση να εκτοξεύεται αλλά υπολείπεται ακόμα από την αντίστοιχη στην τηλεόραση. Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, η τηλεόραση θα απορροφήσει το 66% του συνολικού ποσού που θα δαπανήσουν σε διαφήμιση οι υποψήφιοι (εκτιμάται κοντά στα 7 δισ.) με την ψηφιακή να εκτιμάται σε επίπεδα κάτω από το 20%.