Netflix: χάνει συνδρομητές στις ΗΠΑ για πρώτη φορά μετά το 2011

Netflix: χάνει συνδρομητές στις ΗΠΑ για πρώτη φορά μετά το 2011

Συντάκτης: Κώστας Αρβανίτης @ 18.07.2019

Η τελευταία φορά που το Netflix είχε ανακοινώσει απώλεια συνδρομητών στα οικονομικά του αποτελέσματα ήταν πίσω στο 2011. Τότε ακόμα η εταιρεία νοίκιαζε DVD και ήταν η εποχή που ανακοίνωνε το σπάσιμο των πακέτων ενοικίασης DVD και streaming υπηρεσίας, που οδήγησε σε αύξηση του κόστους.

Οκτώ χρόνια μετά ήρθε η στιγμή για να το επαναλάβει, με το Netflix να ανακοινώνει χθες ότι κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2019 έχασε 130.000 Αμερικανούς συνδρομητές. Τα πράγματα κινήθηκαν λίγο καλύτερα, όχι όμως όσο θα ήθελαν οι αναλυτές, στις αγορές του εξωτερικού, όπου η πλατφόρμα κέρδισε 2,83 εκατομμύρια νέους συνδρομητές. Αριθμός πολύ μικρότερος από εκείνον που εκτιμούσαν οι αναλύσεις, οι οποίες ανέβαζαν τους νέους συνδρομητές στα επίπεδα των 4,8 εκατομμυρίων. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Netflix, η φτωχή επίδοσή του στο τρίμηνο αυτό οφείλεται σε δύο γεγονότα: πρώτον ότι το μπουκέτο των νέων σειρών δεν ήταν τόσο ελκυστικό όσο αναμενόταν και δεύτερον στην αύξηση τιμών των πακέτων της υπηρεσίας, μία αύξηση που στην Ελλάδα θα αρχίσει να ισχύει από αυτές τις μέρες.

Για τα υψηλόβαθμα στελέχη του Netflix, τα μέτρια αυτά αποτελέσματα δεν θα επαναληφθούν στα επόμενα τρίμηνα, καθώς εκτιμάται ότι τόσο η νέα σεζόν του Stranger Things όσο και οι υπόλοιπες καινούριες σειρές της πλατφόρμας θα προσελκύσουν πλήθος συνδρομητών, με το στόχο να τοποθετείται στα 7 εκατομμύρια νέους συνδρομητές στο τρίτο τρίμηνο, στο σύνολο των αγορών που δραστηριοποιείται η εταιρεία.

Ωστόσο, οι εκτιμήσεις των στελεχών για τα επόμενα τρίμηνα δεν απέτρεψαν την πτώση της μετοχής της στο Χρηματιστήριο, η οποία έφθασε τα επίπεδα του -12%. Η είδηση της μείωσης των Αμερικανών συνδρομητών ήταν σοκαριστική για τη χρηματιστηριακή αγορά, όπως σχολίασαν κάποιοι αναλυτές, ενώ και το μέλλον δεν προδιαγράφεται ευοίωνο για την υπηρεσία, λόγω του αυξανόμενου ανταγωνισμού. Άλλωστε, τον ερχόμενο Νοέμβριο η Disney θα λανσάρει στις ΗΠΑ τη δική της streaming υπηρεσία, το Disney+, διαθέτοντας στη «φαρέτρα» της όλους τους σημαντικούς τίτλους που της ανήκουν και οι οποίοι είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στο ευρύ κοινό. Τίτλοι που σκοπεύει να τους αξιοποιήσει από το ξεκίνημα λειτουργίας της υπηρεσίας.