Οχι πως δεν το είχαμε φανταστεί ή ψυχανεμιστεί αλλά άλλο είναι το δικό μας ψυχανέμισμα και άλλο να το αποδεικνύουν σχετικές έρευνες.
Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα της PwC Global Consumer Insights που διερευνά τις καταναλωτικές συμπεριφορές, τις συνήθειες και τις προσδοκίες περισσότερων από 21.000 καταναλωτών σε 27 χώρες, το 38% των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιεί καθημερινά υπηρεσίες streaming, ενώ οι μισοί από τους μετα-millenials (δηλαδή όσοι γεννήθηκαν κάπου μεταξύ 1995 και 2005 και ανήκουν στη λεγόμενη Generation Z) δεν βλέπουν τηλεόραση με την έννοια που την ξέρουν οι παλαιότερες γενιές.
Σχετικά με την ενημέρωση, ένας στους τέσσερις επιλέγει ως βασική πηγή τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπου οι διαφημίσεις αποδεικνύονται ως ιδιαίτερα αποδοτικό μέσο κυρίως για τους millenials.
Όπως αναφέρει η PwC, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (51%) που συμμετείχαν στην έρευνα χρησιμοποιούν smartphone για την ηλεκτρονική πληρωμή λογαριασμών και τιμολογίων, ενώ το ίδιο ποσοστό πραγματοποιεί μεταφορές χρημάτων διαδικτυακά. Για πρώτη φορά στα 10 χρόνια που διενεργείται η συγκεκριμένη έρευνα, το smartphone κατατάσσεται στην πρώτη θέση για την υλοποίηση διαδικτυακών αγορών, με το 24% των καταναλωτών να το χρησιμοποιούν για αγορές σε εβδομαδιαία βάση. Ειδικά για τον κλάδο της υγείας, τα 2/3 των καταναλωτών είναι πλέον πιο ανοιχτοί σε μη συμβατικές υπηρεσίες μέσω διαδικτύου. Σε ποσοστό 75% έχουν εγκαταστήσει εφαρμογές υγείας, με πιο δημοφιλείς όσες έχουν λειτουργία παρακολούθησης φυσικής άσκησης και υγείας.
Στις αναδυόμενες χώρες, οι πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου αυξάνονται, με το Βιετνάμ να καταγράφει τους υψηλότερους ρυθμούς (61%) σε ετήσια βάση, και τη Μέση Ανατολή να ακολουθεί στη δεύτερη θέση (45%). Παγκοσμίως, σημειώθηκε συνολική αύξηση 24% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τέλος, τα ασιατικά κράτη είναι πιθανότερο να υιοθετήσουν αυτή τη συμπεριφορά ταχύτερα από τα δυτικά κράτη.