Ο Μακρόν θέλει έλεγχο των μεγάλων του διαδικτύου

Ο Μακρόν θέλει έλεγχο των μεγάλων του διαδικτύου

Συντάκτης: Deasy @ 06.03.2019

Μάλλον σύμπτωση ήταν το ότι ο Εμανουέλ Μακρόν επέλεξε να δημοσιεύσει το μανιφέστο του για το μέλλον της Ευρώπης την ίδια ημέρα που το Forbes δημοσίευε τον κατάλογο με τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, όπου για άλλη μια χρονιά η πρώτη δεκάδα ήταν γεμάτη από διασημότητες του ψηφιακού μας κόσμου, βλ. Μπέζος (της Amazon όχι ο Γιάννης), Γκέιτς ( ο γνωστός), Ζάκερμπεργκ (ο Μαρκ ντε) και Πέιτζ (της Google όχι των Led Zeppelin). Μεγάλο το "πάτημα" του ψηφιακού κόσμου στην οικονομία και αυτό φαίνεται πως δεν θα μείνει αναπάντητο. 

Στην επιστολή του που δημοσιεύτηκε σε διάφορες εφημερίδες -στην Ελλάδα, από τη Ναυτεμπορική- ο Μακρόν μιλάει για μια Ευρώπη που προστατεύει και προωθεί τη βιομηχανία της, όπως κάνουν οι Αμερικανοί και οι Κινέζοι και, γενικότερα, βασίζεται στο τρίπτυχο Ελευθερία, Προστασία, Πρόοδoς για την ευρωπαϊκή Αναγέννηση.

Για να το θέσουμε με τα λόγια του Μακρόν: “Η Ευρώπη πρέπει να προεξοφλήσει το μέλλον. Γι’ αυτό πρέπει όχι μόνο να προχωρήσει σε ρυθμίσεις για τους γίγαντες της πληροφορικής με τη δημιουργία ευρωπαϊκής εποπτείας για τις μεγάλες πλατφόρμες (επιταχυνόμενες κυρώσεις για προσβολή του ανταγωνισμού, διαφάνεια των αλγορίθμων τους…), αλλά και σε χρηματοδοτήσεις της καινοτομίας εξασφαλίζοντας στο νέο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Καινοτομίας έναν προϋπολογισμό συγκρίσιμο με τον προϋπολογισμό που οι ΗΠΑ αφιερώνουν στον συγκεκριμένο τομέα, προκειμένου να πάρει τα ηνία των νέων τεχνολογικών ρήξεων, όπως η τεχνητή νοημοσύνη”.

Τον έβαλε ψηλά τον πήχυ ο Μακρόν και δεν είμαστε σίγουροι αν η σημερινή Ευρώπη μπορεί να περάσει από πάνω. Η αλήθεια είναι πως η Ευρώπη της κινητής τηλεφωνίας και η γενέτειρα του Web έχει μείνει πολύ πίσω με τις δικές της εταιρείες να έχουν χάσει έδαφος έναντι Κινέζων και Αμερικανών. Η αλήθεια είναι επίσης πως Γάλλοι και Γερμανοί θέλουν να δημιουργήσουν Ευρωπαίους πρωταθλητές και για τον λόγο αυτό να αλλάξουν οι κανόνες περί ανταγωνισμού. Το ότι η Κομισιόν δεν επέτρεψε τη συγχώνευση των σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων Siemens και Alstom, δεν άρεσε ούτε στο Παρίσι ούτε στο Βερολίνο.