Όμιλος Vodafone: προχωράει σε αναδιοργάνωση του δικτύου λιανικής

Όμιλος Vodafone: προχωράει σε αναδιοργάνωση του δικτύου λιανικής

Συντάκτης: Φανούρης Δρακάκης @ 09.10.2019

Σε μια ολική αναδιοργάνωση του δικτύου καταστημάτων του στην Ευρώπη προχωράει ο Όμιλος Vodafone, έχοντας ως κεντρικό άξονα να προσαρμοστεί στις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των χρηστών.

Όπως ανακοίνωσε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Nick Read, τα νέα καταστήματα Vodafone θα είναι λιγότερα, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές αγοράζουν online, αλλά και μεγαλύτερα, με στόχο να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των καταναλωτών που ζητούν όλο και περισσότερες εμπειρίες μέσα από τα φυσικά καταστήματα.

Στο πλαίσιο αυτό ο Όμιλος Vodafone προχωράει στους επόμενους μήνες στο κλείσιμο του 15% των καταστημάτων του στην ευρωπαϊκή αγορά, δηλαδή περίπου 1.000 καταστημάτων από το σύνολο των 7.700, που διατηρεί αυτή τη στιγμή. Ταυτόχρονα και μέχρι το τέλος του 2021 το 40% των καταστημάτων του Ομίλου θα αναδιαμορφωθεί, σύμφωνα με τις ανάγκες των καταναλωτών της αγοράς στην οποία είναι τοποθετημένο.

«Αν στο μέλλον το 40% των αγορών πραγματοποιούνται από το online κανάλι, αυτό σημαίνει ότι αλλάζει εντελώς ο λόγος για τον οποίο ένας καταναλωτής επισκέπτεται ένα φυσικό κατάστημα» σημείωσε ο κ. Read, στις δηλώσεις που πραγματοποίησε στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας. «Το ταξίδι του καταναλωτή μέσα στο κατάστημα αλλάζει, μεταμορφώνοντας κατά συνέπεια και το σκοπό ύπαρξης του ίδιου του καταστήματος» πρόσθεσε, καταλήγοντας ότι «ο Όμιλος θα διαθέτει πλέον περισσότερα καταστήματα εμπειριών, λιγότερα που θα ακολουθούν τη στάνταρ μορφή, αλλά και σημεία συλλογής προϊόντων από αγορές που πραγματοποιήθηκαν online». Ταυτόχρονα και με στόχο να εξυπηρετηθεί ακόμα πιο αποτελεσματικά ο καταναλωτής στο online περιβάλλον θα υιοθετηθούν σύγχρονες τεχνολογίες, όπως ΑΙ chatbots που θα καθοδηγούν τον επισκέπτη ώστε να προχωράει σε μία αγορά μόλις μετά από 3 κλικ.  

Η νέα στρατηγική εξυπηρέτησης του Ομίλου Vodafone θα εφαρμοστεί και στην ελληνική αγορά, με τις πηγές από την ελληνική θυγατρική να σημειώνουν ότι «ο Έλληνας καταναλωτής δείχνει σαφή προτίμηση στις υπηρεσίες και τις δυνατότητες που προσφέρουν τα φυσικά καταστήματα». Άλλωστε, ήδη εδώ και αρκετά χρόνια η Vodafone έχει προχωρήσει στην αναβάθμιση καταστημάτων σε δυνατές εμπορικές περιοχές, επενδύοντας στο διαρκή εμπλουτισμό των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρουν αλλά και στην εκπαίδευση των ανθρώπων τους και την ενίσχυση της ομάδας Ready.

Οι επενδύσεις της ελληνικής θυγατρικής αφορούν και στην εμπειρία των ψηφιακών καναλιών, παρέχοντας στους πελάτες της εταιρείας όχι μόνο 24/7 εξυπηρέτηση αλλά και επιλογές που ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες και τις συνήθειες τους.  

Αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της νέας στρατηγικής είναι, όπως μας ανέφεραν οι ίδιες πηγές, και τα πρώτα βήματα που πραγματοποίησε η εταιρεία στο Phygital, “παντρεύοντας” τη φυσική πώληση με τις ψηφιακές πωλήσεις μέσα στα καταστήματα, με διαδραστικές οθόνες και το 1ο digital κατάστημα στο Golden Hall.